تسلا در ماه گذشته تنها یک خودرو در کره جنوبی فروخت که علت آن مشکلات خودروهای الکتریکی ساخت چین است

تسلا در بازار خودروهای برقی کره جنوبی با یک شکست بزرگ روبرو شده است زیرا توانست در ماه ژانویه فقط یک خودرو به نام مدل Y SUV بفروشد.

این بدترین ماه تسلا از جولای ۲۰۲۲ بود، زمانی که این شرکت فروش صفر را در کشور ثبت کرد.

داده‌های Carisyou، یک شرکت تحقیقاتی مستقر در سئول، و وزارت بازرگانی کره کاهش قابل توجهی در ثبت نام‌های جدید خودروهای برقی در تمام خودروسازان نشان می‌دهد، با کاهش خیره کننده ۸۰ درصدی در ژانویه نسبت به دسامبر.

عوامل متعددی در کاهش تقاضا برای خودروهای الکتریکی در کره جنوبی نقش داشته است، از جمله افزایش نرخ بهره و تورم، که مصرف کنندگان را بر آن داشته تا هزینه های خود را کاهش دهند.

علاوه بر این، نگرانی‌ها در مورد آتش‌سوزی باتری‌ها و فقدان زیرساخت‌های شارژ سریع، اشتیاق به خودروهای الکتریکی را کاهش داده است.

تسلا که سال گذشته از فروش بالایی از مدل Y ساخت چین خود در این کشور برخوردار بود، در ژانویه تغییر قابل توجهی را تجربه کرد.

به گفته لی هانگ کو، رئیس مؤسسه فناوری همگرایی خودرو Jeonbuk، بسیاری از خریداران اولیه قبلاً خودروهای برقی را خریداری کرده‌اند، در حالی که مصرف‌کنندگان در بازار انبوه همچنان در انجام این تغییر تردید دارند.

علاوه بر این، ارتباط تسلا با چین بر محبوبیت آن تأثیر گذاشته است، به طوری که برخی از مصرف کنندگان نسبت به کیفیت ساخت چین ابراز نگرانی می کنند.

نوسانات فصلی تقاضا نیز نقشی در فروش خودروهای برقی کره ایفا می کند، به طوری که بسیاری از خریداران خریدهای خود را در ژانویه به تعویق می اندازند تا منتظر اعلام یارانه های دولتی باشند. تسلا این روند را تایید کرد و اظهار داشت که مصرف کنندگان خرید خودروهای برقی را تا تایید یارانه ها به تعویق انداختند.

علاوه بر این، تسلا با چالش های نظارتی در کره جنوبی مواجه است. در ژوئیه ۲۰۲۳، قیمت فروش مدل Y ساخت چین درست کمتر از آستانه لازم برای واجد شرایط بودن برای دریافت یارانه کامل دولتی سقوط کرد.

با این حال، تغییرات اخیر در معیارهای یارانه برای سال ۲۰۲۴ باعث کاهش بیشتر یارانه ها برای مدل Y تسلا به نصف شده و موانع بیشتری را برای این شرکت در بازار کره ایجاد کرده است.

(با ورودی های نمایندگی ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/tesla-sold-only-one-car-in-south-korea-last-month-issues-with-evs-made-in-china-to-blame-13707622.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *