تسلا دعوی مربوط به زباله های خطرناک کالیفرنیا را به مبلغ ۱٫۵ میلیون دلار حل و فصل کرد

تسلا و ۲۵ شهرستان کالیفرنیا که از خودروساز شکایت کرد برای مدیریت نادرست زباله های خطرناک در تاسیسات خود در سراسر ایالت در حال حاضر به توافق رسید تنها چند روز پس از طرح دعوی. دادگاه این خودروساز را به پرداخت ۱٫۵ میلیون دلار به عنوان بخشی از تسویه حساب محکوم کرده است که شامل استخدام شخص ثالث برای انجام ممیزی سالانه ضایعات ظروف زباله به مدت پنج سال است. این حسابرسان ظروف زباله شرکت را به دقت بررسی خواهند کرد تا مواد خطرناک را بررسی کنند.

کشورهایی که از تسلا شکایت کردند، از جمله لس آنجلس و سانفرانسیسکو، این شرکت را به ریختن مواد با برچسب نامناسب در مراکز انتقال و دفن زباله متهم کردند. "مجاز به پذیرش زباله های خطرناک نیست." بر اساس شکایتی که در شهرستان سن خواکین ثبت شده است، تسلا به طور غیرقانونی زباله هایی را که در تولید و سرویس وسایل نقلیه خود تولید می کرد، دفع می کرد.

بازرسان مخفی از بخش محیط زیست در دفتر دادستانی منطقه سانفرانسیسکو اولین کسانی بودند که شواهدی مبنی بر فعالیت های غیرقانونی تسلا در سال ۲۰۱۸ پیدا کردند. آنها ظروف زباله را در مراکز خدمات شرکت پیدا کردند که حاوی موادی مانند ذرات معلق در هوا، ضد یخ، روغن های روان کننده، پاک کننده های ترمز بود. . ، باتری های اسید سرب، ذرات معلق در هوا، ضد یخ، حلال های زائد، زباله های الکترونیکی و رنگ های زباله در حالی که قرار نبود. بازرسان از دفاتر دادستانی منطقه دیگر شهرستان های کالیفرنیا تحقیقات خود را انجام دادند و موارد مشابهی را غیرقانونی یافتند. به عنوان مثال، مقامات کشور Alameda که فعالیت‌های کارخانه Fremont آن را بررسی کردند، دفع غیرقانونی زباله‌های حاوی مس و زباله‌های آلوده اولیه را کشف کردند.

تسلا در سال ۲۰۱۹ با آژانس حفاظت از محیط زیست بر سر کار با مواد خطرناک به توافق رسید و مجبور شد علاوه بر پرداخت جریمه ۳۱۰۰۰ دلاری، با مدیریت صحیح زباله در کارخانه فرمونت خود موافقت کند. این خودروساز همچنین اقداماتی را برای غربالگری ظروف زباله خود از نظر ضایعات خطرناک قبل از انتقال آنها به محل دفن زباله پس از اطلاع از موضوع انجام داده بود. اما همانطور که دادستان منطقه بروک جنکینز گفت، "تسویه امروز علیه [the company] با جلوگیری از آلودگی، محیطی تمیزتر برای شهروندان در سراسر ایالت فراهم می کند [their] منابع طبیعی گرانبها زمانی که پسماندهای خطرناک به درستی مدیریت شوند و به طور غیرقانونی دفع شوند." با داشتن یک شخص ثالث به طور مرتب بررسی می کند که آیا تسلا همچنان به توافقنامه پایبند است یا خیر، مقامات می توانند اطمینان حاصل کنند که این شرکت طی چند سال آینده مواد مضر را به طور غیرقانونی در سراسر ایالت تخلیه نمی کند.

این مقاله ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/tesla-settles-california-hazardous-waste-lawsuit-for-15-million-070513014.html?src=rss منتشر شد


منبع: https://www.engadget.com/tesla-settles-california-hazardous-waste-lawsuit-for-15-million-070513014.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *