تسلا می‌دانست که برخی از قطعات آن میزان خرابی بالایی دارند، اما طبق گزارش‌ها به هر حال رانندگان را مقصر می‌دانست

رویترز تحقیقات انفجاری منتشر کرد گزارش چهارشنبه، الگوهای ادعایی تسلا در مورد غفلت عمدی و سرزنش کردن مشتریان برای خرابی قطعات را شرح می دهد. این افشاگری اهانت‌آمیز نشان می‌دهد که شرکت تحت رهبری ایلان ماسک ادعا می‌کند که صاحبان وسایل نقلیه در «سوءاستفاده از راننده» شرکت کرده‌اند و هزینه تعمیرات ناشی از خرابی‌های ناشی از قطعاتی را که شرکت در داخل آن‌ها را ناقص می‌داند، از آنها دریافت می‌کند. مشکلات اغلب مربوط به سیستم تعلیق و فرمان است. در خارج، تصویر تسلا از مشکلات از انکار یکسره تا تصدیق جزئی متغیر است.

چندین حساب موجود در داستان مستند به مالکان تسلا که مشکلات خودرویشان به آنها گفته شده بود ناشی از آسیب قبلی یا سوء استفاده از راننده است. در برخی موارد، آنها به تازگی وسایل نقلیه را خریداری کرده بودند:

یکی از راننده ها رویترز شریانش جین در مصاحبه با تسلا مدل Y 2023 که کمتر از ۲۴ ساعت در اختیار داشت، دچار ریزش سیستم تعلیق شد. هنگامی که خودروساز به او گفت که بازوی کنترل پایینی که از بند فرمان جدا شده بود باعث خرابی شد، او انتظار داشت تسلا تعمیرات را پوشش دهد. یک نماینده خدمات که خودرو را بازرسی کرد، گفت که آنها “هیچ مدرکی دال بر آسیب خارجی” پیدا نکردند، همانطور که در یک پیام متنی فاش شد.

حدود یک هفته بعد، تسلا نامه‌ای به جین ارسال کرد و در آن از سرزنش خودداری کرد و دلیل آن را “یک آسیب تحت تأثیر خارجی قبلی به سیستم تعلیق جلو سمت راست” عنوان کرد.

جین گفت که او تنها کسی بود که ماشین را در اولین روز مالکیت آن رانندگی کرد و قبل از اینکه سیستم تعلیق از کار بیفتد، تصادف نکرده بود. او به او گفت: «من می‌گفتم: «جهنم، چطور فلز می‌تواند این‌طور بشکند، وقتی مطمئن هستم که ماشین به چیزی برخورد نکرده است؟» رویترز. سه ماه بعد، تعمیرات تکمیل شد و جین ۱۲۵۰ دلار فرانشیز پرداخت کرد (که بیمه او بقیه را پوشش می دهد). او می‌گوید که نرخ‌های او پس از آن به طور چشمگیری بر روی خودروی دیگری که مالک آن بود افزایش یافت.

تسلا می‌دانست که برخی از قطعات آن میزان خرابی بالایی دارند، اما طبق گزارش‌ها به هر حال رانندگان را مقصر می‌دانست
ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، پشت سر مدل Y در رونمایی آن در سال ۲۰۱۹ ایستاده است.
تسلا

جراح سینسیناتی، Trace Curry، ۱۱۰,۰۰۰ دلار برای یک تسلا مدل X 2016 پرداخت کرد. او دو بار بازوهای کنترلی SUV را تعویض کرد، یک بار با گارانتی و بار دوم با هزینه خود. بعد از اتمام گارانتی، رویترز فاکتورهای بررسی شده نشان می دهد که کری حدود ۱۰۰۰۰ دلار برای قطعات سیستم تعلیق و محور محرکه خراب شده است. سپس در سال ۲۰۱۸ نیم شفت های جلو (تحت گارانتی) را تعویض کرد. او آنها را دوباره (با هزینه خود) به قیمت ۱۵۰۰ دلار جایگزین کرد.

رویترزتحقیقات نشان می‌دهد که تسلا می‌دانست که بسیاری از قطعاتی که در مدل X Curry نیاز به تعویض دارند – بازوهای کنترلی، سیستم تعلیق و نیم‌شفت‌های جلو – میزان خرابی بالایی دارند.

اندرو لوندین در ماه آگوست در حال رانندگی با مدل ۳ ۲۰۱۸ همسرش بود که هنگام رانندگی بر روی سرعت گیر، فرمان برقی خودرو از کار افتاد. ساکن سانتا روزا، کالیفرنیا، گفت رویترز یکی از مدیران خدمات تسلا به او گفت که کانکتور فرمان برق خورده است – و آن را به یک کارواش نسبت داد که کارمند آن را به عنوان یک مشکل شناخته شده ذکر کرد.

لوندید ۴۴۰۰ دلار از جیب خود برای تعویض قفسه فرمان و دسته سیم پرداخت کرد، ظاهراً به دلیل تصمیم جسورانه خود برای بازدید از یک کارواش. او به مدیر تسلا گفت: «این تنها ماشینی است که من تا به حال شنیده ام که در آن کارواش می تواند به سیم کشی آسیب برساند. لوندید این کارمند را چنین توصیف کرد: “تنها چیزی که می توانم به شما بگویم این است که ما یک شرکت ۱۰۰ ساله مانند جنرال موتورز و فورد نیستیم. ما هنوز همه اشکالات را برطرف نکرده ایم.”

یک تسلا مدل 3 در یک راهروی روستایی در مقابل یک حصار نشسته است.
مدل ۳ تسلا
عکس روبرتو بالدوین / Engadget

این تحقیقات همچنین واکنش‌های تسلا را به شکلی ناسازگار و ناسازگار مستند می‌کند فراخوان های جزئی که در مناطق مختلف. به عنوان مثال، مهندسان شرکت، قسمت عقب، بخشی از سیستم تعلیق، را شناسایی کردند که در چندین حادثه زمانی که مالکان با سرعت پایین رانندگی می‌کردند، شکسته شده بود (مشابه با حساب جین). یکی از کارمندان سابق تسلا “با آگاهی مستقیم از موضوع” گفت رویترز که بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰، تسلا حدود ۴۰۰ شکایت مربوط به لینک عقب را در چین حل و فصل کرد – یا از طریق تعمیرات در گارانتی یا از طریق «تعمیرات سرقفلی» اگر خارج از گارانتی بودند.

این خودروساز تحت رهبری ماسک فراخوان را به مدت چهار سال به تعویق انداخت و تنها پس از اعمال فشار توسط رگولاتورهای چینی با یک فراخوان موافقت کرد. اداره دولتی تنظیم بازار کشور، “خطر حوادث” را به عنوان بخشی از منطقی سازی توصیف کرد.

با این حال، علیرغم گزارش های جهانی از خرابی، تسلا هرگز این قطعه را در ایالات متحده و اروپا فراخوان نکرد. این شرکت به رگولاتورهای ایالات متحده گفت که مشکلات ناشی از “سوءاستفاده از راننده” است. رویترز همچنین یادداشتی در سال ۲۰۱۹ با “نقاط گفتگو” مشاهده کرد که از مراکز خدمات خواسته بود “سوء استفاده از خودرو” مانند “ضربه به حاشیه یا ضربه شدید بیش از حد” را به عنوان مقصر سرزنش کنند. “سوء استفاده” و “سوء استفاده” شرایط قرارداد شرکت تحت رهبری ماسک است که به خودروساز اجازه می دهد تا تعمیرات داخل گارانتی را برای حوادثی که آن را چنین عنوان می کند رد کند.

اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA) از سال ۲۰۲۰ در حال بررسی تسلا برای اتصال جلویی (بخش تعلیق) در مدل S و X بوده است و شروع به کار کرد. بررسی خرابی فرمان برق در مدل ۳ ۲۰۲۳ و مدل Y در ماه جولای. رویترزگزارش نزدیک به ۵۰۰۰ کلمه ارزش خواندن را دارد، به خصوص اگر مالک تسلا هستید که هزینه تعمیرات را از جیب خود پرداخت کرده اید. NHTSA احتمالاً آن را به همان اندازه قانع کننده خواهد یافت.

این مقاله ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/tesla-knew-some-of-its-parts-had-high-failure-rates-but-reportedly-blamed-drivers-anyway-184957494.html منتشر شد. ?src=rss


منبع: https://www.engadget.com/tesla-knew-some-of-its-parts-had-high-failure-rates-but-reportedly-blamed-drivers-anyway-184957494.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *