عملیات بزرگ جرایم سایبری اینترپل منجر به دستگیری ۳۵۰۰ و کشف و ضبط ۳۰۰ میلیون دلار شد.

عملیات بزرگ جرایم سایبری اینترپل منجر به دستگیری ۳۵۰۰ و کشف و ضبط ۳۰۰ میلیون دلار شد.

در یک عملیات بزرگ اجرای قانون بین المللی علیه مجرمان سایبری در سراسر جهان، حدود ۳۵۰۰ نفر دستگیر و حدود ۳۰۰ میلیون دلار کشف و ضبط شده است.

عملیات با اسم رمز HAECI IV و به رهبری اینترپل در کنار شرکای خود در ۳۴ کشور، بین ژوئیه و دسامبر سال جاری انجام شد و مجرمان سایبری درگیر در فیشینگ صوتی، کلاهبرداری های عاشقانه، کلاهبرداری آنلاین، کلاهبرداری از سرمایه گذاری، پولشویی مرتبط با قمار آنلاین غیرقانونی، کلاهبرداری با ایمیل های تجاری و الکترونیکی را هدف قرار داد. -تقلب تجاری

حساب های بانکی آنها شناسایی و مسدود شد و دارایی های مجازی آنها با استفاده از مداخله سریع جهانی پرداخت ها (I-GRIP) اینترپل توقیف شد، یک مکانیسم توقف پرداخت که به کشورها کمک می کند تا با یکدیگر همکاری کنند تا عواید مجرمانه را مسدود کنند. در میان دستگیر شدگان یک “جنایتکار قمار آنلاین” وجود دارد که پلیس در دو سال گذشته به طور فعال در جستجوی او بوده است. در این اطلاعیه همچنین آمده است که شبکه قمار غیرقانونی آنها متلاشی شد.

تهدید جدی برای امنیت جهانی

استفان کاوانا، مدیر اجرایی خدمات پلیس اینترپل، اظهار داشت: “توقیف ۳۰۰ میلیون دلار مبلغ حیرت انگیزی است و به وضوح انگیزه پشت رشد انفجاری جنایات سازمان یافته فراملی امروزی را نشان می دهد.” “این نشان دهنده پس انداز و پول نقد قربانیان است. این انباشت ثروت غیرقانونی یک تهدید جدی برای امنیت جهانی است و ثبات اقتصادی کشورها را در سراسر جهان تضعیف می کند.

تقلب در سرمایه گذاری، به خطر افتادن ایمیل های تجاری و کلاهبرداری در تجارت الکترونیک ۷۵ درصد از کل موارد بررسی شده در HAECHI IV را تشکیل می دهند. متفکران اصلی کلاهبرداری های رایج ارزهای دیجیتال “قالب کش” نیز دستگیر شدند. ظاهراً، برخی از افراد توکن‌های غیرقابل تعویض می‌فروختند و وعده بازدهی هنگفتی می‌دادند تا با پولی که سرمایه‌گذاران ساده لوح در پروژه صرف می‌کنند فرار کنند. علاوه بر این، برخی از مجرمان دستگیر شده نیز از هوش مصنوعی (AI) و فناوری دیپ‌فیک برای بهبود اعتبار درک شده کلاهبرداری‌ها و کمک به آنها برای مخفی کردن بهتر هویت خود استفاده می‌کردند.

از جمله کشورهای شرکت کننده در HAECHI IV، ایالات متحده، انگلستان، ژاپن، اسپانیا و سوئد هستند.

بیشتر از TechRadar Pro


منبع: https://www.techradar.com/pro/security/interpol-operation-results-in-arrest-of-3500-criminals-and-seizure-of-dollar300-million

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *