تسلا می گوید که در سال ۲۰۲۳ رکورد ۱٫۸ میلیون خودروی برقی تحویل داده است

تسلا دارد رونمایی شد ارقام تحویل و تولید EV آن برای سال ۲۰۲۳ است، و این شرکت یک سال پرچمدار دیگر داشت – اما رقیب چینی BYD نزدیک به عقب است. شرکت ایلان ماسک در سال گذشته ۱٫۸۴۶ میلیون خودروی برقی تولید کرد و ۱٫۸۰۹ میلیون دستگاه را تحویل داد. تحویل ۲۰۲۲ به طور گسترده ۳۸ درصد. این ارقام شامل ۴۹۴۹۸۹ دستگاه برقی تولید شده در سه ماهه گذشته و ۴۸۴۵۰۷ دستگاه تحویل شده است.

تسلا در ابتدا پیش‌بینی می‌کرد که در سال ۲۰۲۳ ۲ میلیون دستگاه خودرو بفروشد، اما در تماس درآمد اکتبر ۲۰۲۳، این رقم را کاهش داد. با این حال، طبق گفته‌های این شرکت، از انتظارات تحلیلگران برای سه ماهه چهارم ۲۰۲۳ فراتر رفت CNBC.

تسلا در سه ماهه گذشته ۴۷۶۷۷۷ مدل ۳ و مدل Y EV تولید کرد و ۴۶۱۵۳۸ دستگاه از آنها را تحویل داد. این موارد شامل فروش رفرش شده است “هایلند” مدل ۳. در حالی که ایلان ماسک سه ماهه گذشته پیش بینی کرد که مدل Y به “پرفروش ترین خودروی روی زمین” تبدیل می شود، این شرکت فروش بین دو مدل محبوب خود را کاهش نداد. این شرکت ۱۸۲۱۲ «مدل دیگر» متشکل از مدل S و مدل X EV فروخت. هنوز آماری از فروش Cybertruck وجود ندارد.

تسلا با خط تولید خودروهای برقی خود با برخی فشارهای منفی مبارزه کرده است، به ویژه در مورد سیستم Autopilot خود که شاهد آن بوده است. بررسی نظارتی در آمریکا و کشورهای دیگر فروش خودروهای برقی بدون شک به دلیل چندین افت قیمت در سال گذشته افزایش یافته است و مدل ۳ و مدل Y بیشترین میزان را دارند. اخیرا در حال سقوط به ترتیب به ۳۸۹۹۰ و ۴۵۹۹۰ دلار رسید. تسلا در فراخوان درآمد اکتبر خود، افت قیمت را به «عدم اطمینان اقتصادی، نرخ بهره بالاتر و تغییر احساسات مصرف‌کننده» رساند.

یکی از بزرگترین بازارهای تسلا، چین است، اما این شرکت در آنجا با رقابت سختی از سوی دیگر غول خودروهای برقی، BYD مواجه است. اون شرکت فروش اعلام کرد از ۳٫۰۲ میلیون وسیله نقلیه الکتریکی در سال ۲۰۲۳، از جمله ۱٫۶ میلیون خودروی تمام الکتریکی و ۱٫۴ میلیون خودروی هیبریدی بودند. با این حال، بیشتر خودروهای برقی BYD با قیمت بسیار پایین‌تری نسبت به خودروهای تسلا به فروش می‌رسند.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/tesla-says-it-delivered-a-record-18-million-evs-in-2023-082906995.html?src=rss ظاهر شد


منبع: https://www.engadget.com/tesla-says-it-delivered-a-record-18-million-evs-in-2023-082906995.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *