تسلا Cybertruck اینجاست، اما چگونه با رقبا مقایسه می شود؟

تسلا Cybertruck اینجاست، اما چگونه با رقبا مقایسه می شود؟
مدیر عامل تسلا، ایلان ماسک، پشت فرمان یک سایبرتراک. تسلا

را تسلا سایبرتراک در نهایت عرضه می‌شود، و در حالی که هنوز تعداد زیادی از آن‌ها ارسال نشده‌اند، انتظار می‌رود که تولید آن طی یک سال آینده یا بیشتر افزایش یابد. به گفته تسلا، در زمان نگارش این مقاله، اگر نسخه تمام چرخ محرک یا “Cyberbeast” کامیون را سفارش داده باشید، آن را در سال ۲۰۲۴ دریافت خواهید کرد.

اما باید؟ بازار کامیون های برقی هنوز نیست شلوغ، اما گزینه های دیگری نیز وجود دارد. اکنون که تسلا بالاخره Cybertrucks را به مشتریان تحویل می‌دهد، فکر می‌کنیم این فرصت خوبی است تا تغییرات رقابت را از زمان اعلام آن بررسی کنیم. در اینجا نگاهی گذرا به دنیای کامیون های برقی در حال حاضر و نحوه مقایسه Cybertruck با برخی از رقابت های موجود در حال حاضر داریم. توجه داشته باشید که عبارت – ما کامیون را با کامیون های دیگری که هنوز در دسترس نیستند مقایسه نمی کنیم.

مقدمه ای بر Cybertruck

تسلا

بیایید نگاهی گذرا به آن بیندازیم سایبرتراک اولین. همانطور که ممکن است جمع آوری کرده باشید، دیدگاه تسلا برای یک کامیون از نظر طراحی کلی کمی منحصر به فرد است. این کامیون دارای نمای بیرونی فلزی با گوشه های تیز و سقف زاویه ای است. احتمالاً یا آن را دوست خواهید داشت یا از آن متنفر خواهید شد.

از دست نده:

فضای داخلی کامیون کاملاً منحصر به فرد نیست و شباهت های زیادی در مقایسه با سایر خودروهای تسلا دارد. به عنوان مثال، کامیون دارای یک صفحه نمایش سرگرمی بزرگ در جلو است – و به این ترتیب آب و هوا را کنترل خواهید کرد، سرعت خود را مشاهده خواهید کرد و غیره. Cybertruck بسته به مدلی که می خواهید برد بین ۲۵۰ تا ۳۴۰ مایل دارد و می تواند تا ۱۱۰۰۰ پوند را یدک بکشد. شتاب ۰ تا ۶۰ در مدل پایه ۶٫۵ ثانیه یا در مدل موسوم به Cyberbeast تا ۲٫۶ ثانیه است.

در پشت کامیون یک تخت پوشیده به طول ۶ فوت وجود دارد که عرض آن ۵۱ اینچ است.

Cybertruck از ۶۰,۹۹۰ دلار برای مدل دیفرانسیل عقب شروع می شود، اما این مدل تا سال ۲۰۲۵ عرضه نمی شود. مدل چهار چرخ متحرک از ۷۹,۹۹۰ دلار شروع می شود، در حالی که Cyberbeast از ۹۹,۹۹۰ دلار شروع می شود.

بنابراین، رقابت فعلی چگونه است؟

فورد F-150 لایتنینگ

اندرو مارتونیک / روندهای دیجیتال

فورد F-150 لایتنینگ شاید وانیلی ترین کامیون برقی موجود در این لیست باشد – واقعاً بیشتر شبیه یک F-150 معمولی است. اگر نشان کوچک “رعد و برق” را روی آن ندیدید، شاید هرگز تفاوت را متوجه نشوید. البته، برخی ممکن است طراحی استانداردتر F-150 را در مقایسه با دیوانگی Cybertruck ترجیح دهند.

اجرا هم کمی متفاوت است. برد F-150 لایتنینگ بین ۲۴۰ تا ۳۲۰ مایل است که کمی کمتر از تسلا است، اما صادقانه بگویم که خیلی کمتر نیست. این کامیون می تواند در ۳٫۸ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل در ساعت برسد. با توجه به موتور ترند، و می تواند تا ۱۰۰۰۰ پوند را یدک بکشد، اگرچه به شدت بر برد تأثیر می گذارد. طول تخت در کامیون حدود ۶۷ اینچ و عرض ۵۰٫۶ اینچ است – کمی کوچکتر از Cybertruck.

فورد F-150 لایتنینگ با قیمت ۴۹۹۹۵ دلار برای پایین ترین مدل عرضه می شود که تا قیمت پایه ۹۱۹۹۵ دلار برای مدل پلاتینیوم متغیر است.

وانت هامر EV

جی ام سی

پیکاپ هامر EV از نظر طراحی کمی منحصر به فردتر از F-150 Lightning است. پیکاپ هامر EV بسیار عضلانی تر و حجیم تر از F-150 Lightning است و بدنه نسبتاً پهن و مرکز ثقل پایین تری دارد.

با این حال، این کامیون عملکرد خوبی دارد: صفر تا ۶۰ مایل در ساعت را در سه ثانیه صاف می کند. هامر EV Pickup در دو تریم موجود است: هامر EV2X Pickup با برد ۳۱۱ مایل و پیکاپ EV3X با ۳۸۱ مایل. هر دو قابل احترام هستند. این کامیون دارای ظرفیت بکسل تا ۸۵۰۰ پوند و یک تخت ۵ فوتی است.

متأسفانه هامر پیکاپ EV کمی گرانتر از رقبا است. قیمت این کامیون از ۹۶۵۵۰ دلار برای پیکاپ پایه EV 2X شروع می شود که از آنجا شروع می شود.

ریوین R1T

استفان ادلشتاین/روندهای دیجیتال/ریوین

آخرین اما نه کم اهمیت، Rivian R1T است که اولین مدل از یک شرکت جدید بود. R1T چند سالی است که به بازار عرضه شده است، اما Rivian، به طور کلی، طی یک سال گذشته طرفداران بسیار زیادی را جمع کرده است – و دلیل خوبی هم دارد.

اگرچه ممکن است به اندازه Cybertruck عجیب و غریب به نظر نرسد، اما Rivian هنوز چند لمس منحصر به فرد دارد که آن را هیجان انگیزتر از F-150 می کند. نکته قابل توجه این است که چراغ‌های جلوی بیضی شکل با نوار نوری ترکیب شده‌اند که در جلوی کامیون قرار دارد. بقیه قسمت‌های آن بسیار مینیمال است، اما هنوز هم شکل کلی یک کامیون مانند F-150 Lightning است.

در زیر کاپوت، Rivian R1T چیزهای زیادی برای خود دارد. این کامیون به صورت استاندارد دارای سیستم چهارچرخ محرک است – چه به صورت سیستم دو موتوره یا یک سیستم چهار موتوره. در واقع سه سیستم درایو مختلف وجود دارد که برد آن در مدل با کمترین برد ۲۷۰ مایل و در مدل با بیشترین برد تا ۴۱۰ مایل است. به عبارت دیگر، این کامیون بالاترین برد در این لیست است. این کامیون می تواند در کمتر از ۳ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل در ساعت برسد و می تواند تا ۱۱۰۰۰ پوند را یدک بکشد.

Rivian R1T ممکن است منحصر به فرد باشد، اما ارزان نیست. قیمت این کامیون از ۷۳۰۰۰ دلار شروع می شود که برای نوع چهار موتوره با بسته باتری بزرگ تا ۹۴۰۰۰ دلار متغیر است.

نتیجه گیری

تعداد زیادی کامیون برقی وجود ندارد، اما هنوز هم برخی از گزینه های قوی وجود دارد. اگر برد مهم ترین مورد شماست، پس ریوین R1T راهی برای رفتن است. اگر شتاب سریع برای شما مهم است، پس Cybertruck ممکن است کامیونی باشد که می توانید آن را دریافت کنید. و اگر فقط سعی می کنید با کمترین قیمت ممکن وارد شوید، F-150 ممکن است انتخاب شما باشد.

توصیه های سردبیران







بیایید نگاهی گذرا به آن بیندازیم سایبرتراک اولین. همانطور که ممکن است جمع آوری کرده باشید، دیدگاه تسلا برای یک کامیون از نظر طراحی کلی کمی منحصر به فرد است. این کامیون دارای نمای بیرونی فلزی با گوشه های تیز و سقف زاویه ای است. احتمالاً یا آن را دوست خواهید داشت یا از آن متنفر خواهید شد.


منبع: https://www.digitaltrends.com/cars/the-tesla-cybertruck-is-here-but-how-does-it-compare-with-the-competition/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *