تسهیلات اقتصاد دیجیتال فقط به کسب‌وکارهای فعال در پلتفرم‌های داخلی می‌رسد

ثبت‌نام دریافت تسهیلات اقتصاد دیجیتال برای کسب‌وکارهای فعال در برخی پلتفرم‌های داخلی آغاز شده است و مشمولان می‌توانند تا حداکثر ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند.

«مهدی مظفری»، مدیرکل پایش، ممیزی و نظارت سازمان فناوری اطلاعات ایران، گفته این تسهیلات به آن دسته از کسب‌وکارهای حقیقی، حقوقی و صنفی تعلق می‌گیرد که حداقل سه ماه سابقه فعالیت در زمینه فروش کالا یا ارائه خدمات بر روی «سکوهای مشمول» را داشته باشند. مظفری پلتفرم‌های «ایتا»، «روبیکا»، «سروش پلاس»، «شیپور»، «کسبینو»، «آی‌گپ» و «بله» را پلتفرم‌های مشمول برشمرده است. 

علاوه بر این، شرایط دیگری هم برای این کسب‌وکارها در نظر گرفته شده است. آن‌ها باید در سه ماه اخیر، بیش از ۳۰ تراکنش موفق داشته باشند یا حجم تراکنش‌های ماهیانه‌شان در این بازه زمانی، بیش از ۱۵ میلیون تومان باشد. همچنین داشتن بیش از یک هزار دنبال‌کننده در پلتفرم‌های مشمول یا داشتن ۱۰ آگهی ماهانه در سه ماه آخر، از دیگر شرایط دریافت این تسهیلات است.

سقف این تسهیلات برای کسب‌وکارهای حقوقی ۵۰۰ میلیون تومان، برای کسب‌وکارهای صنفی ۳۰۰ میلیون تومان و برای کسب‌وکارهای حقیقی ۲۰۰ میلیون تومان اعلام شده است.

این تسهیلات شش ماه فرصت تنفس دارد و بازپرداخت آن‌ها ۴۸ ماهه است. مشمولان فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال می‌توانند با مراجعه به سایت www.1649.ir برای دریافت وام اقدام کنند.


منبع: https://digiato.com/iran-technology-news/digital-economy-business-facilities-only-for-businesses-on-domestic-platforms

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *