تصاویر تلسکوپ وب نمایی بی سابقه و “آشوب” از مرکز کهکشان ما را نشان می دهد.

تلسکوپ جیمز وب است . این بار تلسکوپ تاباندن نور به متراکم ترین قسمت محیط اطراف ما با “جزئیات بی سابقه”. به طور خاص، این تصاویر از منطقه ستاره‌زایی به نام Sagittarius C یا به اختصار Sgr C گرفته شده‌اند.

این منطقه حدود ۳۰۰ سال نوری از سیاهچاله کلان کهکشان، کمان A، و بیش از ۲۵۰۰۰ سال نوری از سنگ آبی کوچکی به نام زمین فاصله دارد. در مجموع، این منطقه دارای بیش از ۵۰۰۰۰۰ ستاره و خوشه های مختلف از پیش ستاره هاست که ستارگانی هستند که هنوز در حال شکل گیری و افزایش جرم هستند. نتیجه نهایی؟ ابری خیره‌کننده از هرج و مرج، به‌ویژه وقتی با منطقه فضایی ما مقایسه می‌شود، که در مقایسه کاملاً پراکنده است.

همانطور که جاناتان تان، پروفسور دانشگاه ویرجینیا، که به تیم رصد کمک کرد، در حقیقت، مرکز کهکشانی “افراطی ترین محیط” در کهکشان راه شیری است. به لطف قدرت تلسکوپ وب، تاکنون هیچ داده ای در این منطقه با این “سطح وضوح و حساسیت” وجود نداشته است.

در مرکز همه چیز یک پیش ستاره عظیم قرار دارد که بیش از ۳۰ برابر خورشید وزن دارد. این در واقع باعث می‌شود که منطقه کمتر از آنچه که هست پرجمعیت به نظر برسد، زیرا این جرم خورشیدی نور را از پشت خود مسدود می‌کند، بنابراین حتی وب نمی‌تواند همه ستاره‌های منطقه را ببیند. بنابراین آنچه شما به آن نگاه می کنید یک تخمین محافظه کارانه از شلوغی این منطقه است. مثل میدان تایمز فضاست، رستوران (در حال حاضر.)

تصاویر تلسکوپ وب نمایی بی سابقه و “آشوب” از مرکز کهکشان ما را نشان می دهد.
ناسا، ESA، CSA، STScI و S. Crowe (دانشگاه ویرجینیا).

داده های ارائه شده توسط این تصاویر به محققان این امکان را می دهد که نظریه های کنونی تشکیل ستاره ها را در «سخت ترین آزمایش» خود قرار دهند. برای این منظور، ابزار Webb’s NIRCam (دوربین مادون قرمز نزدیک) تصاویر گسیل در مقیاس بزرگ از هیدروژن یونیزه شده، آبی در سمت پایین تصویر را ثبت کرد. این احتمالاً نتیجه ستارگان جوان و پرجرم است که فوتون‌های پرانرژی آزاد می‌کنند، اما اندازه وسیع این منطقه برای محققان شگفت‌زده بود و نیاز به مطالعه بیشتر دارد.

محقق اصلی تیم رصد، ساموئل کرو، گفت که تحقیقات انجام شده توسط این تصاویر و تصاویر آتی به دانشمندان اجازه می دهد تا ماهیت ستارگان پرجرم را که شبیه به “آموزش داستان منشأ بیشتر کیهان” است، درک کنند.

واضح است که این اولین تصویر جالبی نیست که توسط تلسکوپ جیمز وب تولید شده است. ما داریم در صورت فلکی سنبله، در کمربند اصلی سیارک ها و الف بین دیگران. چیزهایی دیده شده است و خوشبختانه، به دلیل اینترنت و به دلیل اینکه وب هنوز آنجاست، همه چیز مانند اشک زیر باران از بین نخواهد رفت.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/webb-telescope-images-show-an-unprecedented-and-chaotic-view-of-the-center-of-our-galaxy-185912370.html منتشر شد. ?src=rss


منبع: https://www.engadget.com/webb-telescope-images-show-an-unprecedented-and-chaotic-view-of-the-center-of-our-galaxy-185912370.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *