تعجب! داغترین تلویزیون OLED سامسونگ در سال ۲۰۲۴ در اندازه های کوچکتر عرضه می شود، اما اکنون گیج کننده تر از همیشه است.

ما مطمئن بودیم که CES 2024 رونمایی از ما را به ارمغان می آورد سامسونگ S90Dجانشین QD-OLED سامسونگ S90Cکه مال ما بود تلویزیون سال ۲۰۲۳. این باعث شد که این برنامه موردانتظار تلویزیونی ما باشد، و مطمئناً به اندازه کافی سامسونگ OLED های جدید خود را با افزایش روشنایی ۲۰ درصدی معرفی کرد.

ما به نوعی انتظار داشتیم که چنین شود، اما چیزی که انتظار نداشتیم دو اندازه جدید تلویزیون نیز بود، زیرا قبلاً شنیده بودیم که در سال ۲۰۲۳ هیچ اندازه جدیدی از صفحه نمایش تلویزیون QD-OLED وجود نخواهد داشت. .

اما سامسونگ نسخه‌های ۴۲ و ۴۸ اینچی تلویزیون را به ما نشان داد، و اینها QD-OLED نیستند – آنها OLED معمولی هستند (همچنین به عنوان W-OLED شناخته می‌شوند) و منظور آنها این است که سایز S90D بسیار زیاد است. اکنون کاملاً آشفته است، به نحوی که توضیح آن آزاردهنده است، و به این معنی است که هر توصیه ای از آنها باید با اخطارهای بزرگ همراه باشد.

برخی از پیش زمینه ها برای کسانی که نمی دانند: صفحه نمایش های W-OLED همان چیزی است که هر یک از آنها استفاده می کنند بهترین تلویزیون های OLED در گذشته اخیر استفاده می شود ، و آنها هستند همه ساخته شده توسط ال جی، حتی زمانی که توسط شرکت هایی مانند سونی یا پاناسونیک استفاده می شود. سپس سامسونگ QD-OLED را توسعه داد که روشی بسیار متفاوت برای ساخت پنل‌های OLED است و نوید روشنایی قوی‌تر و طیف رنگی وسیع‌تری نسبت به W-OLED را می‌دهد.

اولین نمایشگرهای QD-OLED کمی شروع اشتباه بودند، اما سال گذشته یک پیروزی بود، و S90C سامسونگ توانست تصاویر غنی‌تری نسبت به صفحه نمایش ارائه دهد. تلویزیون OLED ال جی C3 به همان قیمت

تعجب!  داغترین تلویزیون OLED سامسونگ در سال ۲۰۲۴ در اندازه های کوچکتر عرضه می شود، اما اکنون گیج کننده تر از همیشه است.

مطمئناً یک OLED 42 اینچی سامسونگ خوب است – اما آیا باید اینگونه باشد؟ (اعتبار تصویر: آینده)

با این حال، صفحه‌نمایش‌های QD-OLED تنها در اندازه‌های ۵۵، ۶۵ و ۷۷ اینچی در دسترس هستند – بنابراین سامسونگ در تلاش خود برای ارائه تلویزیون‌های بزرگ‌تر، در واقع شروع به استفاده از پنل‌های W-OLED ال‌جی برای ایجاد نسخه ۸۳ اینچی کرد. S90C. مشکل؟ آن پنل عملکرد متفاوتی دارد! رنگ‌های مختلف، روشنایی متفاوت – ما باید روشن می‌کردیم که توصیه درخشان ما در مورد Samsung S90C در مورد اندازه ۸۳ اینچی آن صدق نمی‌کند.

و به این ترتیب اکنون وضعیت جدیدی داریم که در آن Samsung S90D دو صفحه نمایش W-OLED دیگر را به آن وضعیت گیج کننده اضافه می کند. در اینجا این است که چگونه ترکیب به نظر می رسد:

به یاد داشته باشید، این یک تفاوت تحصیلی نیست. در سال گذشته، مدل‌های QD-OLED S90C بیش از ۳۰ درصد روشن‌تر از مدل‌های مشابه W-OLED LG C3 بودند. و حالا سامسونگ روشنایی S90D را ۲۰ درصد دیگر افزایش داده است!

ما نمی دانیم که آیا سامسونگ در مقایسه با سال گذشته کاری برای افزایش روشنایی مدل های W-OLED انجام داده است یا خیر – ال جی این کار را در C4 امسال انجام داده است و نتایج بسیار چشمگیر هستند – اما این بدان معناست که ممکن است یک کار بزرگ وجود داشته باشد. عملکرد خلیج در S90D بستگی به مدلی دارد که خریداری می کنید.

تلویزیون سامسونگ S90D در نمایشگاه CES 2024

این S90D 65 اینچی در واقع QD-OLED است، من مطمئن هستم. (اعتبار تصویر: آینده)

واضح است که من شخصاً طرفدار این نیستم زیرا کارم را سخت‌تر می‌کند، اما معمولاً چیزی را دوست ندارم که دنیای گیج‌کننده تلویزیون‌ها را حتی عجیب‌تر کند.

فکر می کنم دلیل اینکه سامسونگ این کار را انجام می دهد این است که S90D را به رقیبی قوی تر تبدیل کند. ال جی C4 نسبت به مدل سال گذشته – این بدان معناست که سامسونگ با تمام اندازه‌های تلویزیون ال‌جی مطابقت دارد.

اما من واقعاً فکر می کنم که باید آنها را چیز دیگری می نامید. سامسونگ در حال ساخت مدلی به نام S85D است که یک صفحه نمایش W-OLED با اندازه صفحه نمایش QD-OLED است. چرا مدل های ۴۲، ۴۸ و ۸۳ اینچی را بخشی از این محدوده قرار ندهید؟

به نظر می رسد که در دسترس بودن این اندازه های جدید S90D ممکن است بسته به کشور متفاوت باشد (مثلاً فقط ۴۸ اینچ برای بریتانیا تایید شده است) و هنوز هیچ خبری در مورد قیمت یا تاریخ دقیق عرضه وجود ندارد، اگرچه من شرط می بندم که آنها در ماه مارس یا آوریل بر اساس برنامه عرضه سامسونگ در سال های گذشته ارائه خواهند شد.

ما را بررسی کنید CES 2024 مرکز برای همه آخرین اخبار از نمایش به عنوان آن اتفاق می افتد. ما همه چیز را پوشش خواهیم داد، از تلویزیون‌های ۸K و نمایشگرهای تاشو گرفته تا تلفن‌های جدید، لپ‌تاپ‌ها، وسایل خانه هوشمند و جدیدترین فناوری‌های هوش مصنوعی، بنابراین برای داستان‌های بزرگ با ما همراه باشید.

و فراموش نکنید ما را در TikTok دنبال کنید برای آخرین مورد از نمایشگاه CES!

شما هم ممکن است دوست داشته باشید


منبع: https://www.techradar.com/televisions/surprise-samsungs-hottest-oled-tv-of-2024-comes-in-smaller-sizes-but-now-its-more-confusing-than-ever

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *