تغییرات گسترده در هیئت مدیره اپل در سال های اخیر، اعضای قدیمی هیئت مدیره کناره گیری می کنند

طبق گزارش بلومبرگ، غول فناوری اپل در یک تغییر مهم هیئت مدیره، بازنشستگی دو مدیر قدیمی ال گور و جیمز بل را اعلام کرد که یکی از اساسی ترین تغییرات در سال های اخیر است.

همانطور که در اطلاعیه ای که این شرکت در روز پنجشنبه منتشر کرد، واندا آستین، مدیر اجرایی سابق شرکت هوافضا، قرار است به هیئت مدیره بپیوندد.

تصمیم برای بازنشستگی گور و بل مطابق با سیاست اپل است که از انتخاب مجدد مدیران پس از ۷۵ سالگی جلوگیری می کند.

هم بل، یکی از مدیران سابق شرکت بوئینگ که در سال ۲۰۱۵ به هیئت مدیره پیوست و هم گور، معاون رئیس جمهور سابق ایالات متحده که بیش از دو دهه به عنوان مدیر خدمت کرده است، ۷۵ سال سن دارند.

این آشفتگی هیئت مدیره یک اتفاق غیرعادی برای اپل است، زیرا معمولاً حداقل بازنشستگی را در یک زمان تجربه می کند. گور دارای طولانی ترین عضویت است و در سال ۲۰۰۳ زمانی که یکی از بنیانگذاران استیو جابز در راس کار بود و آیفون نمادین هنوز معرفی نشده بود به این عضو پیوست.

نامزد جدید، واندا آستین، مدیر عامل سابق شرکت هوافضا، به دلیل سابقه قابل توجه خود در پیشبرد نوآوری و شکل دادن به استراتژی شرکت شناخته شده است.

آستین علیرغم پیشینه ای که در اکتشافات فضایی دارد، منطقه ای خارج از دخالت مستقیم اپل، برای انتخاب در مجمع سالانه سهامداران شرکت در ۲۸ فوریه آماده است.

برخلاف سیاست سنی، کارگردان دیگری به نام رونالد شوگر در سن ۷۶ سالگی کنار نمی رود.

اپل توضیح داد که حفظ Sugar با توجه به تغییرات اخیر در ترکیب هیئت مدیره و ارزش حفظ مدیران با بینش عمیق در مورد شرکت است.

در حالی که اپل آخرین جزئیات غرامت را برای مدیر عامل تیم کوک و سایر مدیران فاش کرد، دستمزد هدف کوک برای سال ۲۰۲۳ از ۹۹ میلیون دلار دریافتی در سال ۲۰۲۲ به ۴۹ میلیون دلار کاهش یافت. با این حال، کل غرامت او برای سال ۲۰۲۳ با مشارکت قابل توجه جوایز سهام به ۶۳٫۲ میلیون دلار رسید. برای سال ۲۰۲۴، غرامت هدف کوک از حقوق صاحبان سهام قرار است به ۵۰ میلیون دلار افزایش یابد.

سایر مدیران ارشد اپل، از جمله مدیر مالی، رئیس خرده‌فروشی، مشاور عمومی و مدیر ارشد اجرایی، در سال ۲۰۲۳ هر کدام حدود ۲۷ میلیون دلار غرامت داشتند.

اپل در پرونده ای از سهامداران خواست به نفع اعضای هیئت مدیره و غرامت مدیران رای دهند. این شرکت همچنین به سرمایه گذاران توصیه کرد که پیشنهادی را که خواستار ارائه گزارشی در مورد استفاده از هوش مصنوعی (AI) در داخل شرکت است، رد کنند.

اپل استدلال کرد که دامنه گزارش پیشنهادی بیش از حد گسترده است و به طور بالقوه می تواند برنامه ها و ابتکارات استراتژیکی را نشان دهد که ممکن است به موقعیت رقابتی شرکت آسیب برساند. طبق گزارش بلومبرگ، این در حالی رخ می دهد که طبق گزارش بلومبرگ، اپل در ماه ژوئن برای رونمایی از طیف وسیعی از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی برای آیفون و سایر دستگاه ها آماده می شود.

(با ورودی های نمایندگی ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/massive-shakeup-at-apple-board-in-years-longtime-board-members-step-down-13604862.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *