تلاش‌های کلاهبرداری عمیق ۳۰۰۰ درصد در سال ۲۰۲۳ افزایش یافته است – این دلیل است

تلاش‌های کلاهبرداری عمیق ۳۱ برابر در سال ۲۰۲۳ افزایش یافته است – افزایشی ۳۰۰۰ درصدی نسبت به سال گذشته.

که طبق یک گزارش جدید توسط Onfido، یک تک شاخ تأیید هویت مستقر در لندن. این شرکت این افزایش را به افزایش در دسترس بودن ابزارهای آنلاین ارزان و ساده و مولد نسبت می دهد هوش مصنوعی.

اپلیکیشن های تعویض چهره رایج ترین نمونه هستند. ابتدایی ترین نسخه ها به طور خام یک چهره را روی دیگری می چسبانند تا یک “جعلی ارزان” ایجاد کنند. مسیستم‌های پیچیده سنگ معدن از هوش مصنوعی برای تغییر شکل و ترکیب یک چهره منبع روی یک هدف استفاده می‌کنند، اما اینها به منابع و مهارت‌های بیشتری نیاز دارند.

نرم افزار ساده، در عین حال، آسان برای اجرا و ارزان و یا حتی رایگان است. سپس می توان از مجموعه ای از جعل ها به طور همزمان در چندین حمله استفاده کرد.

هدف این تقلبی های ارزان، نفوذ به سیستم های تأیید چهره، انجام تراکنش های تقلبی یا دسترسی به اطلاعات حساس تجاری است. آنها ممکن است خام باشند، اما تنها یکی نیاز به موفقیت دارد.

با تاکید بر کلاهبرداران با توجه به کمیت بیش از کیفیت، حداکثر پاداش را از حداقل تلاش هدف قرار می دهند.

تحقیقات نشان می دهد که این رویکرد ترجیحی آنهاست. Onfido دریافت که کلاهبرداری «آسان» یا کمتر پیچیده ۸۰٫۳ درصد از کل حملات در سال ۲۰۲۳ را تشکیل می دهد که ۷٫۴ درصد بیشتر از سال گذشته است.

تلاش‌های کلاهبرداری عمیق ۳۰۰۰ درصد در سال ۲۰۲۳ افزایش یافته است – این دلیل است
حجم تلاش‌های دیپ‌فیک در طول زمان روی محصولات ویدیو و حرکت Onfido. اعتبار: Onfido

علیرغم افزایش کلاهبرداری های دیپ فیک، Onfido اصرار دارد که تأیید بیومتریک یک بازدارنده موثر است. به عنوان شواهد، این شرکت به آخرین تحقیقات خود اشاره می کند. این گزارش نشان داد که بیومتریک سه برابر کمتر از اسناد تلاش های تقلبی داشته است.

با این حال، جنایتکاران در حمله به این دفاع ها خلاق تر می شوند. با رایج شدن ابزارهای GenAI، عوامل مخرب به طور فزاینده ای اسناد جعلی تولید می کنند، دفاع بیومتریک را جعل می کنند و سیگنال های دوربین را ربوده می کنند.

وینسنت گیلویک، رئیس آزمایشگاه کلاهبرداری Onfido به TNW گفت: «کلاهبرداران پیشگام هستند، همیشه به دنبال فرصت‌ها هستند و به طور مداوم تاکتیک‌های خود را تغییر می‌دهند.

برای متوقف کردن آنها، Onfido فناوری تأیید بیومتریک “liveness” را توصیه می کند. این سیستم‌ها کاربر را با تعیین اینکه واقعاً در آن لحظه حضور دارند، تأیید می‌کنند – به‌جای اینکه یک دیپ‌فیک، عکس، ضبط یا یک فرد نقاب‌دار باشد.

در حال حاضر، کلاهبرداران معمولاً با یک روش بسیار ابتدایی تلاش می‌کنند تا چک‌های زنده بودن را جعل کنند: ارسال ویدیویی از ویدیویی که روی صفحه نمایش داده می‌شود. این رویکرد در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد از حملات را به خود اختصاص می دهد.

با این حال، در آینده، فناوری گزینه های بسیار پیچیده تری را ارائه خواهد کرد.

“تحولاتی که احتمالاً با دیپ فیک و کوانتومی محاسبات باعث می شود که تقلبی ها برای چشم انسان قابل تشخیص نباشد گفت.

در پاسخ، Guillevic انتظار دارد که کسب و کارها راه حل های خودکار بیشتری را اعمال کنند. او همچنین نقش مهمی برای سیگنال‌های تقلب غیربصری، مانند هوش دستگاه، موقعیت جغرافیایی، و سیگنال‌های تقلب تکراری که در پس‌زمینه کار می‌کنند، می‌بیند.

بدون شک، کلاهبرداران ضد حملات را توسعه خواهند داد. هر دو طرف باید سلاح های خود را در میدان نبرد هوش مصنوعی در مقابل هوش مصنوعی ارتقا دهند.


منبع: https://thenextweb.com/news/deepfake-fraud-rise-amid-cheap-generative-ai-boom

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *