تلویزیون‌های OLED 2024 ال‌جی تمرکز بیشتری نسبت به قبل بر روی پردازش هوش مصنوعی دارند.

پنل بسیار روشن‌تر MLA OLED اکنون در اندازه ۸۳ اینچی عرضه می‌شود و تلویزیون بی‌سیم فوق‌العاده ال‌جی در مدل کوچک‌تر ۶۵ اینچی در دسترس خواهد بود.

یک سال پیش، ال جی آن را منتشر کرد درخشان ترین تلویزیون های OLED تا کنونو در انجام این کار، شرکت بر یکی از معایب طولانی مدت غلبه کرد از فن آوری پانل: آنها در نهایت برای اتاق های روشن و آفتابی مناسب بودند. رتبه بندی ها تماس گرفت G3 OLED 2023 “یک تلویزیون برجسته بدون هیچ نقطه ضعف واقعی” و بسیاری از بررسی های دیگر آن را به عنوان یکی از بهترین تلویزیون های عرضه شده ستایش کردند. ال جی همچنین از CES 2023 برای معرفی اولین تلویزیون “بی سیم” خود با نام The امضای OLED Mکه محتوا را از جعبه Zero Connect دریافت می کند که می تواند به طور محتاطانه در همان اتاق قرار گیرد.

بنابراین، در حالی که سال گذشته به‌روزرسانی‌های فنی بسیار مهمی را به همراه داشت، برای سال ۲۰۲۴، ال‌جی تمرکز خود را به هوش مصنوعی و تغییرات کوچک‌تر و تکراری تغییر می‌دهد. اما پیشرفت ها هنوز معنی دار هستند. در میان مجموعه تلویزیون های OLED، ال جی اکنون از نرخ رفرش متغیر تا ۱۴۴ هرتز (از ۱۲۰ هرتز) پشتیبانی می کند که خبر خوشایند گیمرهای رایانه شخصی خواهد بود. سری جدید G4 فناوری Micro Lens Array شرکت، سس مخفی پشت تصویر بسیار روشن تر G3 را برای اولین بار به اندازه صفحه نمایش ۸۳ اینچی بزرگتر می آورد. در همین حال، خط OLED M 2024 در حال اضافه کردن یک کوچکتر مدل ۶۵ اینچی برای کسانی که می‌خواهند فناوری بی‌سیم فانتزی را در اندازه متوسط‌تری داشته باشند.

اما موضوع اصلی امسال هوش مصنوعی است. پردازنده a11 جدید ال‌جی که در M4 و G4 یافت می‌شود (اما نه C4 و B4 اصلی‌تر)، «۷۰ درصد بهبود عملکرد گرافیکی و ۳۰ درصد سرعت پردازش سریع‌تر نسبت به نسل قبلی خود را ارائه می‌کند». طبق بیانیه مطبوعاتی این شرکت.

ارتقاء هوش مصنوعی برای OLED های ال جی چیز جدیدی نیست، اما این شرکت واقعاً پیشرفت های امسال را به عنوان توانمندتر و جامع تر از همیشه مطرح می کند. تراشه آلفا ۱۱ از “تجزیه و تحلیل تصویر دقیق در سطح پیکسل، برای واضح تر کردن اشیا و پس زمینه هایی که ممکن است تار به نظر می رسند” استفاده می کند. اینجا متوقف نمی شود:

تلویزیون‌های OLED این شرکت با قضاوت هوشمندانه خود هوش مصنوعی، تجربه تماشای واضح‌تری را ارائه می‌کنند. علاوه بر این، پردازنده هوش مصنوعی مبتکرانه، رنگ‌ها را با تجزیه و تحلیل رنگ‌های پرکاربرد که به بهترین وجه حس و حال و عناصر احساسی مورد نظر فیلمسازان و سازندگان محتوا را منتقل می‌کنند، اصلاح می‌کند. Dynamic Tone Mapping Pro تصاویر را به بلوک‌ها تقسیم می‌کند و روشنایی و کنتراست را با تجزیه و تحلیل تغییرات روشنایی که نور وارد صحنه می‌شود، تنظیم می‌کند و تصاویری را ایجاد می‌کند که سه بعدی‌تر به نظر می‌رسند.

بنابراین، طبق گفته ال‌جی، ظاهراً هوش مصنوعی اکنون قصد خلاقیت را درک می‌کند و می‌تواند تنظیمات تصویر تلویزیون شما را بر این اساس تنظیم کند. پاک‌سازان تصویر همیشه می‌توانند این حالت‌های هوش مصنوعی را نادیده بگیرند و غیرفعال کنند، اما بسیاری از مردم به ناچار آن‌ها را روشن می‌کنند – بنابراین اگر ارتقاها قابل توجه باشند، برای آن مشتریان تفاوت ایجاد می‌کنند. اما این همچنین به این معنی است که می‌تواند بین عملکرد G4 که دارای فناوری هوش مصنوعی است و C4 که این کار را نمی‌کند، نسبت به G3 و C3 سال گذشته که عمدتاً به روشنایی کاهش می‌یابد، شکاف گسترده‌تری وجود داشته باشد. (C3 فاقد فناوری Micro Lens Array ال‌جی بود، و این وضعیت برای C4 نیز یکسان است.) M4 و G4 همچنان با ضمانت پنج ساله ال‌جی در برابر هرگونه نقص تصویر، از جمله سوختگی، عرضه می‌شوند.

حتی سری B4 سطح پایه نیز دارای پیشرفت های قابل توجهی است. بزرگترین در میان آنها این است که شما اکنون چهار پورت HDMI 2.1 با پهنای باند کامل دریافت می کنید که همه آنها قادر به بازی ۴K با فرکانس ۱۲۰ هرتز هستند. این امر با تراشه جدید a8 تلویزیون امکان پذیر شده است. و ال‌جی همچنین قول داده است که به‌روزرسانی‌های پنج ساله webOS را برای تلویزیون‌های خود که به سال ۲۰۲۲ بازمی‌گردد، ارائه دهد، که حداقل باید آن‌ها را از نظر ناوبری منو و تجربه کاربر برای آینده قابل پیش‌بینی هم‌تراز نگه دارد.

ال‌جی هنوز قیمت محصولات OLED 2024 را به اشتراک نگذاشته است، اما در اینجا به تفکیک اندازه آن می‌پردازیم:

LG Signature OLED M
97 اینچ
۸۳ اینچ
۷۷ اینچ
۶۵ اینچ

LG G4 OLED
97 اینچ*
۸۳ اینچ
۷۷ اینچ
۶۵ اینچ
۵۵ اینچ
* فناوری Micro Lens Array را شامل نمی شود

ال جی C4 OLED
83 اینچ
۷۷ اینچ
۶۵ اینچ
۵۵ اینچ
۴۸ اینچ
۴۲ اینچ

ال جی B4 OLED
77 اینچ
۶۵ اینچ
۵۵ اینچ
۴۸ اینچ

امسال هیچ افزایش روشنایی بزرگی برای G4 وجود ندارد. بنابراین توصیه اولیه من این است که اگر می توانید چیزهای زیادی در G3 پیدا کنید، احتمالاً ارزش آن را دارد. به غیر از پردازنده سریعتر و بهبود تصویر هوش مصنوعی قوی تر، چیز زیادی را از دست نخواهید داد. اما منتظر برداشت های دست اول از نمایشگاه CES در لاس وگاس باشید تا ببینید آیا ارزش ماندن را دارند یا خیر.


منبع: https://www.theverge.com/2024/1/3/24023584/lg-2024-oled-tv-lineup-m4-g4-c4-b4-features-specs

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *