تنظیمات اینترنت رایتل | آموزش فعال سازی تصویری + کد دستوری

مشترکین رایتل همچون سایر اپراتورها، برای وبگردی و اتصال به فضای مجازی ابتدا باید تنظیمات اینترنت رایتل را روی گوشی خود فعال کنند. در ادامه با روش فعالسازی آن آشنا خواهیم شد.

دریافت و نصب تنظیمات اینترنت و پیام چند رسانه‌ای روی تبلت و تلفن‌های همراه هوشمند، بر اساس سیستم عامل این دستگاه‌ها است و بر اساس برند و نوع دستگاه تغییر نمی‌کند. دستگاه‌های دارای سیستم عامل مشابه با برند و مدل‌های گوناگون، از تنظیمات یکسانی برخوردار هستند. جهت اطلاع از نوع و نسخه سیستم عامل نصب شده، می‌توانید برروی دستگاه خود به قسمت تنظیمات/ درباره دستگاه مراجعه کنید.

تنظیمات دستی اینترنت رایتل برای گوشی‌های اندرویدی

مشترکین این اپراتور می‌توانند با مراجعه به بخش تنظیمات جهت فعال سازی اینترنت رایتل اقدام کنند. پس از مراجعه به تنظیمات یا “setting” گوشی خود، گزینه شبکه‌های تلفن همراه یا “Mobile network” را انتخاب کنید.

تنظیمات اینترنت رایتل | آموزش فعال سازی تصویری + کد دستوری

سپس روی گزینه نام‌های نقطه دستیابی “Access Point Names” کلیک کنید. در صفحه جدید با انتخاب گزینه + می‌توان یک APN جدید ایجاد کرد. در پنجره باز شده در قسمت Name و APN کلمه RighTel را تایپ و در نهایت از طریق سه نقطه بالای صفحه، گزینه ذخیره (Save) را انتخاب کنید. حال با روشن کردن دیتای گوشی خود می‌توانید به دنیای وب دسترسی داشته باشید.

فعال سازی اینترنت رایتل برای دستگاه‌های iOS

در صورتی که از گوشی آیفون یا تبلت آیپد استفاده می‌کنید برای تنظیمات دستی اینترنت رایتل باید ابتدا گزینه Setting را انتخاب و سپس روی گزینه Cellular کلیک کنید.

در صفحه جدید از بخش Cellular Data Network، در قسمت APN عبارت RighTel را مطابق تصویر وارد و در نهایت ذخیره کنید. حال با روشن کردن دیتای گوشی خود می‌توانید از خدمات اینترنت رایتل استفاده کنید.

جمع‌بندی

در این مطلب با روش‌های انجام تنظیم مورد نیاز جهت اتصال به فضای مجازی آشنا شدیم. توجه داشته باشید که معمولاً مشترکین این اپراتور در اولین روشن سازی تلفن همراه، این تنظیمات را به طور خودکار دریافت می‌کنند، در غیر این صورت می‌توان از روش دستی توضیح داده اقدام کرد.
لازم به ذکر است برخلاف اپراتورهای دیگر، خبری از کد تنظیمات اینترنت رایتل یا کد فعال سازی اینترنت رایتل نیست و چنین کد دستوری توسط اپراتور سوم تعریف نشده است.

سؤالات پرتکرار کاربران

فعالسازی اینترنت رایتل در هر گوشی متفاوت است؟

خیر، بسته به اندروید یا iOS بودن سیستم عامل، می‌توانید به صورت دستی تنظیمات لازم را انجام دهید.


منبع: https://digiato.com/iran-technology-news/how-set-settings-rightel

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *