توسعه دهندگان Dune: Awakening رویکرد «تاریخ جایگزین» را برای پیگیری گسترده و پیچیده Conan: Exiles توضیح می دهند.

به سختی می توان تصور کرد که جهان علمی تخیلی مانند Dune از قانونش جدایی ناپذیر باشد. و با این حال، در عین حال، این جهانی است که در آن چیزهای زیادی می تواند از یک تفسیر به تفسیر دیگر متفاوت باشد (همانطور که هر زمان که یک عکس سرگردان از یک نیش چرب را بگیرید، به سرعت به شما یادآوری می شود.)

با در نظر گرفتن این موضوع، احتمالاً برای Dune: Awakening، MMO بقا از Conan: Exiles، توسعه دهنده Funcom، منطقی است که رویکرد «تاریخ جایگزین» خود را در پیش بگیرد. Dune: Awakening «چند سال» قبل از رویدادهای کتاب اتفاق می‌افتد، اما آن رویدادها زمان‌بندی‌های کاملاً متفاوتی دارند، با بیداری سناریویی را تصور می‌کند که در آن «لحظه‌ای مهم» در کتاب‌ها، جایی که شخصی تصمیمی به نوعی می‌گیرد. متفاوت تصمیم گرفت

جوئل بایلوس، مدیر خلاق و مدیر خلاق Funcom در Dune: Awakening، نسبت به تصمیمی که می‌تواند داشته باشد دلسرد بود، چه رسد به اینکه عواقب آن ممکن است چه باشد. او حداقل با اشاره به قهرمان داستان پل آتریدس می‌گوید: «این پل نیست که تصمیم می‌گیرد». این پس از آن بود که من پرسیدم که آیا ممکن است منظور از نوشیدن آب زندگی او باشد – لحظه ای که آتریدس به طور مؤثر مسیر جنگ را در رمان های فرانک هربرت و اکنون فیلم های دنیس ویلنوو انتخاب می کند.

“چیزها در جهان ما کمی متفاوت است. بسیاری از رویدادها هنوز یکسان هستند، بنابراین اینطور نیست که ما همه “هزاران سال پیش، یک سنگ در جای اشتباهی لیز خورده و همه چیز را تغییر داده ایم” رفته باشیم. این فقط چند سال پیش است. اما نکته مهم این است که واقعاً به قلمرو خرابکاران نزدیک است، که من واقعاً نمی توانم از آن عبور کنم – اما اجازه دهید بگوییم که تا حد زیادی، ما به نوعی از مذهب دوری می کنیم.”


توسعه دهندگان Dune: Awakening رویکرد «تاریخ جایگزین» را برای پیگیری گسترده و پیچیده Conan: Exiles توضیح می دهند.تریلر Dune Awakening Survive Arrakis 4K


در این لحظه من می توانم زنگ های هشدار تپه های شنی را بشنوم. دایره المعارف Dune نیز منتشر شده است، در حالی که ما در مورد این موضوع هستیم، به این معنی که هیچ ماشینی با انرژی بیولوژیکی وجود ندارد، اما در حالی که به هر حال از نظر Funcom و املاک هربرت «دقیقاً متعارف» نیست، Dune از بسیاری جهات بدون مذهب چیزی نیست. این مجموعه ای است که در میان چیزهای دیگر، برگرفته از مضامین اسلامی ساخته شده است و به صراحت با پیچیدگی های جنگ مذهبی درگیر است. یکی از کتاب ها به معنای واقعی کلمه Dune: Messiah نام دارد. اما ارزش آن را دارد که این نگرانی را حداقل برای یک دقیقه متوقف کنید.

به یک معنا، به نظر می‌رسد تصمیم برای «کنار گذاشتن» از جنبه‌های آشکارا مذهبی داستان اصلی، برای افسانه Dune در نظر گرفته نشده است، راهی برای دور زدن آن که توسط املاک هربرت، از طریق Legendary Studios تأیید شده است. اولاً، بایلوس با «جنبه مذهبی» ظاهراً به بخش بسیار خاصی از طرح Dune اشاره می کند که او قادر به صحبت در مورد آن (حداقل در پرونده) نیست. اما دین به‌عنوان یک مفهوم، و ظاهراً یک موضوع اصلی، هنوز وجود دارد: تپه‌های شنی: بیداری، جهاد باتلر را به پایان می‌رساند – جنگ تاریخی جهان تپه، بین انسان‌ها و هوش مصنوعی، «موضعی»، همانطور که بایلوس اشاره می‌کند – برای نمونه، مثال.

“من نقطه ای در جهان پیدا کردم – مثل اینکه واقعاً چیز جالبی بود که به هربرت ها برگردم و مانند “هی، اگر بگوییم” این در جهان ما اتفاق افتاد و سپس این آیا جریان عواقب ناشی از آن است، بنابراین در این مرحله، همه چیز تغییر کرده است، آیا شما با آن مشکلی ندارید؟” پس تو روی علم قدم نمی گذاری.»









همچنین “مجموعه ای بسیار معنوی از چیزهایی که در بازی برای بازیکن در حین مصرف ادویه اتفاق می افتد” وجود دارد، مصرف ادویه و اعتیاد نیز مکانیک مرکزی است، و بنابراین به نظر می رسد که دامنۀ دین در بازی Dune: Awakening بر یک موضوع متمرکز است. نقطه خاص وقتی از من پرسیدم که آیا پل آتریدس اصلاً در بازی حضور دارد یا خیر، بایلوس پاسخ داد: “نظری ندارم.”

شاید ارزش آن را داشته باشد که لحظه ای به عقب برگردیم و توضیح دهیم که Dune: Awakening دقیقا چیست. تا به حال ما اطلاعاتی در دست داشتیم – این یک MMO بقا است که در دنیای Dune اتفاق می‌افتد، یک نوع تاریخ جایگزین خواهد داشت – اما از نظر جزئیات نه چندان زیاد. آخرین تریلر در نهایت به جزئیاتی می‌پردازد که Bylos آن را کمی بیشتر گسترش داد.

Dune: Awakening که در ابتدا حتی قبل از اولین فیلم از دو فیلم ویلنوو در سال ۲۰۲۱ برای اکران در نظر گرفته شده بود، اکنون از آنها الهام گرفته است. Bylos و دیگران از Funcom در حین فیلمبرداری فیلم اول به بازدید از صحنه رفتند و از طرح‌های وسایل نقلیه مانند پرنده‌های سنجاق‌مانند کوبنده وام گرفته‌اند (در همین حال، مدیر عکاسی Dune، گریگ فریزر، در واقع از همان موتور بازی استفاده می‌کرد، Unreal. 5، برای پیش نمایش فیلم).

اما جدای از برخی جلوه های بصری، Awakening تا حد زیادی از فیلم ها جدا است. تقریباً مانند کانن شروع می‌کنید، با چیزی جز لباس‌های پشت‌تان، دست به قلم زدن می‌کنید تا نامی برای خود دست و پا کنید. در نهایت شما قادر خواهید بود یک انجمن بسازید که به نوبه خود در زیر یکی از دو جناح بازی، Harkonnen و Arrakis قرار می گیرد که باید بین آن ها یکی را انتخاب کنید. بایلوس می‌گوید: «جناح سومی وجود دارد که می‌خواهد وارد شود، اما احتمالاً تا پس از راه‌اندازی نخواهد آمد».









Bylos توضیح می‌دهد که تنها از نسخه‌های بتا، برخی از این انجمن‌ها در سرور Discord بازی بیش از ۱۵۰-۲۰۰ نفر دارند. در اواخر بازی، هدف این است که این گروه های عظیم پر از هزاران بازیکن در حال رقابت برای منابع باشند. به نظر می‌رسد چرخه اصلی مانند اکثر بازی‌های بقای آنلاین است: پایگاهی بسازید، به دنبال منابع بروید، برگردید و کارهایی بسازید که به شما امکان می‌دهند همان کار را حتی بهتر انجام دهید. در Awakening به طور خاص در مورد جمع آوری است، درست حدس زدید، ادویه، منبع درخشان کوکائینی که به اعتیادهای متعدد بشر در ایده هربرت از آینده دامن می زند.

سرورها به گونه ای تقسیم می شوند که مناطق امن و مخاطره آمیزی وجود دارد که همه آنها از طریق کمی جادوگری فنی به نام “مشینگ سرور” به هم متصل شده اند که به معنای حرکت بدون درز در کل چیز است. Funcom انتظار دارد با حدود ۴۰ بازیکن در هر سرور با “حداقل ۱۰ برابر” در مناطق عمیق بیابانی که در آن با درگیری مناسب روبرو خواهید شد، با هدف این است که “حداقل چندین هزار” بازیکن به طور همزمان آنلاین باشند. پیچ و تاب بزرگ بازی، طوفان‌های کوریولیس است که هفته‌ای یک بار بالا می‌آیند تا همه چیز در قسمت خطرناک نقشه جهان را پاک کند و عملاً به‌عنوان نوعی تنظیم مجدد هفتگی عمل می‌کند. از نظر تئوری، هر بار که بیرون می‌روید، پایگاه‌های دائمی بیشتری را در داخل دیوار سپر و سپس پایگاه‌های موقتی با کیفیت رو به رشد می‌سازید – همه اینها با ایده دنیای زنده‌ای همراه است که گروه‌های بزرگ ممکن است هشدار دریافت کنند. که چیزی از صحرای عمیق فرو می رود و می آیند یکباره بر سر آن دعوا کنند.









اگر آن را دوست ندارید، می توانید بروید و کاری کاملاً صلح آمیز انجام دهید، مانند معمار بودن، با رویکردهای به ظاهر متفکرانه به سیستم ها در آنجا. بایلوس توضیح می‌دهد که شکلی از ماینینگ را در تریلر مشاهده خواهید کرد، با یک بازیکن که با لیزر به سمت انبوهی از سنگ شلیک می‌کند، اما در واقع این بخشی از یک رویکرد «فعال» یا «منفعل» است که بازیکن می‌تواند انتخاب کند. رویکرد فعال منابع بهتری را برای شما به ارمغان می آورد. اما امید واقعی Funcom این است که از طریق این اهداف فراگیر و تحت رهبری جناح ها، فتنه سیاسی Dune در کنار بسیاری از موضوعات دیگر به طور ارگانیک به منصه ظهور برسد. این در کنار بخش‌های صریح داستان اصلی است که پس از پرتاب شدن شما به دنیای باز پس از یک آموزش سریع ۱۵ دقیقه‌ای، به‌صورت اختیاری از طریق مأموریت‌ها پخش می‌شود. “مردم یک صنف ایجاد می‌کنند و سپس با شخص دیگری ملاقات می‌کنند، و صحبت می‌کنند و ممکن است بخواهند به انجمن بپیوندند، و سپس کسی اتحادیه را رها می‌کند تا به انجمن دیگر بپیوندد، و شما در نهایت با یک تلاقی بالا می‌روید. بایلوس در مورد آنچه تاکنون از بازیکنان دیده است توضیح داد.

“من فکر می کنم یکی از کارهای مهمی که ما با سیاست انجام می دهیم این است که خود جناح ها به شدت درگیر سیاست هستند. بنابراین اهداف همیشه مبتنی بر صنف نیستند. آنها بر اساس جناح ها هستند، درست است؟ مهم نیست که ۵۰ انجمن در طرف هارکونن وجود داشته باشد، این ۵۰ انجمن در جهت اهداف مشابهی کار می کنند.”







بسیاری از این اهداف از شورای لندسراد، نوعی گروه جانشین که بخش اعظم جهان تپه را کنترل می کند، می آیند. شما باید با اعضای خانه های بزرگ صحبت کنید، یا حتی از آنها جاسوسی کنید تا آنها را پیدا کنید، زیرا هر دو جناح خواهان رای از آن شورا هستند. در عین حال، در مورد موضوع درگیری، از نظر نبرد، یک انتخاب از نبرد غوغا، برد یا وسیله نقلیه، با تعامل هوشمندانه بین اسلحه ها و سپرها وجود دارد (به هر حال، هیچ واکنش هسته ای طبق اطلاعات رسمی وجود ندارد). و به طور مرموزی، توانایی‌هایی وجود دارد – از جمله Voice، که می‌توان از آن استفاده کرد، به عنوان مثال، به کسی دستور داد نزدیک‌تر شود تا بتوانید به او ضربه‌ای از مد افتاده خوب بزنید. بایلوس توضیح می‌دهد که مصرف ادویه می‌تواند به تقویت این توانایی‌ها و با صرف هزینه کمک کند.

ادویه به نوعی هسته اصلی هر کاری است که ما انجام می دهیم – به همین دلیل است که شما به صحرای عمیق می روید، بر سر ضربات بزرگ ادویه می جنگید و سعی می کنید آن را برداشت کنید. بایلوس توضیح می‌دهد که این «کلید اقتصادی بازی» است، که دارای یک Chome Exchange به‌عنوان نوعی خانه حراج درون‌بازی‌کننده خواهد بود (برای کسانی که کنجکاو هستند، هیچ صحبتی در مورد اینکه آیا یا چگونه از آن کسب درآمد می‌شود). “اما همچنین به عنوان یک بازیکن انفرادی، وقتی فضایی را اشغال می کنید، برخی از توانایی های شما تغییر می کند، و آنها کارهای مختلفی انجام می دهند – شما همچنین به چیزهایی هدایت می شوید … شاید رویاهای خود را نسبت به داستان تک نفره و اینکه چگونه این کار را انجام می دهید. می تواند کار کند و هر چه ادویه بیشتری مصرف کنید، معتادتر به ادویه می شود، به ادویه بیشتری نیاز دارید.”

جالب اینجاست که بایلوس به انحراف تونال دیگری از فیلم های ویلنوو نیز در صحبت از ادویه اشاره کرد. “یکی از چیزهایی که من فکر می کنم فیلم ها به اندازه کافی آن را انجام نمی دهند، عجیب بودن Dune است – و ما قطعا تلاش می کنیم تا بخشی از آن را در بازی به تصویر بکشیم. بنابراین ادویه نقش بزرگ تری ایفا می کند، و فکر می کنم تعامل بازیکن با ادویه است. می تواند بسیار جالب باشد، پس این عالی است.”


تصویر جلد برای ویدیوی یوتیوببیداری تپه های شنی ایجاد جهان ها


بایلوس در مورد ژانر بقا و موفقیت اخیر آن – یا حداقل – نظر مشابهی داشت درست راه های نزدیک شدن به آن او در مورد درآمدزایی بازی صحبت نمی کند، و بنابراین هنوز مشخص نیست که آیا Dune: Awakening رایگان خواهد بود، پرداخت یکباره، اشتراک یا چیز دیگری – Bylos به نوعی سیستم پاس نبرد در حال حاضر اشاره کرد. توسط Conan، و همچنین بسته های DLC اصلی، به عنوان چیزی که دوست داشت استفاده می شد – اما او کاملاً واضح بود که هیچ جعبه غارت یا مکانیک تصادفی دیگری وجود نخواهد داشت.

“من در واقع فکر می‌کنم حلقه بقا فوق‌العاده قانع‌کننده است، درست است؟ مثل اینکه کوچک‌تر شروع می‌شود، بزرگ‌تر و بزرگ‌تر و بزرگ‌تر و بزرگ‌تر می‌شود. همچنین فکر می‌کنم هیچ چیز اعتیادآورتری برای انسان‌ها وجود ندارد. و منظورم این نیست در ” از حس روانی مردم بهره برداری کنید.

“می دانم که توییتر می گوید که مانند اولین توییت برای آنها مهم ترین توییت است. اینستاگرام، اولین بار است که چیزی برای آنها پست می کنید. این مربوط به زمانی است که چیزی شخصی ایجاد می کنید – برای شما معنادارتر است. و من. فکر می‌کنید که سیستم‌های ساختمان و چیزهایی از این قبیل، بازی‌های بقا در واقع به گونه‌ای بازی می‌کنند که دیگر بازی‌ها برای مدتی چنین نمی‌کنند، درست است؟»







و چگونه ماهیت قانع کننده آن حلقه را از اجبار جدا می کنید؟ “منظورم این است که شما فقط سعی می کنید آن را سرگرم کننده کنید، درست است؟ من فکر می کنم در پایان روز، می توانید تقریباً هر رفتاری را که در آن مردم برای ۱۰۰۰ ساعت کاری انجام می دهند تا حد اجبار پایین بیاورید. بنابراین این بیشتر یک سوال است. از قصد.”

Bylos اشاره می کند که چگونه مدیر بازی Dune: Awakening، Viljar Sommerbakk، با او در این مورد با جزئیات صحبت کرده است. او در کینگ کار می‌کرد، درست است، با اشاره به توسعه‌دهنده مگا-هیت‌های موبایلی مانند Candy Crush، و او کینگ را ترک کرد زیرا نمی‌توانست استثمار مردم را کنترل کند. مثل اینکه واقعاً از این کار خوشش نمی‌آمد. و به او گفت. من دوست دارم، راه‌هایی وجود دارد که مردم می‌توانند این کار را انجام دهند، جایی که شما در واقع مغز مردم را فریب می‌دهید. بنابراین راه‌هایی برای انجام آن وجود دارد، در جایی که فقط سعی می‌کنید یک بازی سرگرم‌کننده و یک تجربه سرگرم‌کننده بسازید. و ما داریم در مورد این نوع چیزها با هم بسیار قاطعانه.” از نظر بازی Dune: Awakening، به همین سادگی است که مطمئن شوید، مثلاً وقتی لیزر خود را به یک سنگ شلیک می کنید تا منابع را استخراج کنید، می دانید که همان منابع بیرون خواهند آمد.

علی‌رغم نگرانی‌هایی که ممکن است برخی از طرفداران Dune – یا فقط طرفداران ادبیات – در مورد “فرار از کنار گذاشتن” مضامین بزرگتر Dune مانند دین مسیحایی داشته باشند، در رویکرد Funcom برای طراحی در اینجا دقتی وجود دارد که فعلاً برای اطمینان من کافی است. بسیاری از جذاب‌ترین تصمیم‌های Dune: Awakening در زیر محاصره‌های اسپویلر مدفون شده‌اند، اما واقعیت کوچک دیگری هم وجود داشت که Bylos به اشتراک گذاشت که مخصوصاً برای یک بازی بر اساس کارهای هربرت مناسب به نظر می‌رسید. “فکر می‌کنم احتمالاً، می‌دانی، انتقاد اولیه‌ای را از سوی افرادی که داستان را تمام نکرده‌اند، دریافت خواهیم کرد – زیرا آنها اینگونه خواهند گفت: “اوه، این یک داستان انتخابی دیگر است” و سپس فکر می‌کنم آنها هستند. خواهد فهمید که آنها اشتباه می کنند.” من نمی دانم که استیلگار از آن چه می ساخت.

این پیش نمایش و مصاحبه بر اساس یک سفر مطبوعاتی – سفر و اقامت در Funcom است.


منبع: https://www.eurogamer.net/dune-awakening-devs-explain-their-alt-history-approach-to-the-vast-intricate-follow-up-to-conan-exiles?utm_source=feed&utm_medium=rss&utm_campaign=feed

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *