تویوتا از دو کانسپت کراس اوور EV رونمایی می کند که تا سال ۲۰۲۵ وارد بازار می شوند

تویوتا گفت دوشنبه قصد دارد تا سال ۲۰۲۶ مجموعه اروپایی خودروهای برقی باتری دار (BEV) خود را به ۶ مدل افزایش دهد. این خودروساز دو مفهوم جدید را برای ناوگان خودروهای برقی آینده خود معرفی کرد که شامل یک شاسی بلند شهری نزدیک به تولید و یک کراس اوور اسپورت است که برای سال آینده برنامه ریزی شده است. پرتاب اروپا در سال ۲۰۲۵ تویوتا که رویترز یادداشت بزرگترین خودروساز جهان از نظر فروش است، در حال حاضر تنها یک مدل کاملا برقی به فروش می رساند bZ4X. هدف آن بی طرفی ۱۰۰ درصدی کربن تا سال ۲۰۳۵ است.

دو کانسپت تازه فاش شده این شرکت به bZ4X و یک SUV جمع و جور خواهند پیوست به نمایش گذاشته شد سال گذشته کانسپت جدید SUV شهری تویوتا برای عرضه در اروپا در سال ۲۰۲۴ برنامه ریزی شده است. “طراحی SUV معتبر” آن از طراحی این شرکت الهام گرفته است. یاریس کراس، یک پرفروش در کلاس خود است. کانسپت SUV Urban در گزینه‌های چرخ‌های جلو و چهار چرخ متحرک و دو ردیف باتری عرضه می‌شود – یکی مقرون‌به‌صرفه و دیگری با برد طولانی‌تر.

در همین حال، تویوتا در مورد مفهوم کراس اوور اسپرت خود کمتر حرفی برای گفتن داشت. می دانیم که شیب دارد فست بک مشخصاتی که شرکت از آن برای قرار دادن آن به عنوان جایگزینی شیک تر برای شاسی بلندهای سنتی استفاده خواهد کرد. این خودروساز انتظار دارد که این مفهوم در سال ۲۰۲۵ وارد تولید شود.

تویوتا از دو کانسپت کراس اوور EV رونمایی می کند که تا سال ۲۰۲۵ وارد بازار می شوند
کانسپت کراس اوور اسپرت تویوتا (سمت چپ) و SUV شهری.
تویوتا

تویوتا قصد دارد نسل بعدی باتری ها را در سال ۲۰۲۶ و پس از آن عرضه کند. اولین مورد بر عملکرد تمرکز دارد و ساختاری معمولی با برد دو برابر و برچسب قیمتی ۲۰ درصد ارزان تر از bZ4X ارائه می دهد.

باتری دوم یک باتری “کیفیت خوب و کم هزینه” خواهد بود که برای تحریک طراحی شده است پذیرش EV. این یک “شکل جدید” با ساختار دوقطبی، در درجه اول با استفاده از ارزان تر خواهد داشت فسفات آهن لیتیوم (LFP). تویوتا با استفاده از این سلول، ۲۰ درصد برد بالاتر و ۴۰ درصد هزینه کمتر نسبت به bZ4X در نظر گرفته است.

باتری سوم با استفاده از فناوری‌های کاتد نیکل بالا و دوقطبی، کاملاً کارایی بالایی خواهد داشت. تویوتا در مورد برد باتری و اهداف قیمت‌گذاری آن گفت: «هزینه‌های کمتر و محدوده رانندگی بیشتر مورد انتظار است».

در نهایت، تویوتا پیشرفت را با اولین مورد خود به نمایش گذاشت باتری های حالت جامد، که ممکن است هنوز سه یا چهار سال دیگر باقی بماند. آندریا کارلوچی، نایب رئیس تویوتا اروپا در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: «ما پیشرفتی در فناوری داشته‌ایم که بر چالش طولانی مدت دوام باتری حالت جامد غلبه می‌کند. روشی برای تولید انبوه در حال حاضر در حال توسعه است و ما در تلاش برای تجاری سازی در سال ۲۰۲۷-۲۰۲۸ با ظرفیت تولید چند ده هزار خودرو هستیم. هدف این خودروساز با سلول های حالت جامد خود، زمان شارژ ۱۰ تا ۸۰ درصدی تنها در ۱۰ دقیقه است.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/toyota-unveils-two-ev-crossover-concepts-arriving-by-2025-181138687.html?src=rss منتشر شد.


منبع: https://www.engadget.com/toyota-unveils-two-ev-crossover-concepts-arriving-by-2025-181138687.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *