تویوتا تا رسیدن به خودروهای برقی کامل کند بود اما این کانسپت‌های جدید نشان می‌دهند که کار تمام شده است

بعدی است تویوتا اسپرت کراس اوور مفهومی، یک کراس اوور سواری شیک که سعی در تقلید دارد بهترین EV6 کیا با برداشت خاص خود از زیبایی شناسی LED اغراق آمیز و خطوط تیز. به نظر می رسد این خودروساز به شدت روی ظاهر این خودرو حساب می کند. تویوتا خاطرنشان می‌کند: «این کانسپت یک شبح هوای شیک و خطوط متمایز فست‌بک را به نمایش می‌گذارد که آن را به نمادی از طراحی برای خط تولید خودروهای الکتریکی باتری‌دار اختصاصی شرکت (BEV) تبدیل می‌کند.

سواری پنج در ادعا می کند که فضای صندوق بار بزرگ و فضای پای کافی را ارائه می دهد، که با توجه به فاصله بین دو محور کشیده و قسمت عقب وسیع آن، تعجب آور نیست. کراس اوور اسپرت که با همکاری غول خودروهای برقی چینی BYD توسعه یافته است، برای نمایندگی‌های چین و اروپا در سال ۲۰۲۵ طراحی شده است. تویوتا همچنین برخی از نوآوری‌های کلیدی باتری را برای نقشه راه الکتریکی برنامه‌ریزی کرده است که فراتر از سال ۲۰۲۶ امتداد دارد.

این شرکت در حال آماده‌سازی طیفی از باتری‌های جدید است که در مقایسه با واحد نصب شده در داخل شاسی‌بلند الکتریکی bZ4X دوبرابر برد دارند و در عین حال کاهش ۲۰ درصدی هزینه‌ها را نیز ارائه می‌کنند. باتری‌های ارزان‌تر مبتنی بر فسفات آهن لیتیوم (LFP) که کاهش ۴۰ درصدی قیمت و افزایش ۲۰ درصدی ارقام را تسهیل می‌کنند، نیز در افق هستند. تویوتا قصد دارد باتری‌های حالت جامد خود را که زمان شارژ ۱۰ تا ۸۰ درصدی را تنها در ۱۰ دقیقه در نظر گرفته، در هزاران خودرو تا فصل ۲۰۲۷-۲۰۲۸ ارائه کند.


منبع: https://www.slashgear.com/1462420/toyota-ev-concepts-new-battery-technology/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *