تویوتا یک SUV الکتریکی سه ردیفه را برای مشتریان آمریکایی معرفی کرد

در حالی که تویوتا با پریوس خود به رهبری شارژ هیبریدی کمک کرد، این شرکت در تولید خودروهای برقی کمتر فعال بوده است. اما ممکن است در گذشته باشد تویوتا ۱٫۳ میلیارد دلار دیگر برای تاسیسات کنتاکی خود اعلام کرده است، با تمرکز بر خودروهای الکتریکی. به ویژه، این شرکت در حال ساخت یک SUV الکتریکی سه ردیفه جدید است که برای مشتریان آمریکایی در دسترس خواهد بود.

عملیات کنتاکی تویوتا، مرکز اصلی آن است که نزدیک به ۹۴۰۰ کارمند دارد. "اعلامیه امروز نشان دهنده تعهد ما به برقی سازی وسایل نقلیه و سرمایه گذاری مجدد بیشتر در عملیات ما در ایالات متحده است." کری کریچ، رئیس تویوتا کنتاکی در بیانیه ای گفت. "نسل‌های زیادی از اعضای تیم ما به آماده شدن برای این فرصت کمک کردند، و ما با وفادار ماندن به آنچه که به عنوان یک شرکت هستیم و قرار دادن افراد خود در نسل‌های آینده، رهبری مسئولیت را در آینده ادامه خواهیم داد."

تاکنون اطلاعات کمی در مورد این شاسی بلند سه ردیفه برقی وجود دارد، زیرا تویوتا در رابطه با سرمایه گذاری به طور خلاصه به آن اشاره می کند. با این حال، به دنبال اعلام قبلی شرکت در مورد آن است مفهومی SUV شهری قرار است امسال در اروپا عرضه شود.

سرمایه‌گذاری ۱٫۳ میلیارد دلاری همچنین به سمت ایجاد خط مونتاژ بسته‌های باتری در کارخانه کنتاکی (یک کارخانه تولید جداگانه در کارولینای شمالی باتری‌ها را تولید می‌کند) اختصاص خواهد یافت. تویوتا برنامه های بزرگی برای تولید باتری خود دارد و قبلاً سه محدوده باتری را با تمرکز بر عملکرد بالاتر و هزینه کم برای سال ۲۰۲۶ به بعد اعلام کرده بود. این شرکت همچنین در حال کار بر روی اولین باتری های حالت جامد خود است که پتانسیل شارژ باتری را دارند EV از ۱۰ تا ۸۰ درصد در ۱۰ دقیقه. bZ4X تویوتا EV در حال حاضر ۳۲ دقیقه طول می کشد تا این کار را انجام دهد.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/toyota-announces-a-three-row-electric-suv-for-us-customers-092545458.html?src=rss ظاهر شد


منبع: https://www.engadget.com/toyota-announces-a-three-row-electric-suv-for-us-customers-092545458.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *