تیلور سویفت را به لیست افراد مشهوری که دوست ندارند جت های شخصی آنها ردیابی شود، اضافه کنید

به نظر می رسد ایلان ماسک تنها میلیاردری نیست که دوست ندارد جت شخصی خود را ردیابی کند. تیلور سوئیفت، ستاره موسیقی پاپ، یک دانشجوی فلوریدا را تهدید کرده است که چندین حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی ایجاد کرده است که اطلاعات لحظه‌ای درباره مکان هواپیمای شخصی او منتشر می‌کند.

این به طرز وحشتناکی یادآور رسوایی ElonJet در اواخر سال ۲۰۲۲ است که در آن که جت ماسک را دنبال می کرد. در واقع، دانش آموزی که توسط تیم سوئیفت تحت پیگرد قانونی قرار می گیرد، همان فردی است که آن حساب را اداره می کند. جک سوینی، ۲۱ ساله، صفحات مختلف رسانه های اجتماعی را اداره می کند که برخاست و فرود هواپیماهای متعلق به میلیاردرها، سیاستمداران و البته ستارگان پاپ را ثبت می کند.

در ماه دسامبر، وکلای سوئیفت نامه‌ای به سویینی نوشتند که در آن گفته می‌شد که ستاره پاپ «هیچ چاره‌ای جز پیگیری همه راه‌حل‌های حقوقی» نخواهد داشت، اگر او از انتشار جزئیات مکان جت خود دست نکشد و آن را شبیه به “رفتار تعقیب و آزار”.

در ادامه نامه آمده است که اقدامات سوئینی باعث “آسیب مستقیم و جبران ناپذیر و همچنین ناراحتی روحی و جسمی” سوئیفت و خانواده اش شده و “وضعیت ترس دائمی او را از امنیت شخصی اش” افزایش داده است. شایان ذکر است که سوئیفت در طول زندگی حرفه‌ای‌اش، تعقیب‌کنندگان و آزاردهنده‌های متعددی داشته است. همین ماه گذشته، یک مرد بود در موارد متعدد.

تیم حقوقی نوشت: «اگرچه این ممکن است برای شما یک بازی باشد یا راهی باشد که امیدوارید ثروت یا شهرت شما را به دست آورد، اما برای مشتری ما یک موضوع مرگ یا زندگی است. این نامه می افزاید که «هیچ منفعت قانونی یا نیاز عمومی به این اطلاعات، به جز تعقیب، آزار و اذیت، و اعمال سلطه و کنترل وجود ندارد».

Tree Paine، سخنگوی سوئیفت، خط مستقیمی از حساب‌های رسانه‌های اجتماعی سوئینی به آزاردهنده‌های سوئیفت داد و گفت که تیم ستاره پاپ نمی‌تواند «در مورد هیچ‌یک از تحقیقات پلیسی در حال انجام اظهارنظر کند، اما می‌تواند تأیید کند که زمان‌بندی استالکرها نشان می‌دهد که یک ارتباط وجود دارد».

سوینی گفت واشنگتن پست که این فقط تلاشی است برای ترساندن او از به اشتراک گذاری داده های عمومی، با توجه به اینکه تمام حساب های ردیابی جت او اطلاعات مکان را از اداره هوانوردی فدرال و علاقه مندان داوطلب دریافت می کنند. هواپیماها مرتباً مکان‌های خود را از طریق فرستنده‌ها پخش می‌کنند تا کنترل‌کننده‌های ترافیک هوایی بتوانند ببینند چه خبر است. هر کسی روی زمین می‌تواند این سیگنال‌ها را با استفاده از دستگاهی به نام گیرنده ADS-B که به‌طور گسترده به‌صورت آنلاین در دسترس است، دریافت کند. سوینی گفت: «این اطلاعات در حال حاضر در دسترس است. هر تیمی فکر می‌کند که می‌تواند جهان را کنترل کند.»

تیم سوئیفت نوشت که سوئینی به دلیل بی‌توجهی به امنیت شخصی دیگران در ازای توجه عمومی و/یا درخواست برای کسب سود مالی بدنام است. برای حذف حساب ElonJet.

فیس‌بوک و اینستاگرام حساب‌های سوئینی را که سفرهای هوایی سوئیفت را ردیابی می‌کردند، در اواخر سال گذشته ممنوع کردند، اما هنوز در بلواسکی، ماستودون، تلگرام و دیگر سایت‌های رسانه‌های اجتماعی فعال هستند. حساب های ردیابی زنده او در X ممنوع شده است، اما او اجازه دارد داده های مکان را با تاخیر ۲۴ ساعته پست کند. سوئینی علاوه بر بزرگترین ستاره پاپ جهان، افرادی مانند دونالد ترامپ، جف بزوس، کیم کارداشیان و مارک زاکربرگ را نیز دنبال می کند.

به نظر نمی رسد سوئینی قصد دارد ردیابی هواپیمای ستاره پاپ را به این زودی ها متوقف کند. او وکیل داد تا از خود در برابر اقدامات قانونی دفاع کند.

این مقاله ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/add-taylor-swift-to-the-list-of-famous-people-who-dont-like-their-private-jets-being-tracked منتشر شد. -۱۶۳۳۲۶۶۴۸٫html?src=rss


منبع: https://www.engadget.com/add-taylor-swift-to-the-list-of-famous-people-who-dont-like-their-private-jets-being-tracked-163326648.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *