تیک‌تاک برای فیلترنشدن در آمریکا دست‌به‌دامان کاربرانش شد

پوش نوتیفیکیشن تیک‌تاک درباره‌ی این‌که با ممنوعیت این اپلیکیشن، کسب‌و‌کار و منبع درآمد میلیون‌ها کاربر آسیب خواهید دید و هنرمندان بسیاری مخاطبان خود را از دست خواهند داد، هشدار می‌دهد.

هشدار تیک‌تاک راهی برای پیداکردن نماینده‌ی هر ایالت در مجلس سنا، برقراری تماس با آن‌ها و اعتراض به لایحه‌ی جدید کنگره‌ ارائه می‌دهد. در چند ساعت گذشته برخی از نمایندگان اطلاع دادند که تعداد تماس‌های دریافتی‌شان بسیار بالا است و به‌نظر می‌رسد که تیک‌تاک به هدف خود رسیده.

اطلاعیه‌ی تیک‌تاک اندکی پس از حمایت کاخ سفید از لایحه‌‌ای که علیه این پلتفرم مطرح شد، در‌دسترس قرار گرفت. یکی از اصلی‌ترین دلایل حمایت دولت آمریکا از این لایحه، وابستگی تیک‌تاک به شرکت چینی بایت‌‌دنس است.

تیک‌تاک برای حفاظت از خود در برابر لایحه‌ی جدید دولت آمریکا دو راه بیشتر ندارد؛ یا از شرکت چینی بایت‌دنس به‌طور کامل جدا شود یا از اپ استور گوشی آیفون در آمریکا خداحافظی کند.

لایحه‌‌‌ی مورد حمایت دولت ایالات متحده، قانون حفاظت از آمریکایی‌ها در برابر فعالیت‌های تحت‌ کنترل دشمنان خارجی نام گرفت. این اولین لایحه‌ای نیست که علیه تیک‌تاک تنظیم شده است؛ برخی از اعضای کنگره‌ی ایالات متحده سال‌ها برای ممنوع کردن این پلتفرم تلاش کرده‌اند. مونتانا از اولین ایالت‌هایی بود که نصب تیک‌تاک را ممنوع اعلام کرد؛ اگرچه این ممنوعیت بعد از مدتی رد شد.

اتحادیه‌ی آزادی‌های مدنی آمریکا معتقد است که تصویب این لایحه با متمم اول قانون اساسی در تناقض است و به‌نظر می‌رسد چالش‌های قانونی فراوانی برای ممنوعیت تیک‌تاک در آمریکا به‌وجود بیاید.

این اولین‌باری نیست که تیک‌تاک دست‌به‌دامان کاربرانش می‌شود؛ چراکه در سال ۲۰۲۳ نیز زمانی که حمایت‌ها از لایحه‌ای علیه تیک‌تاک درحال افزایش بود، شو زی چو، مدیرعامل بایت‌دنس، شرکت مادر تیک‌تاک، در یک پیام ویدیویی از کاربران خواست که حمایت خود را از این اپلیکیشن در بخش نظرات نشان دهند.


منبع: https://www.zoomit.ir/social-network/417852-tiktok-congress-ban-push-notification/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *