جاذبه های بوشهر که حتما باید ببینید

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

بلیط هواپیما بوشهر را رزرو کنید و به شهر تاریخی و زیبای جنوب کشور سری بزنید. این جزیره در طول تاریخ دست‎خوش تغییرات و فراز و نشیب‌های بسیاری قرار گرفته است. اکنون بوشهر با آثار و جاذبه‌های طبیعی، بافت قدیمی و سواحل زیبا و متنوع خود، سالانه مورد توجه گردشگران و توریست‎های بسیاری قرار می‎گیرد. جاذبه‎های متنوع بوشهر از آب‌انبارها تا موزه‎ها و عمارت‎های زیبا با معماری قدیمی، جلوه منحصربه‌فردی، به شهر می‎دهد. بازدید از جاذبه‌های گردشگری بوشهر، سفری خاطره‌انگیز و به‌یادماندنی را برایتان رقم می‌زند.

جاذبه‌های بوشهر

بوشهر به‌عنوان پایتخت انرژی ایران و به‌دلیل وجود ذخایر گاز و نفت و نیروگاه هسته‌ای آن،  از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. محدوده بافت قدیمی شهر از چهار محله بهبهانی، دهدشتی، شنبدی و کوتی تشکیل شده و مکان‌های دیدنی و عمارت‌های قدیمی بسیاری را در خود جای داده‌اند. بوشهر در حاشیه خلیج فارس قرار دارد و از شمال با خوزستان و کهگیلویه و بویر احمد، از شرق با استان فارس، از جنوب غربی با خلیج فارس و از جنوب شرقی با استان هرمزگان همسایه می‎شود. این شهر با مساحت ۲۷٫۶۵۳ کیلومتر مربع، از دو بخش جلگه‎ای حاشیه ساحلی غربی و کوهستانی نوار شرقی تشکیل شده است. بوشهر جاذبه‌های گردشگری و مکان‌های تاریخی بسیاری برای گشت ‌و گذار دارد؛ اما اکنون که بلیط بوشهر را رزرو کرده‌اید و به این شهر قدم گذاشته‎اید جاذبه‌های بوشهر را حتما ببینید. برای آشنایی بیشتر با جاذبه‌های بوشهر با ما همراه باشید.

آب‌انبار قوام

آب‌انبار قوام از جاذبه‌های گردشگری بوشهر محسوب می‎شود که در سال ۱۲۲۶ توسط علی‌اکبر قوام‌الملک شیرازی و در کنار خلیج‌فارس جهت تامین آب آشامیدنی ساکنین بوشهر بنا شد. این آب‌انبارها به سبک معماری بناهای محلی و از سنگ‌های رسوبی ساخته شده است. امروزه آب‌انبار قوام به یک رستوران سنتی تبدیل‌ شده که علاوه‌بر غذاهای محلی جنوبی و معماری بی‎نظیر آن، می‎توانید از فضای بیرونی و ساحل آن نیز لذت ببرید.

گنبد نمکی جاشک

گنبد نمکی جاشک، به‎عنوان یکی از زیباترین کوه‎های نمکی خاورمیانه شناخته شده است که در بین شهرستان دشتی و دیر، در ۱۴۵ کیلومتری بوشهر قرار دارد. این کوه نمکی دارای یخچال‎های نمکی، گنبدهای نمکی، آبشارهای نمکی است که در مسیر جریان آب به‎وجود آمده‌اند.

بازارهای سنتی و قدیمی

بازارهای سنتی و قدیمی بوشهر، از دیدنی‌های جذاب این شهر محسوب می‌شود. این بازار قدیمی در زمان قاجار ساخته شده و به همین دلیل از معماری بازارهای زمان قاجاری در ساخت آن استفاده شده است. این بازار در محله دهدشتی بوشهر واقع شده و از بازارهای مناسب برای خرید سوغات و صنایع دستی بوشهر به‌شمار می‌رود.

مسجد بردستان

مسجد بردستان از اولین مساجد این منطقه بوده است که در محله بردستان بوشهر قرار دارد. ساخت این بنای هزارساله محکم و استوار به دوران ابتدایی پیدایش از اسلام در ایران بازمی‌گردد. معماری مسجد بردستان به سبک ایرانی و اسلامی بوده که دارای گچ‌بری‌های زیبا و ساختمان یکدست سفید است.

عمارت گلشن

عمارت گلشن یکی دیگر از جاذبه های بوشهراست که در خیابان خلیج فارس قرار دارد. این عمارت زیبا متعلق به دوران قاجار بوده و حدود ۱۷۰ سال پیش در محله قدیمی بهبهانی بوشهر ساخته شد. عمارت گلشن از یک حیاط مرکزی با اتاق‎های پنج دری دورتادور آن تشکیل شده است. طبقه اول این عمارت شامل آب‎انبار، آشپزخانه، محل اقامت خدمه، حمام و دستشویی می‌شود. طبقه دوم و سوم نیز برای سکونت، انجام امور تجاری و پذیرایی از مهمانان طراحی شده است.

جاذبه های بوشهر که حتما باید ببینید

موزه مردم‎شناسی

اکنون که بلیط کرمان را رزرو کرده‌اید و تصمیم دارید با فرهنگ و آداب‎ و رسوم جنوب کشور آشنا شوید، موزه مردم‌شناسی بهترین گزینه برای شما خواهد بود. این موزه در یک ساختمان قدیمی، متعلق به دوران قاجار بنا شده و دارای ۱۰ اتاق با معماری قدیمی و سنتی است. در این موزه می‌توانید با مشاغل سنتی بوشهر، نحوه برگزاری جشن‌ها، لوازم منزل ساکنان بوشهر، آلات موسیقی محلی، ماکت‌هایی از انواع شناورها و لنج‌ها آشنا شوید.

خانه موزه رئیسعلی دلواری

خانه موزه رئیسعلی دلواری محل زندگی شهید رئیسعلی دلوار و متعلق به دوران قاجار است. موزه دلواری واقع در خیابان دلوار، آثاری از جنگ جهانی اول و زمان اشغال ایران توسط انگلیس‌ها را به نمایش می‎گذارد. معماری این خانه به رنگ سفید، با گچ‌بری‌های زیبا است. وصیت‌نامه رئیسعلی دلواری، آثار مربوط به تاریخ و فرهنگ بوشهر و … آثار موجود در این موزه هستند.

موزه تجارت دریایی

موزه تجارت دریایی، یکی از موزه‌های متفاوت کشور است که در سال ۱۳۹۲ افتتاح شد. آثار موجود در این موزه، بیانگر اهمیت خلیج فارس و بنادر آن است. اسناد مربوط به حاکمیت خلیج فارس، خمره‌های سفالی و آثار تاریخی که توسط باستان‌‌‌‌‌‌شناسان کشف شده، در این موزه نگه‌داری می‌شوند. ساختمان موزه تجارت دریایی متعلق به دوران قاجار بوده و معماری آن نیز، به شکل سایر خانه‌های بوشهر در بافت قدیمی شهر است.

عمارت کازرونی

یکی از عمارت‎های باشکوه و زیبا در بافت قدیم بوشهر، عمارت کازرونی محسوب می‌شود. این عمارت دو طبقه که در زمان قاجار بنا شده، مکان تصمیمات تجاری و بازرگانی بوده است، به‎همین دلیل به تجارت‎خانه معروف بود. معماری عمارت کازرونی به سبک خانه‌های قدیم از سنگ‌های فسیلی و ساروج ساخته شده است. برای تهویه هوا و فضای داخلی عمارت، پنجره‌های چوبی و متعددی را به‌کار برده‌اند.

عمارت ملک بوشهر

عمارت ملک بوشهر، متعلق به یکی از تاجران و ثروتمندان بوشهر، به نام محمدمهدی ملک‌التجار است. این جاذبه دیدنی و تاریخی با ۱۰۰ سال قدمت در زمان قاجار، به سبک معماری جنوبی و با مصالح بومی بنا شده که در خیابان ماهینی بوشهر قرار دارد. عمارت ملک بوشهر، از قسمت‌های مختلف مانند سالن ضیافت و مهمانی، سالن ملاقات، شاه‌نشین، اتاق‌ها و ایوان و حیاط تودرتو تشکیل شده است. این ملک بعدها توسط نظامیان انگلیسی تسخیر و به مقر نظامی انگلیسی‌ها تبدیل شد.

با فلای تودی سری به جاذبه‌های بوشهر بزنید

برای رزرو بلیط هواپیما، به وب‌سایت معتبر و مطمئن فلای تودی مراجعه کنید. فلای تودی با ارائه خدمات پیگیری خرید، راهنمای سفر و پشتیبانی ۲۴ ساعته، سفری ایمن و آسان را برای گردشگران فراهم می‌سازد. برای خریدی ارزان و مقرون به‌صرفه، بلیط‌های چارتری و لحظه آخری را بررسی کنید. همین‌طور از نمودار قیمتی و تقویم قیمتی برای سفری بهتر، کمک بگیرید. فلای تودی شما را تا پایان سفر همراهی می‌کند و در صورت تصمیم به کنسلی بلیط، با ارائه خدمات استرداد شما را در کنسل‌کردن بلیط‌تان کمک خواهد کرد. همچنین ضمن کنسلی بلیط، هزینه پرداخت‌شده را به حساب شما واریز خواهد کرد. مشاورین فلای تودی منتظر شنیدن تجربیات، نظرات و پیشنهادات شما خواهند بود. از این‌ر‌و از شما دعوت می‌کنیم با ما در تماس باشید.


منبع: https://digiato.com/promoted/bushehr-attractions-that-you-must-see

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *