جرج آر آر مارتین و سایر نویسندگان از OpenAI به دلیل نقض حق چاپ شکایت کردند

وستروس زانو را خم نخواهد کرد.

نویسندگان بیشتری از OpenAI به دلیل نقض حق نسخه‌برداری شکایت کردند و به سایر نویسندگان برای پیگیری اقدامات قانونی علیه شرکت‌های مولد هوش مصنوعی به دلیل استفاده از کتاب‌هایشان برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی پیوستند.

انجمن نویسندگان و ۱۷ نویسنده مشهور مانند جاناتان فرانزن، جان گریشام، جورج آر.آر.آر.آر.آر.آر.آر.آر.آر.آر.آر.آر.آر.آر.آر.آر.آر.آر.آر.آی.آر.آر.آر.آر.آر.آر.آر.آر.آی.و جودی پیکولت و جودی پیکولت این شکایت را در ناحیه جنوبی نیویورک تنظیم کردند. شاکیان امیدوارند که پرونده را به عنوان یک دعوای دسته جمعی طبقه بندی کنند.

بر اساس شکایتOpenAI “آثار شاکیان را به صورت عمده، بدون اجازه یا ملاحظه کپی کرد” و مطالب دارای حق چاپ را در مدل های زبان بزرگ قرار داد.

معیشت این نویسندگان از آثاری که خلق می‌کنند نشأت می‌گیرد. اما LLM‌های متهم توانایی نویسندگان داستان را برای امرار معاش به خطر می‌اندازد، زیرا LLM به هر کسی اجازه می‌دهد متنی تولید کند که در غیر این صورت به نویسندگان پول می‌داد. برای ایجاد،” در دادخواست گفته شده است.

نویسندگان اضافه کردند که LLM های OpenAI می تواند منجر به کار مشتق شده “مبتنی بر تقلید، خلاصه سازی یا ترجمه” کتاب های آنها شود که می تواند به بازار آنها آسیب برساند.

شکایت می‌گوید OpenAI می‌توانست به جای استفاده از مطالب دارای حق چاپ بدون پرداخت هزینه مجوز، GPT را در مورد کارهایی که در حوزه عمومی هستند آموزش دهد.

OpenAI در بیانیه ای به آستانه این شرکت خوش‌بین است که «گفت‌وگوهای سازنده‌ای با سازندگان من در سرتاسر جهان، از جمله انجمن نویسندگان دارد، و به طور مشترک برای درک و بحث درباره نگرانی‌های آنها در مورد هوش مصنوعی کار می‌کند».

این شرکت گفت: “ما خوش بین هستیم که به یافتن راه های سودمند متقابل برای همکاری با یکدیگر برای کمک به مردم برای استفاده از فناوری جدید در یک اکوسیستم محتوای غنی ادامه خواهیم داد.”

مارتین نوشت: این آخرین شکایت نویسندگان محبوب علیه OpenAI است بازی تاج و تختبسیاری از کتاب‌های گریشام به فیلم تبدیل شده‌اند و غیره – به ادعای نقض حق چاپ. ماجراهای شگفت انگیز کاوالیر و خاک رس نویسنده مایکل چابون و دیگران از این شرکت به دلیل استفاده از کتاب های آنها برای آموزش GPT در اوایل سپتامبر شکایت کرد. کمدین سارا سیلورمن و نویسندگان کریستوفر گلدن و ریچارد کادری همچنین به دنبال اقدامات قانونی علیه OpenAI و Meta بوددر حالی که پل ترمبلی و مونا عوض در ژوئن شکایت خود را ثبت کردند.

شرکت‌های مولد هوش مصنوعی مجبور شده‌اند چندین بار به میدان مین کپی رایت بپردازند و شکایت‌هایی نیز تشکیل شده است. در برابر پلتفرم های تصویری هوش مصنوعی. مایکروسافت که با OpenAI شریک است، اعلام کرد که این کار را انجام خواهد داد گرمای قانونی را بگیرید اگر کاربران تجاری سرویس هوش مصنوعی Copilot آن مورد شکایت قرار گیرند.

به‌روزرسانی در ۲۱ سپتامبر، ۱۱:۵۲ صبح به وقت شرقی: بیانیه اضافه شده از OpenAI.


منبع: https://www.theverge.com/2023/9/20/23882140/george-r-r-martin-lawsuit-openai-copyright-infringement

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *