جزئیات اپل اگر Vision Pro باعث ناراحتی بینایی، بیماری حرکت و موارد دیگر شود چه باید کرد

پس از عرضه Vision Pro، اپل تعدادی اسناد پشتیبانی در مورد نحوه استفاده از دستگاه و اقداماتی که در صورت بیماری حرکت یا ناراحتی هنگام استفاده از هدست تجربه کرد، منتشر کرده است.

جزئیات اپل اگر Vision Pro باعث ناراحتی بینایی، بیماری حرکت و موارد دیگر شود چه باید کرد

ناراحتی بینایی

کاربران ویژن پرو که احساس ناراحتی بصری مانند تاری دید، دوبینی، خشکی چشم، آبریزش چشم، حساسیت به نور و خستگی چشم باید از Vision Pro استفاده نکنید و منتظر بمانید تا علائم برطرف شوند.

برای به حداقل رساندن ناراحتی بینایی، اپل می‌گوید که تناسب خوب، با متعادل کردن فشار روی بینی و گونه‌ها و تنظیم مناسب، ضروری است. برای شروع باید از Vision Pro در فواصل زمانی کوتاه استفاده کرد و اپل استراحت های منظم را هر ۲۰ تا ۳۰ دقیقه توصیه می کند.

اپل همچنین می‌گوید که عمودی نگه داشتن سر به جای خم شدن به یک طرف و عمود نشستن هنگام تماشای فیلم‌های سه‌بعدی، رسانه‌های غوطه‌ور، یا ویدئوهای فضایی می‌تواند کمک کند.

هم ترازی

Vision Pro برای «تطبیق طیف وسیعی از فواصل بین مردمک‌ها» طراحی شده است، اما اپل می‌گوید که برخی از افرادی که خارج از این محدوده قرار می‌گیرند ممکن است با استفاده از هدست دچار ناراحتی بینایی شوند.

توصیه های ایمنی

اپل به مردم توصیه می کند با شرایط خاص هنگام استفاده از ویژن پرو احتیاط کنید.

هدست باید استفاده شود در یک فضای سرپوشیده یا بیرونی “کنترل شده” که عاری از موانعی است که می توانند از روی آنها رد شوند یا با دست برخورد کنند. اپل هشدار می‌دهد که دستگیره‌های در و کابینت‌ها می‌توانند کابل برق را گرفته و باعث قطع شدن آن شوند.

Vision Pro نباید در دماهای شدید، باران، مه یا رطوبت از هر نوع استفاده شود و آسیب ناشی از آب تحت ضمانت نامه قرار نمی گیرد. Vision Pro همچنین باید در یک منطقه با نور مناسب برای بهترین تجربه استفاده شود، زیرا شرایط کم نور می تواند خطر برخورد اشیا را افزایش دهد.

باتری

باتری ویژن پرو باید در مکانی با تهویه مناسب نگهداری شود تا بیش از حد گرم نشود.

دریازدگی

“تعداد کمی از مردم” ممکن است بیماری حرکت را تجربه کند هنگام استفاده از ویژن پرو علائم شامل سرگیجه، حالت تهوع، کاهش آگاهی، ناراحتی معده، افزایش ترشح بزاق، سردرد، خستگی و تعریق است. اپل می گوید که شروع علائم ممکن است تا ۳۰ دقیقه طول بکشد.

کسانی که بیماری حرکت را تجربه می کنند باید استفاده از هدست را متوقف کنند و نباید از Vision Pro در هواپیما استفاده کنند. استفاده از دستگاه برای افزایش زمان کوتاه و با تجربه های کمتر غوطه ور می تواند کمک کننده باشد.

برای به حداقل رساندن بیماری حرکت، اپل می گوید که کاربران باید حرکت سر را کاهش دهند و سر و گردن را تا حد ممکن کمتر حرکت دهند. اپل همچنین کاهش حرکت بصری را با کاهش اندازه پنجره، کاهش سطح غوطه وری و روشن کردن تنظیم کاهش حرکت در بخش Accessibility در تنظیمات توصیه می کند.

افرادی که به بیماری حرکتی مبتلا می‌شوند باید از تجربه‌های حرکتی بالا مانند Apple Immersive Media اجتناب کنند، و همچنین باید از ویدیوهای فضایی با حرکت زیاد اجتناب کنند.

جمع بندی های مرتبط: اپل ویژن پرو، visionOS
انجمن های مرتبط: اپل ویژن پرو


منبع: https://www.macrumors.com/2024/02/02/vision-pro-visual-discomfort/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *