جف بزوس سهام آمازون بیشتری می فروشد، میلیاردر در کمتر از یک هفته بیش از ۴ میلیارد دلار ارزش دارد.

جف بزوس، موسس میلیاردر آمازون، اخیراً سهام بیشتری را در این شرکت به ارزش بیش از ۴ میلیارد دلار، تنها در یک هفته فروخته است.

آمازون فاش کرد که بزوس ۲۴ میلیون سهام این غول فناوری را در این ماه فروخته است. این به دنبال اعلامیه ای در اوایل ماه جاری مبنی بر اینکه بزوس قصد دارد در سال آینده مجموعا ۵۰ میلیون سهم به ارزش حدود ۸٫۴ میلیارد دلار را در قیمت های فعلی بازار بفروشد، صورت می گیرد.

این فروش‌های اخیر اولین بارگیری سهام آمازون توسط بزوس از سال ۲۰۲۱ است. او همچنین قبلاً سهام خود را به عنوان بخشی از تلاش‌های بشردوستانه خود واگذار کرده است که آخرین نمونه آن در سال ۲۰۲۲ رخ داده است.

تصمیم بزوس برای نقل مکان از سیاتل، واشنگتن، به میامی، فلوریدا، در سال گذشته پیامدهای مالیاتی دارد. تخمین زده می شود که با نقل مکان به فلوریدا، بزوس حدود ۲۸۰ میلیون دلار در مالیات ایالتی بر روی سهامی به ارزش ۴ میلیارد دلار که فروخته است، پس انداز کند. برخلاف واشنگتن، فلوریدا مالیات ایالتی بر درآمد یا سود سرمایه بالاتر از ۲۵۰۰۰۰ دلار اعمال نمی کند.

گمانه زنی ها در مورد جابجایی بزوس در رابطه با پیامدهای مالیاتی بالقوه، به ویژه پس از تصویب مالیات جدید بر فروش سهام در ایالت واشنگتن به وجود آمد.

انتقال بزوس به میامی به دلایل شخصی، از جمله نزدیک شدن به خانواده و پروژه فضایی Blue Origin، که به طور فزاینده ای در کیپ کاناورال مستقر است، انجام شد. او در یک پست اینستاگرامی ماه نوامبر با نامزدش، لورن سانچز، علاقه خود را به میامی ابراز کرد.

علیرغم فروش سهام، بزوس همچنان بزرگترین سهامدار آمازون و یکی از ثروتمندترین افراد در سطح جهان با ثروت تخمینی بیش از ۱۹۰ میلیارد دلار است.

(با ورودی های نمایندگی ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/jeff-bezos-sells-more-amazon-shares-billionaire-unloads-over-4-billion-worth-in-less-than-a-week-13725452.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *