جف بزوس نحوه فرار از موشکی که اشتباه می کند را توضیح می دهد

جف بزوس نحوه فرار از موشکی که اشتباه می کند را توضیح می دهد

این سیستم با الهام از پروتکل‌های ایمنی که برای برنامه‌های آپولو و دیسکاوری ناسا در نظر گرفته شده است، می‌تواند به سرعت محفظه خدمه را از بدنه اصلی فضاپیما جدا کند. جف بزوس توضیح داد: “این یک سیستم بسیار چالش برانگیز برای ساخت، طراحی، اعتبار سنجی، آزمایش – همه این موارد است. این دلیلی است که من راحت اجازه می دهم هر کسی به نیوشپرد برود.”

او افزود که Blue Origin این تقویت کننده را «به همان اندازه ایمن و قابل اعتماد که می توانیم بسازیم» طراحی کرده است، اما کامل نیست. بیش از یک سال پیش، یک موشک نیو شپرد بدون خدمه دچار نقص عملکرد شد باعث از کار افتادن تقویت کننده شد. قابل ذکر است، ده ها آزمایش علمی که این شرکت انجام می داد، زمانی که سیستم فرار اضطراری به موقع فعال شد، به سلامت بازگشتند. بعدا بود آشکار کرد که یک نازل در موتور اصلی به دلیل استرس حرارتی بی سابقه دچار شکست ساختاری شد.

Blue Origin در بیانیه رسمی خود گفت: سیستم فرار Crew Capsule “همانطور که طراحی شده بود” کار می کرد. این اتفاق بسیار مهم بود، و فقط در اواسط دسامبر ۲۰۲۳ بود که Blue Origin اعلام کرد قصد دارد پس از یک دوره طولانی تحقیقات و کارهای مهندسی، پروازهای فضایی تجاری خود را از سر بگیرد. اما بزوس به ایمنی ماموریت های Blue Origin و به ویژه قابلیت اطمینان سیستم فرار اضطراری خود نهایت اعتماد را دارد.» او در مورد صحبت های خود گفت: “اگر من آماده رفتن نباشم، پس نمی خواهم کسی برود.” سفر با نیو شپرد به لبه فضا در سال ۲۰۲۱.


منبع: https://www.slashgear.com/1471593/jeff-bezos-explains-how-to-escape-rocket-that-goes-wrong/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *