جنرال موتورز پس از برخورد عابر پیاده، نزدیک به ۱۰۰۰ رباتاکسی کروز را فراخوانی می کند

کروز، شرکت خودروهای خودران متعلق به جنرال موتورز، پس از برخورد ماه گذشته با یک عابر پیاده در سانفرانسیسکو، ۹۵۰ دستگاه روباتاکسی خود را فراخوان داد. این حرکت پس از کالیفرنیا صورت می گیرد نیاز به حضور انسان در هر زمان

برخوردی که همه این اتفاقات را آغاز کرد در ۲ اکتبر زمانی رخ داد که یک عابر پیاده پس از برخورد یک راننده انسان به مسیر یک رباتاکسی کروز پرتاب شد. رباتاکسی سعی کرد به شدت ترمز کند و خود را به کنار جاده بکشد، اما در نهایت عابر پیاده را ۲۰ فوت کشید و سرانجام متوقف شد.

این یک تحقیقات فدرال و چندین تحقیق مستقل در مورد شرکت را آغاز کرد که برخی از داده های نامطلوب را جمع آوری کرد. به عنوان مثال، گزارش‌ها نشان می‌دهند که الگوریتم کروز چنین بوده است داده‌ها همچنین نشان می‌دهند که کروز از این نقطه کور فوق‌العاده خطرناک می‌دانست، اما همچنان وسایل نقلیه خود را در خیابان‌ها نگه داشته است.

اسناد ایمنی داخلی بیان می کند که “هواپیماهای کروز ممکن است مراقبت بیشتری در مورد کودکان انجام ندهند” و اینکه رباتاکسی ممکن است “به توانایی تشخیص کودکان از بزرگسالان نیاز داشته باشد تا بتوانیم احتیاط بیشتری را در اطراف خود نشان دهیم.” این شرکت با تبلیغ ویژگی‌های ایمنی خود پاسخ داد و در بیانیه‌ای نوشت که «کمترین میزان تحمل خطر را برای تماس با کودکان دارد».

همه اینها اکنون مطرح است، زیرا روبوتاکسی کروز در حال فراخوانی است. جنرال موتورز و کروز بیانیه ای درباره زمان و آیا بازگشت خودروها به خیابان ها صادر نکرده اند. با این حال جنرال موتورز اعلام کرد که تا سپتامبر سال جاری ۱٫۹ میلیارد دلار در این سرمایه گذاری ضرر کرده است.

شرکت‌های رقیب مانند Waymo که متعلق به گوگل است، هنوز خودروهای بدون راننده را در کالیفرنیا و فراتر از آن کار می‌کنند. در واقع، این شرکت فقط برای رباتاکسی آن در سانفرانسیسکو و فینیکس.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/gm-recalls-nearly-1000-cruise-robotaxis-after-pedestrian-collision-183049933.html?src=rss منتشر شد.


منبع: https://www.engadget.com/gm-recalls-nearly-1000-cruise-robotaxis-after-pedestrian-collision-183049933.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *