جوهرهای ESA با ایرباس، وویجر اسپیس برای ایمن کردن مکان در جانشین ISS معامله می‌کند

جوهرهای ESA با ایرباس، وویجر اسپیس برای ایمن کردن مکان در جانشین ISS معامله می‌کند

را آژانس فضایی اروپا قراردادی با ایرباس و وویجر اسپیس امضا کرده است تا خانه بعدی خود را در مدار حفظ کند.

این دو شرکت در حال حاضر در حال توسعه Starlab هستند، یکی از چندین جایگزین برنامه ریزی شده برای ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) که قرار است در سال ۲۰۳۰ بازنشسته شود.

بر اساس این توافق، ESA ارزیابی خواهد کرد که چگونه ایستگاه فضایی Starlab می تواند برای دسترسی مستمر به فضا برای اروپا پس از بازنشستگی ISS مورد استفاده قرار گیرد. ESA در درجه اول از Starlab برای ماموریت های فضانوردی و تحقیقات فضایی استفاده می کند. آژانس همچنین می تواند خدمات حمل و نقل بار و خدمه را برای ایستگاه فضایی جدید ارائه دهد.

جوزف اشباکر، مدیر کل آژانس گفت: «ESA از ابتکار صنعت فراآتلانتیک برای ایستگاه فضایی تجاری Starlab و پتانسیلی که ردپای قوی اروپایی آن برای مشارکت صنعتی و سازمانی اروپایی و استفاده از ایستگاه مذکور دارد، قدردانی می‌کند.»

استارلب است یکی از چندین پروژه رقابت برای جایگزینی ISS رقبای اصلی آن جف بزوس هستند. منشاء آبیکه یک “پارک تجاری با کاربری مختلط” به نام صخره مداری، و Northrop Grumman که می خواهد یک ایستگاه فضایی مدولار و پرواز آزاد بسازد. ناسا بودجه ای را برای هر سه مفهوم فراهم کرده است و اکنون تعیین خواهد کرد که کدام یک از مدعیان مستحق حمایت بیشتر هستند.

Starlab در حال حاضر جذاب ترین گزینه برای اروپا bec استبه دلیل مشارکت با غول هوافضای فرانسوی ایرباس که سابقه پشتیبانی از ماموریت های فضایی اروپا را دارد. ایرباس اخیراً ماژول خدمات اروپا را برای Orion، کمک اروپا به مأموریت‌های آرتمیس ناسا به ماه، عرضه کرده است.

متیو کوتا، رئیس وویجر اسپیس، قبلاً اظهار داشت که مشارکت ایرباس نه تنها به توسعه فنی Starlab، بلکه به توسعه تجاری آن نیز کمک می کند. او گفت: “ما روابط خوبی با ESA داریم، اما واضح است که ایرباس روابط بسیار بهتری دارد.”


منبع: https://thenextweb.com/news/esa-airbus-voyager-space-iss-successor

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *