جینا کارانو بازیگر سابق ماندالوریایی از دیزنی شکایت کرد — با کمک ایکس

چهار روز پس از مرگ بازیگر سابق کارل وترزسر وقت ماندالوریان بازیگر جینا کارانو با کمک ایلان ماسک از دیزنی و لوکاس فیلم به دلیل جدا شدن از سریال شکایت کرده است. کارانو، که آثارش پس از دیزنی شامل فیلمی است که توسط نظریه‌پرداز توطئه بن شاپیرو ساخته شده است. ارسال شده سه‌شنبه در X، “حقیقت این است که من از هر پستی که پست می‌کردم تا هر پستی که دوست داشتم شکار می‌شدم، زیرا با روایت قابل قبول آن زمان همخوانی نداشتم.” X کمک خود را در بیانیه ای به Engadget تایید کرد.

کارانو به اشتراک گذاشته شده است اخبار مربوط به شکایت در یک پست ۶۹۴ کلمه ای در X. در این مقاله، او ادعا می کند که هرگز از زبان تهاجمی استفاده نکرده است، جمهوری خواهان را با یهودیان در طول هولوکاست مقایسه نکرده یا چیزی نژادپرستانه یا ترنس هراسی ننوشته است. او اصرار دارد که همبازیان مردش “اجازه داشتند بدون آزار و دوره های آموزشی مجدد یا خاتمه صحبت کنند”، اما او “از حق آزادی بیان من برخوردار نبود.”

کارانو روز سه شنبه نوشت: «هنرمندان حقوق ما به عنوان شهروند آمریکایی را وقتی وارد کار می شوند، امضا نمی کنند. با این حال، از آنجایی که او به دلیل عقایدش دستگیر یا بازداشت نشد، حقوق او به عنوان یک شهروند آمریکایی کاملاً دست نخورده به نظر می رسد. در همین حال، کسب‌وکارهای آمریکایی مانند دیزنی حق دارند بازیگرانی را که دیدگاه‌هایشان با برندشان در تضاد است، استخدام نکنند.

این بازیگر و رقیب سابق هنرهای رزمی مختلط روز سه‌شنبه از ماسک و ایکس به خاطر اینکه «به من فرصتی دادند تا پرونده‌ام را فاش کنم» با کمک مالی به دادخواست او تشکر کرد. مشک قبلا گفت او هزینه های قانونی کاربرانی را که برای پست هایشان در این پلتفرم دچار مشکل شده بودند، پرداخت می کرد.

X کمک های پولی خود را در بیانیه ای به Engadget تایید کرد. “به عنوان نشانه ای از تعهد X Corp به آزادی بیان، ما مفتخریم که از شکایت جینا کارانو حمایت مالی می کنیم و به او قدرت می دهیم تا حق آزادی بیان خود را در X و توانایی کار بدون قلدری، آزار یا تبعیض را جستجو کند. سخنگوی شرکت نوشت

جینا کارانو بازیگر سابق ماندالوریایی از دیزنی شکایت کرد — با کمک ایکس
کارانو در نقش کارا دان در فصل دوم “The Mandalorian”
دیزنی +

مشکلات کارانو با دیزنی ناشی از پست های رسانه های اجتماعی در X (تویتر در آن زمان) و اینستاگرام بود. در او نوشته هااو کارآیی واکسن‌های کووید-۱۹ را زیر سوال برد، دولت بایدن را مسئول مرگ افراد واکسینه‌شده دانست، ادعا کرد جفری اپستین خود را نکشته و «بوپ/باپ/بیپ» را به عنوان ضمایر خود اضافه کرد.

نقطه پایانی برای دیزنی زمانی بود که او پستی را در اینستاگرام به اشتراک گذاشت که نشان می‌داد رفتار محافظه‌کاران در آمریکای دوران ترامپ مشابه با هدف قرار دادن یهودیان در آلمان دوره نازی بود. روز بعد، دیزنی کارانو را از آنجا کنار گذاشت ماندالوریان و (از زمان لغو) رنجرز جمهوری جدید سلسله.

یکی از سخنگویان در آن زمان در بیانیه ای نوشت: «جینا کارانو در حال حاضر در لوکاس فیلم استخدام نمی شود و هیچ برنامه ای برای حضور او در آینده وجود ندارد. با این وجود، پست‌های او در شبکه‌های اجتماعی که مردم را بر اساس هویت فرهنگی و مذهبی آنها تحقیر می‌کند، نفرت انگیز و غیرقابل قبول است.» آژانس کارانو، آژانس استعدادهای متحد، او را در همان زمان کنار گذاشت.

کارانو پس از جنگ ستارگان شامل وحشت در دشتتولید شده توسط بن شاپیرو سیم دیلی. او همچنین در فیلم ۲۰۲۲ بازی کرد پسر من شکارچی“بازگویی تخیلی سبک زندگی و رسوایی هانتر بایدن، پسر جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده.”

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/former-mandalorian-actor-gina-carano-sues-disney–with-xs-help-220039820.html?src=rss ظاهر شد


منبع: https://www.engadget.com/former-mandalorian-actor-gina-carano-sues-disney–with-xs-help-220039820.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *