جی لی، رئیس Samsung Electronics به دلیل کلاهبرداری حسابداری، دستکاری سهام در پرونده ادغام، بی گناه شناخته شد.

جی لی، رئیس Samsung Electronics به دلیل کلاهبرداری حسابداری، دستکاری سهام در پرونده ادغام، بی گناه شناخته شد.

در یک تسکین بزرگ برای Samsung Electronics، روز دوشنبه دادگاه سئول، رئیس سابق جی وای لی به دلیل کلاهبرداری حسابداری و دستکاری سهام بی گناه اعلام شد. این پرونده حول محور ادغام سال ۲۰۱۵ با هدف تحکیم کنترل لی بر غول فناوری بود.

برخلاف انتظارات از صدور حکم تعلیقی، این حکم می‌تواند به لی انعطاف‌پذیری بیشتری در هدایت بزرگترین شرکت کره جنوبی بدهد.

به گفته کیم کی چان، استاد بازرگانی در دانشگاه کاتولیک کره، این حکم غیرمنتظره به طور بالقوه می‌تواند لی را از محدودیت‌های قانونی که نزدیک به یک دهه مانع تلاش‌های نوآورانه و ایجاد شغل سامسونگ الکترونیکس شده است، رها کند. مشکلات حقوقی لی منجر به یک محیط بوروکراتیک و ریسک گریز در شرکت شده بود.

اتهامات علیه لی و دیگر مدیران سابق بر اتهامات مربوط به سازماندهی ادغام بین دو شرکت وابسته به سامسونگ، Samsung C&T و Cheil Industries، با نادیده گرفتن منافع سهامداران اقلیت متمرکز بود. قبل از ادغام، خانواده لی کنترل Cheil را در دست داشتند، اما نه سامسونگ C&T، سهامدار مهم سامسونگ الکترونیکس.

دادستان ها به دنبال مجازات پنج سال زندان برای لی بودند، اما او تخلف را رد کرد و اظهار داشت که ادغام به نفع سهامداران است. هیئت متشکل از سه قاضی در دادگاه منطقه مرکزی سئول تصمیم گرفت که تصمیم ادغام پس از بررسی و بررسی دقیق توسط هیئت مدیره دو شرکت گرفته شده است و ادعاهای مربوط به تنها هدف تقویت حقوق مدیریت لی را رد می کند.

حکم تبرئه شامل تمام ۱۴ متهم می شود و لی از بازگشت به زندان جلوگیری می کند. لی که قبلاً در سال ۲۰۱۷ به دلیل رشوه دادن به یکی از دوستان رئیس جمهور سابق پارک گئون هی محکوم شده بود، ۱۸ ماه از ۳۰ ماه محکومیت خود را سپری کرد تا اینکه در سال ۲۰۲۲ مورد عفو قرار گرفت.

اگر دادستان ها تصمیم بگیرند که درخواست تجدید نظر نکنند، حکم حل و فصل مسائل حقوقی لی مربوط به سال ۲۰۱۶ است. وکیل لی، کیم یو جین، از “تصمیم عاقلانه” دادگاه ابراز قدردانی کرد.

در حالی که برخی از این حکم به عنوان ناعادلانه انتقاد می کنند و بر حفاظت از رؤسای کنگلومرا تاکید می کنند، اما نشان دهنده تغییر احتمالی برای سامسونگ و لی است که نقش مهمی در مسیر این کنگلومرا ایفا کرده اند. خانواده لی و نهادهای مرتبط در حال حاضر ۲۰٫۷ درصد سهام سامسونگ الکترونیکس را در اختیار دارند.

در یک پرونده مرتبط، دادگاه دائمی داوری در لاهه به دولت کره جنوبی دستور داد تا ۱۰۸٫۵ میلیون دلار به صندوق تامینی ایالات متحده الیوت برای نقش خدمات بازنشستگی ملی در تصویب ادغام ۸ میلیارد دلاری بپردازد. شرکت‌های بزرگ کره جنوبی، عمدتاً متعلق به خانواده‌ها، با بررسی عمومی در مورد رسوایی‌ها مواجه شده‌اند، اما تلاش‌های اخیر رهبران تجاری برای تعامل با مردم منجر به برداشت مطلوب‌تری شده است. پس از حکم دادگاه، سهام Samsung C&T، شرکت هلدینگ بالفعل این گروه، قبل از تسویه حساب، افزایش مختصری را تجربه کرد.


منبع: https://www.firstpost.com/tech/samsung-electronics-head-jay-lee-found-not-guilty-of-accounting-fraud-stock-manipulation-in-merger-case-13690632.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *