حلقه Oura ردیابی سلامتی فراتر از تناسب اندام را دوباره تعریف می کند

تصمیمات سال نو شما چگونه پیش می آید؟ همانطور که هفته های اول سال ۲۰۲۴ را به پایان می رسانیم، به احتمال زیاد اثر شروع تازه شروع به کاهش کرده است. وقتی نوبت به موفقیت در آنچه که قصد دستیابی به آن را داریم و عادت هایی که می خواهیم القا کنیم می رسد، ثبات و فداکاری هر بار بر این انگیزه بسیار بی ثبات غلبه خواهد کرد.

اما آیا فناوری – به‌ویژه ابزارهای پوشیدنی – می‌تواند به ما کمک کند در مسیر انتخاب‌های سالم‌تر و مراقبت بهتر از خود ثابت قدم بمانیم؟ برای اینکه بفهمم، تصمیم گرفتم حلقه اورا را برای یک چرخش آزمایشی ببرم.

حلقه هوشمند از ۲۰ نشانگر بیومتریک مختلف برای ردیابی خواب، فعالیت بدنی و – آخرین ویژگی آن – مقاومت در برابر استرس استفاده می کند.

باید بگویم که خیلی سریع به حلقه چسبیده بودم. شاید هنوز شروع نکرده باشم که آن را “ارزشمند من” خطاب کنم، اما در عرض یک هفته شروع کردم به نام “اورای من” به آن. شیک تر از هر فیت بیتو به جرأت می توان گفت، بسیار شیک تر از این اوپ باند (با عرض پوزش، Crossfiters)، و خود برنامه بسیار زیبا به نظر می رسد.

اپلیکیشن Oura هدف فعالیت شما را بسته به امتیاز آمادگی شما محاسبه می کند. اعتبار: ŌURA

با عرض ۷٫۹ میلی متر و ضخامت ۲٫۵۵ میلی متر، حلقه Oura بسته به اندازه، بین ۴ تا ۶ گرم وزن دارد. به عنوان فردی که از قبل کاملاً به سلامتی خود آگاه است (نه کاملاً آزمایشگاه هوبرمن پروتکل، اما با علامت زدن چند جعبه)، من بسیار کنجکاو شدم که ببینم چنین بند تیتانیومی کوچکی که دارای فناوری بسیار پیچیده است، چه نوع ضربه ای می تواند داشته باشد.

شیامال پاتل، رئیس علوم ŌURA از خانه خود به TNW می گوید: “زمانی که من کارم را شروع کردم، بین آنچه شما به عنوان پوشیدنی های درجه یک مصرف کننده فکر می کنید و پوشیدنی های درجه پزشکی بالینی، تفاوت وجود داشت. اکنون، این تمایز به سرعت در حال محو شدن است.” در بوستون، ایالات متحده با این حال، ریشه ŌURA کاملاً در جای دیگری است.

از فنلاند با سبک

حلقه این شرکت که در سال ۲۰۱۳ در اولو، فنلاند تأسیس شد، در ابتدا بر روی ردیابی خواب متمرکز بود. پوشیدنی فن آوری این استارت آپ تبدیل به یک تک شاخ شد و میلیونمین حلقه خود را در سال ۲۰۲۲ فروخت و در حال حاضر در نسل سوم سخت افزار است.

Mordor Intelligence (بله، این نام آنها است، این فقط یک جناس مرتبط با حلقه LOTR نیست) تخمین می زند که بازار جهانی پوشیدنی ها در سال ۲۰۲۴ به ۱۸۶ میلیارد دلار برسد و انتظار دارد که تا سال ۲۰۲۹ به ۴۹۳ میلیارد دلار برسد، بنابراین پتانسیل زیادی برای رشد وجود دارد. و تکنولوژی بسیار قابل توجه است. آنقدر که رقبا دارند ظاهراً تلاش کرده است مهندسان استارتاپ را شکار کند.

حلقه هوشمند Oura از حسگرهای مادون قرمز فوتوپلتیسموگرافی (PPG) در دو طرف انگشت برای اندازه گیری ضربان قلب و تنفس استفاده می کند. این سیستم نور را از طریق LED ها می فرستد و آن را با یک فتودیود دریافت می کند که چگونه پالس های نور از طریق شریان های شما فعالیت قلب شما را منعکس می کند. ŌURA بیان می کند که در مقایسه با یک الکتروکاردیوگرام درجه پزشکی (ECG) 99.9٪ قابل اعتماد است.

حلقه Oura دارای سنسورهای مادون قرمز برای اندازه گیری ضربان قلب است. اعتبار: اورا

یکی از چشمگیرترین ویژگی های حلقه Oura احتمالا هنوز نظارت بر خواب است. این فناوری خواب شما را با اندازه‌گیری ضربان قلب، تغییرپذیری ضربان قلب (HRV)، دمای بدن، آرامش و زمان صرف شده در خواب عمیق، سبک و REM تجزیه و تحلیل می‌کند. این ترکیب با متغیرهای دیگری مانند ثابت بودن زمان خواب و بیدار شدن، نمره کلی خواب شما را تشکیل می دهد.

این به نوبه خود به نمره آمادگی کلی شما کمک می کند، که مواردی مانند سطح فعالیت روز قبل و زمان صرف شده برای ریکاوری را نیز در نظر می گیرد. سپس به شما پیشنهاد می‌کند که یا به خودتان فشار بیاورید، «از خودتان با چیزی سرگرم‌کننده رفتار کنید» یا روی استراحت و ریکاوری تمرکز کنید. حرکت (از جمله پرتاب و چرخش در رختخواب) از طریق شتاب سنج سه بعدی اندازه گیری می شود.

داده ها یک معدن طلای فناوری سلامت هستند – اما زمینه همه چیز است

ŌURA جدیدترین خواب خود را منتشر کرد الگوریتم در سال گذشته، پس از دو سال تحقیق و توسعه اضافی، حدود ۱۵۰۰ شب داده از افراد مختلف. این منجر به بهبود ۱۵٪ در دقت اندازه گیری شد که به ۷۹٪ رسید – در مقایسه با ۸۳٪ که توسط محققان بالینی خواب افتخار می کردند. پاتل تأکید می کند: «اگر می خواهید در مورد سلامتی خود تصمیم بگیرید، واقعاً باید اعتماد کنید که داده هایی که به دست می آورید دقیق و قابل اعتماد هستند.

در حالی که ما تمایل داریم در مذاکره با خود بسیار ماهر باشیم، بحث با داده های سخت سخت تر است. برای کسانی که به دنبال تغییر رفتارهایی هستند که بر خواب و رفاه کلی آنها تأثیر می گذارد، دسترسی به بازخورد عینی ممکن است سرمایه گذاری ارزشمندی در طول زمان در سلامتی باشد.

ما را اشتباه نگیرید، Oura همچنین سطح تناسب اندام شما را می سنجد. اعتبار: اورا

یا همانطور که پاتل می گوید: “وقتی می بینید که چگونه نوشیدن یک لیوان شراب قبل از رفتن به رختخواب ضربان قلب شما را در حالت استراحت در طول شب ۱۰ ضربه در دقیقه افزایش می دهد – به شما می گوید که این استرس زیادی به سیستم شما وارد می کند، درست است؟” و بنابراین شما آن رفتار را تغییر می‌دهید، و سپس مزیت ایجاد آن رفتار کوچک را در طول ماه‌ها و سال‌ها تغییر می‌دهد.”

او می‌افزاید: «داده‌ها واقعاً یک معدن طلا هستند، وقتی صحبت از درک سلامت فردی و تصمیم‌گیری در مورد مراقبت‌های بهداشتی می‌شود. با این حال، ŌURA فقط یک دسته از آن را پرتاب نمی کند داده ها در شما برای اینکه معنی آن را بفهمید. پاتل تاکید می کند که زمینه همه چیز است.

اگر چیزی در الگوهای خواب شما غیرعادی است، یا می‌خواهید ببینید که چگونه یک عادت خاص (مثلاً حمله‌های آخر شب به یخچال یا پیمایش روی تلفن در رختخواب) بر خواب شما تأثیر می‌گذارد، می‌توانید یک برچسب فعالیت اضافه کنید (قبل از موارد نصب شده از کافئین دیررس و شکر گرفته تا مسدود کننده های نور آبی و اکسیژن درمانی هایپرباریک متغیر است) و ببینید که چگونه امتیاز شما با آن فعالیت خاص در طول زمان مطابقت دارد.

پیش بینی چرخه قاعدگی

یکی دیگر از ویژگی های قابل توجه اندازه گیری دمای بدن است. این از طریق یک سنسور ضریب دمای منفی (NTC) گرفته می شود که می تواند تغییرات کوچک به اندازه ۰٫۱ درجه سانتیگراد را تشخیص دهد. برای افرادی که نوسانات هورمونی ماهانه را تجربه می کنند، این یک ابزار کاملا منحصر به فرد برای درک چرخه تولید مثل – یا اثرات پیش از یائسگی و یائسگی است.

ویژگی دمای بدن به پیش بینی چرخه قاعدگی کمک می کند. اعتبار: ŌURA

پاتل می افزاید: «من اساساً فکر می کنم که چرخه قاعدگی باید به عنوان یکی دیگر از علائم حیاتی در نظر گرفته شود. ما در حال سرمایه‌گذاری روی تحقیقات زیادی برای درک چگونگی پیش‌بینی دقیق رویدادهایی مانند تخمک‌گذاری و درک بیشتر در مورد افرادی هستیم که چرخه‌های منظم و چرخه‌های نامنظم دارند.»

ویژگی تاب آوری اورا در برابر استرس

ویژگی Resilience که حدود یک ماه پس از آزمایش من آنلاین شد، مواردی مانند بار استرس در طول روز و نشانگرهای بازیابی را اندازه‌گیری می‌کند تا ببیند کاربران چقدر استرس را می‌توانند تحمل کنند. امتیازی ارائه نمی‌کند، اما انعطاف‌پذیری را به‌عنوان محدود، کافی، جامد، قوی یا استثنایی دسته‌بندی می‌کند و به شما امکان می‌دهد گرایش‌ها را در طول زمان دنبال کنید.

دریافتم که توانایی بررسی سطوح استرس در طول روز یادآوری خوبی برای یافتن راه‌هایی برای از بین بردن آن‌ها در طول روز است تا صرف‌نظر از ماهیت خود استرس، در طول زمان انباشته نشود. ŌURA همچنین با Headspace همکاری کرده است تا مراقبه های کوتاه را مستقیماً از طریق برنامه ارائه دهد.

امتیاز تاب آوری به شما در مورد هر گونه تغییر در روندها در طول زمان هشدار می دهد. اعتبار: ŌURA

از آنجایی که به نظر می رسد ما در حال تجربه یک اپیدمی فرسودگی شغلی هستیم که با استرس و خستگی مزمن مشخص می شود، این می تواند راه طولانی در تنظیم سیستم عصبی ما داشته باشد، اما همچنین به طور بالقوه تجربه ما از استرس را مجدداً تنظیم می کند.

پاتل می‌گوید: «ما می‌خواهیم اساساً دیدگاهی را که از استرس به‌عنوان یک چیز منفی داریم، به چیزی که بخشی اجتناب‌ناپذیر از زندگی‌مان است تغییر دهیم: بخش مهمی از تجربه‌مان و چگونگی رشد و تکامل ما». ایده پشت تاب آوری این است که به شما کمک کند تعادل بین استرسی را که در طول روز تجربه کرده اید و نحوه بهبودی از آن را درک کنید.

آیا باید انگشتر اورا بخرید؟

بنابراین، آیا حلقه اورا برای شماست؟ پاسخ صادقانه این است: بستگی دارد. اگر به دنبال یک پوشیدنی مخصوص تناسب اندام هستید، می توانم بگویم که بستگی به فعالیت بدنی اصلی شما دارد. حلقه به راحتی خراشیده می شود، بنابراین نمی توانید آن را هنگام بلند کردن وزنه بپوشید (البته من آن را زیر دستکش بوکس پوشیدم و خوب بود). در همین حال، این برنامه همچنین از اطلاعات تلفن شما – و به‌طور فرمول از ساعت هوشمند، در صورت استفاده از آن – استفاده می‌کند تا با درآوردن آن، داده‌ها را از دست ندهید.

با این حال، اگر هدف شما نظارت و درک شما باشد به طور کلی سلامتی بهتر، از جمله آنچه بر خواب و سطح استرس شما تأثیر می گذارد، و آنچه به شما کمک می کند آرام شوید و بازیابی کنید، من می گویم بله. سرمایه گذاری اولیه بسته به طرح انگشتر از ۳۲۹ تا ۳۹۹ یورو می باشد و پس از ۳۰ روز اول مبلغ ۵٫۹۹ یورو برای عضویت ماهانه پرداخت می شود.

پارادایم جدید مراقبت های بهداشتی که توسط ابزارهای پوشیدنی و هوش مصنوعی پشتیبانی می شود

بنابراین به تصمیمات سال نو برگردیم. من شخصاً به جز اعتیاد متوسط ​​تا شدید به کافئین، هیچ رذیلت قوی (دیگر) ندارم که به دنبال سلطنت باشم. اما حلقه اورا به من کمک کرد تا روایتی کلی از جایی بسازم که می‌توانم از سلامتی‌ام بهتر حمایت کنم – کجا از سیستمم مالیات می‌گیرم بدون اینکه به آن فرصت بهبودی بدهم، چه عادت‌هایی خوابم را مختل می‌کنند، زمانی که به یک روز استراحت نیاز دارم و غیره.

برای من، Oura نشان می‌دهد که چگونه ابزارهای فناوری نوآورانه می‌توانند نه تنها تلاش‌های ما را تکمیل کنند، بلکه چارچوبی ملموس و مبتنی بر داده‌ها را برای درک و بهبود رفاه ما فراهم کنند. همانند سایر پیشرفت‌های فناوری، در طول چند دهه، فناوری سلامت و دنیای پوشیدنی‌ها احتمالاً ما را به مکان‌هایی خواهد برد که اکنون به سختی می‌توانیم تصور کنیم.

و با آن، مدل مراقبت‌های بهداشتی کنونی ما از انتظار تا زمانی که برای رفع مشکلات شکسته شویم، امیدواریم به روش‌های معنی‌داری تغییر کند.

پاتل در مورد چشم انداز خود برای این حوزه برای دهه آینده به اشتراک می گذارد: “من فکر می کنم که تلاقی فناوری ها بین ابزارهای پوشیدنی، هوش مصنوعی و توانایی ما برای دریافت داده ها وجود خواهد داشت.” “در ŌURA ما در مورد سلامتی به عنوان یک تمرین روزانه صحبت می کنیم. ده سال بعد، من فکر می کنم که این یک هنجار خواهد بود – جایی که همه قرار است به شیوه ای بسیار روزانه و مداوم به سلامت خود فکر کنند.”


منبع: https://thenextweb.com/news/health-tracking-wearable-oura-ring-review

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *