حل بحران جریان نقدینگی SME: زمان پایان پرداخت های دیرهنگام فرا رسیده است

حل بحران جریان نقدینگی SME: زمان پایان پرداخت های دیرهنگام فرا رسیده است

در شبکه پیچیده فعالیت های تجاری در انگلستان، رابطه بین شرکت های بزرگ و SME ها نقشی اساسی در شکل دادن به چشم انداز اقتصادی ایفا می کند. ۹۹٫۹٪ از جمعیت تجاری بریتانیا را SMEها تشکیل می دهنداهمیت و سهم آنها در اقتصاد بسیار مهم است.

با وجود این، سال ۲۰۲۳ شاهد بیشترین کاهش خالص کسب و کارهای کوچک در تاریخ بوده است. این دولت بریتانیا اعلام کرده است که قصد دارد اقدامات جدیدی را برای حمایت از SMEها ارائه کنداکنون زمان آن است که شرکت های بزرگ نقش خود را ایفا کنند.

از آنجایی که کسب‌وکارها به مبارزه در برابر پس‌زمینه بحران هزینه زندگی ادامه می‌دهند، مسائل مربوط به جریان نقدینگی به یک نگرانی بزرگ تبدیل شده است. با بیش از نیمی از SMEها هنوز در انتظار فاکتورهای پرداخت نشده سال گذشته هستندما به طور فزاینده ای شاهد استفاده شرکت های بزرگتر از آنها هستیم مالی برای تغییر پویایی قدرت بین شرکت‌های کوچک و متوسط ​​و خودشان، استفاده از چرخه‌های طولانی حواله و رها کردن مشاغل کوچک در انتظار پرداخت. این رویه، نشاط عملیاتی SMEها را مختل می کند و در درازمدت آسیب های غیرقابل تغییری به اقتصاد وارد می کند.

تسطیح زمینه بازی پرداخت SME

ستون فقرات اقتصاد ما، SME ها به طور قابل توجهی به ایجاد شغل، نوآوری و پویایی کلی اقتصادی کمک می کنند. جریان نقدی، رگ حیاتی شرکت‌های کوچک و متوسط، زمانی که پرداخت‌ها به تأخیر می‌افتد، به شدت تحت تأثیر قرار می‌گیرد. این می تواند به یک اثر دومینو منجر شود و بر توانایی شرکت های کوچک و متوسط ​​در پرداخت تامین کنندگان، کارکنان و هزینه های عملیاتی خود تأثیر بگذارد.

فراتر از پیامدهای مالی، عمل به تاخیر انداختن پرداخت‌ها روابط بین شرکت‌های بزرگ و شرکت‌های کوچک و متوسط ​​را تحت فشار قرار می‌دهد. این یک زمین بازی ناهموار ایجاد می کند که در آن غول های اقتصادی دست بالا را دارند و شرایطی را دیکته می کنند که می تواند برای بقای مشاغل کوچکتر مضر باشد.

پرداخت به موقع به SMEها فقط یک موضوع مهم مالی نیست. این یک الزام اخلاقی است. وقتی شرکت‌های بزرگ پرداخت‌های به موقع را در اولویت قرار می‌دهند، به یک محیط تجاری منصفانه و عادلانه کمک می‌کنند. علاوه بر این، شیوه‌های تجاری اخلاقی اعتماد ایجاد می‌کند و یک رابطه همزیستی بین غول‌های شرکتی و شرکت‌های کوچک‌تر ایجاد می‌کند و در نتیجه تنوع اقتصادی را ایجاد می‌کند.

پرداختن به موضوع تأخیر در پرداخت ها نیز از نظر اقتصادی استراتژیک است. ارقام دولتی تخمین می زند که پرداخت به موقع به مشاغل کوچک می تواند سالانه ۲٫۵ میلیارد پوند به اقتصاد کمک کند. بهبود جریان نقدینگی SMEها به نوبه خود موانع رشد این شرکتها را از بین خواهد برد.

شرکت ها باید شیوه های پرداخت شفاف را اتخاذ کنند

یک بخش SME شکوفا انعطاف‌پذیری اقتصادی را تقویت می‌کند، چشم‌انداز کسب‌وکار را متنوع می‌کند و وابستگی به چند بازیگر اصلی را کاهش می‌دهد، زنجیره تامین را تقویت می‌کند و اقتصاد را با پایه محکم‌تر می‌گذارد.

با این کار، زمان آن فرا رسیده است که شرکت ها برای حمایت از SME ها سخت تر تلاش کنند. با توجه به اینکه دولت قبلاً به این موضوع از دیدگاه سیاسی پرداخته است، اکنون به تلاش مشترک در سراسر جهان شرکت نیاز است. این با اتخاذ شیوه‌های پرداخت شفاف و انتشار داده‌های عملکرد پرداخت توسط شرکت‌های بزرگ آغاز می‌شود، فرهنگ مسئولیت‌پذیری را ایجاد می‌کند و امکان حسابرسی از بدترین متخلفان را فراهم می‌کند.

مسئولیت شرکت های بزرگ برای پرداخت به موقع به SME ها فراتر از تراکنش های مالی است. این یک ضرورت اخلاقی و یک سرمایه گذاری راهبردی در سلامت اقتصادی کشور است. با پرداختن به مسائل ناشی از تأخیر پرداخت‌ها، اتخاذ شیوه‌های تجاری اخلاقی و اجرای اقدامات مشخص، می‌توانیم محیطی را ایجاد کنیم که در آن SMEها و شرکت‌های بزرگ رشد کنند و به اقتصاد بریتانیا انعطاف‌پذیرتر و پویا کمک کنند.

مایکل شرزنمایر مدیر عامل اروپایی SumUp است، یک استارتاپ پرداخت جهانی که فقط با وجود بحران مالی جهانی فین‌تک، ۲۸۵ میلیون یورو جذب کرد.


منبع: https://thenextweb.com/news/solving-sme-cash-flow-crisis-late-payments-end

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *