حل مشکل ساسپند شدن ایکس

در ایکس (توییتر سابق) نیز مانند شبکه‌های اجتماعی دیگر، ممکن است حساب شما به‌دلایلی ازجمله رعایت‌نکردن برخی نکات و قوانین، تعلیق یا مسدود شود. در این مطلب از دیجیاتو راه حل مشکل ساسپند شدن ایکس را به شما آموزش خواهیم داد و درباره تعلیق حساب ایکس بیشتر توضیح خواهیم داد.

دلایل ساسپند شدن حساب ایکس

حل مشکل ساسپند شدن ایکس

ایکس همیشه تلاش می‌کند تا یک شبکه اجتماعی قابل اعتماد و محیطی امن برای کاربران خود به ارمغان بیاورد. بنابراین هنگامی که کاربر برای دیگران به یک خطر امنیتی تبدیل می‌شود، آن‌ها اقدامات سختگیرانه‌ای را انجام می‌دهند؛ مانند ساسپندکردن حساب.

دلایلی که باعث می‌شوند حساب شما به‌طور موقت در توییتر سابق مسدود شوند، در سه دسته کلی قرار می‌گیرند که به شرح زیر هستند:

تعلیق حساب به‌دلیل یک خطر امنیتی

همان‌طور که گفتیم، ایکس به‌طور مداوم در تلاش است تا ایمنی کاربران خود را افزایش دهد و این موضوع شامل حال شما نیز می‌شود. بنابراین ایکس درصورت شناسایی فعالیت‌های مشکوک، می‌تواند حساب شما را به حالت تعلیق دربیاورد.

البته در این شرایط، می‌توانید حساب خود را دوباره به‌دست بیاورید و برای انجام این کار به آدرس ایمیل یا شماره تلفن خود نیاز دارید.

تعلیق حساب به‌دلیل فعالیت‌های به اصطلاح اسپم‌مانند

اسپم همیشه یکی از تخلفات غیرقابل تحمل ایکس (توییتر سابق) است. این شبکه اجتماعی، حساب‌های جعلی و اسپم را به‌عنوان یک خطر امنیتی در نظر می‌گیرد و بلافاصله دسترسی آن‌ها را مسدود می‌کند. حساب‌های اسپم معمولاً بات‌هایی هستند که برای فعالیت‌های سریع ساخته می‌شوند، اما در برخی مواقع، حساب‌های واقعی نیز به‌عنوان اسپم تشخیص داده می‌شوند.

در فهرست زیر به پنج رفتاری اشاره کرده‌ایم که می‌تواند اسپم تلقی شود و ممکن است حساب کاربری شما را به‌طور‌موقت به‌حالت تعلیق درآورد:

  • فالوو و آنفالو کردن بیش از اندازه (در یک فاصله زمانی کوتاه)
  • استفاده نادرست از هشتگ‌های محبوب
  • لایک کردن بیش از اندازه پست‌ها در یک بازه زمانی کوتاهی
  • پروفایل ناقص

هرچند ایکس می‌تواند به اشتباه حساب واقعی شما را به‌عنوان اسپم تشخیص دهد، اما همچنان می‌توانید به سرعت برای بازیابی حساب خود اقدام کنید.

تعلیق حساب به‌دلیل رفتار و محتوای توهین‌آمیز

ایکس نه‌تنها برای حفظ امنیت داده‌ها و حریم خصوصی کاربران خود تلاش می‌کند، بلکه تلاش دارد تا امنیت احساسی آن‌ها را نیز تأمین کند. بنابراین، ضمن تأکید بر آزادی بیان، به رفتارها و محتواهای توهین‌آمیز نیز با مسدودسازی موقت حساب‌ها پاسخ می‌دهد.

در واقع زمانی که پست‌های شما دارای محتواهای نامناسبی باشد، کاربران دیگر آن‌ها را گزارش می‌کنند و تیم مدیریتی ایکس براساس این گزارش‌ها نسبت به ساسپندکردن حساب شما اقدام می‌کند. اگر حساب شما به این دلیل تعلیق شده باشد، ممکن است نیاز داشته باشید که دوره مشخص‌شده‌ای را برای بازپس‌گرفتن حساب خود منتظر بمانید.

در بالا به دلایلی اشاره کردیم که باعث می‌شوند حساب ایکس شما به‌طور موقت مسدود شود. با این حال، ممکن است در برخی مواقع حساب شما به‌طور دائمی مسدود شود که در این شرایط، تمام پیشرفت شما در ایکس حذف خواهد شد و دسترسی خود را کامل از دست خواهید داد. همچنین بازگشت حساب شما در این شرایط تقریباً غیرممکن است.

هیچ دلیل مشخصی نیز برای ساسپندشدن دائمی وجود ندارد، اما اگر گزارش‌های کاربران دیگر از حساب شما بسیار زیاد باشد، ممکن است با چنین خطری روبرو شوید.

راه‌های حل مشکل ساسپند شدن در ایکس

همانطور که گفتیم، ایکس ممکن است در شرایطی بدون دلیل مشخص، حساب شما را مسدود کند. تاکنون نیز حساب افراد مشهوری از جمله «دونالد ترامپ» و PewDiePie از این شبکه اجتماعی مسدود شده است که البته این اقدامات چندان بی‌دلیل نبوده‌اند.

خوشبختانه راه‌هایی وجود دارد که با کمک آن‌ها می‌توانید مشکل ساسپند شدن در ایکس را برطرف کنید. در ادامه به این رویکردها اشاره می‌کنیم.

۱٫ هویت خود را تأیید کنید

اگر به حساب ایکس خود دسترسی دارید، اما نمی‌تواند پستی ارسال کنید یا پست‌های دیگران را به اشتراک بگذارید، احتمالاً با یک محدودیت موقت یا به اصطلاح، شدو بن (Shadow Ban) مواجه شده‌اید. این نوع محدودیت معمولاً زمانی رخ می‌دهد که ایکس به حساب و نحوه رفتار شما مشکوک شده باشد

برای حذف این محدودیت، باید هویت خود را با استفاده از آدرس ایمیل یا شماره تلفن خود تأیید کنید. نحوه انجام آن به شرح زیر است:

  • با موبایل یا کامپیوتر خود در ایکس لاگین کنید.
  • در پیغام مربوط به ساسپندشدن حساب خود، روی دکمه Start ضربه بزنید.
  • آدرس ایمیل یا شماره تماس مرتبط با حساب خود را وارد کنید و روی Next ضربه بزنید.
  • کد تأیید ارسال‌شده به ایمیل یا شماره خود را وارد کنید و در نهایت، Submit یا Verify را انتخاب کنید.

با انجام این چند مرحله ساده، حساب شما دوباره در دسترس قرار خواهد گرفت.

۲٫ پسورد خود را تغییر دهید

زمانی که حسابی فعالیت‌های مشکوک داشته باشد یا نشانه‌هایی از هک را نشان دهد، ایکس می‌تواند آن حساب را موقتاً قفل کند تا زمانی که مالک اصلی پسورد خود را تغییر دهد.

در این صورت تا زمانی که رمز عبور عوض نشود نمی‌توانید وارد حساب خود شوید. ایکس همچنین با ارسال یک ایمیل، از شما می‌خواهد تا پسورد خود را تغییر دهید. اگر در دسترسی به حساب خود به مشکل خورده‌اید، با روش زیر می‌تواند پسوردتان را تغییر دهید:

  • به ایمیل ثبت‌شده در حساب ایکس خود بروید و ایمیل ارسال‌شده را باز کنید.
  • در این ایمیل یک لینک برای تغیییر رمز عبور وجود دارد که باید روی آن کلیک کنید.
  • در آخرین مرحله، یک بار پسورد قدیمی و دوبار پسورد جدیدی را وارد کنید تا رمز عبور حساب شما عوض شود.

۳٫ صبرکنید تا دوره تعلیق حساب شما بگذرد

اگر با کمک روش‌های بالا موفق نشدید تا حساب خود را برگردانید، تنها راه این است که مدت زمان تعیین‌شده که در آن حساب شما ساسپند است را منتظر بمانید. ایکس معمولاً پس از گذشت ۲۴ تا ۴۸ ساعت، این دسته از حساب‌ها رو دوباره فعال می‌کند. اما در برخی مواقع، بسته به نوع مسدودشدن، این امر ممکن است تا ۷ روز نیز طول بکشد.

برای شروع این فرایند نیز، نیاز است تا یک بار وارد حساب خود شوید و در پیغام مربوط به مسدودشدن حساب، روی دکمه Continue to Twitter کلیک کنید تا دوره زمانی تعلیق حساب شما آغاز شود.

در این مدت، می‌توانید از ایکس با قابلیت‌های محدودی استفاده کنید. به‌عنوان مثال، می‌توانید فید خود را مرور کنید و برای دنبال کنندگان خود پیام ارسال کنید، اما اجازه پست توییت یا بازتوییت پست‌های دیگر را نخواهید داشت. پس از اتمام شمارش معکوس نیز حساب شما به حالت عادی خود باز خواهد گشت.

۴٫ پست‌های نقض‌کننده قوانین ایکس را حذف کنید

هرچند ممکن است این موضوع به دور از باور به نظر برسد، اما نسبت به سایر شبکه‌های اجتماعی، از ایکس معمولاً به‌عنوان فضایی با کاربران دارای ذهن باز یاد می‌شود!

با این حال، حتی ایکس نیز باید سیاست‌های خاصی را برای جلوگیری از ارسال محتوای غیرقانونی توسط کاربران اعمال کند. آپلود یا اشتراک‌گذاری چنین محتوایی می‌تواند منجر به تعلیق خودکار یا ممنوعیت دائمی حساب شما شود.

البته ایکس در این شرایط با ارسال یک ایمیل به شما توضیح می‌دهد که کدام پست قوانین آن را نقض کرده است. بنابرین برای حل مشکل ساسپند شدن ایکس مجبور هستید تا این دسته از پست‌های خود را حذف کنید.

۵٫ درخواست تجدیدنظر خود را برای ایکس ارسال کنید

اگر به هر دلیلی فکر می‌کنید که حساب شما به اشتباه مسدود شده است، می‌توانید درخواست تجدید نظر خود را در وب‌سایت ایکس ارسال کنید و دلایل خود را توضیح دهید. هرچند انجام این کار برای کاربران داخل ایران می‌تواند کمی سخت باشد، اما برای انجام آن مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا به صفحه ارسال درخواست خود بروید.
  • در بخش «توضیح مشکل» (Description of Problem)، دلیل ساسپندشدن احتمالی حساب خود را با جزئیات کامل شرح دهید. این موضوع را کامل توضیح دهید که چرا فکر می‌کنید پست‌های شما قوانین ایکس را زیر پا نگذاشته‌اند.
  • پس از آن، باید اطلاعات پایه خود مانند اسم کامل، نام کاربری و آدرس ایمیل را وارد کنید.
  • یک مدرک هویتی مانند کارت شناسایی یا گواهینامه را آپلود کنید.
  • در نهایت، روی دکمه Submit کلیک کنید و منتظر پاسخ تیم پشتیبانی ایکس باشید.

۶٫ استفاده از یک VPN برای دور زدن ساسپند ایکس

آخرین مرحله استفاده از یک VPN است که در شرایطی می‌تواند باعث دور زدن ساسپندشدن حساب شما شود.

VPNها مانند NordVPN به شما اجازه می‌دهند آدرس IP خود را تغییر دهید. در واقع با نصب یک VPN روی گوشی یا لپ تاپ خود ، می‌توانید ممنوعیت دائمی ایکس را دور بزنید و با یک آدرس IP متفاوت حساب جدیدی ایجاد کنید.

چگونه متوجه شویم که حساب ما ساسپند شده است؟

معمولاً پس از ساسپندشدن، یک ایمیل از ایکس برای اطلاع‌رسانی در این رابطه دریافت خواهید کرد. با این حال، در برخی شرایط ممکن است این ایمیل ارسال نشود. با کمک روش‌های زیر می‌توانید متوجه شوید که آیا حساب شما در ایکس به حالت تعلیق درآمده است یا خیر:

  • دریافت نوتیفیکیشن مربوطه در صفحه لاگین: زمانی که ایکس حساب شما را مسدود می‌کند، دیگر به این سیستم دسترسی نخواهید داشت. بنابراین زمانی که تلاش کنید وارد آن شوید، پیغامی را مشاهده خواهید کرد که نشان می‌دهد حساب ایکس شما ساسپند شده است.
  • تغییر در پروفایل: در برخی موارد، ممکن است همچنان بتوانید به حساب خود دسترسی پیدا کنید، اما فقط در حالت خواندن می‌توانید آن را مشاهده کنید و دسترسی مربوط به ویرایش را نخواهید داشت. در واقع زمانی که بخواهید پست جدیدی ارسال کنید یا به پست دیگران نظر بدهید، ایکس شما را از این محدودیت آگاه خواهد کرد. همچنین اگر در پروفایل خود، تعداد فالوور و فالووینگ‌ها نمایش داده نمی‌شود (در واقع صفر هستند)، احتمالاً حساب شما ساسپند شده باشد.
  • جستجو از طریق نسخه وب ایکس: زمانی که نام یک کاربر را در بخش جستجوی ایکس، سرچ می‌کنید، حساب آن برای شما نمایش داده می‌شود. اما هنگامی که این کار را برای یک کاربر ساسپندشده انجام دهید، با پیغامی مبنی بر «This page does not exist» یا «Account Suspend» مواجه خواهید شد.

جمع‌بندی مطلب حل مشکل ساسپند شدن ایکس

ساسپند شدن در ایکس می‌تواند یک تجربه ناراحت‌کننده باشد، به خصوص اگر فالوورهای زیادی دارید و به‌طور کلی محبوبیت زیادی در این شبکه اجتماعی پیدا کرده‌اید. اما با کمک روش‌هایی که در این مطلب ذکر کرده‌ایم ، می‌توانید برای انواع محدودیت‌هایی که ایکس می‌تواند برای کاربران تحمیل کند، راه‌حلی پیدا کنید.

سوالات متداول

چرا حساب ما در ایکس ساسپند می‌شود؟

دلایل زیادی برای ساسپندشدن حساب‌ها وجود دارد که عدم پیروی از قوانین ایکس و همچنین رفتار اسپم‌گونه (مانند لایک‌کردن پست‌های زیاد در فاصله زمانی کوتاه) می‌تواند از جمله این دلایل باشد.

چگونه از ساسپندشدن حساب خود مطلع شویم؟

زمانی که حساب شما ساسپند شده باشد، نمی‌توانید وارد آن شوید و پیغامی مبنی بر اینکه حساب شما ساسپند شده است دریافت خواهید کرد.

چگونه اکانت ایکس را از حالت تعلیق خارج کنیم؟

بهترین راه برای حل مشکل ساسپند شدن حساب ایکس، ارسال درخواست تجدیدنظر برای تیم پشتیبانی این شرکت است. البته می‌توانید با اقداماتی مانند تغییر رمز عبور نیز تعلیق حساب خود را از بین ببرید.


منبع: https://digiato.com/social-networks/recover-suspended-account-x-twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *