حل و فصل دعوای چند ایالتی گوگل ۷۰۰ میلیون دلار هزینه در بر خواهد داشت

علاوه بر مبارزه (و باخت در برابر) Epic Games بر سر نگرانی های ضد انحصار پلی استور، گوگل با شکایت مشابهی مبارزه کرده است که توسط ۳۶ ایالت و منطقه کلمبیا در ۲۰۲۱. آ توافق برای آن شکایت در سپتامبر اعلام شد، اما یک قاضی هنوز باید شرایط را تایید می کرد. در حال حاضر، گوگل دارد اعلام کرد ۷۰۰ میلیون دلار جریمه پرداخت خواهد کرد و تغییرات نسبتاً جزئی را در فروشگاه Play ایجاد خواهد کرد.

از این مبلغ، Google 630 میلیون دلار را بین مصرف‌کنندگانی که ممکن است برای برنامه‌ها یا خریدهای درون‌برنامه‌ای در Google Play پرداخت کرده‌اند (بعد از مالیات، هزینه‌های وکلا و غیره) توزیع کند. بر اساس این گزارش، حدود ۱۰۲ میلیون نفر را پوشش می دهد واشنگتن پست. همچنین ۷۰ میلیون دلار به یک "صندوقی که توسط ایالت ها استفاده خواهد شد" طبق وبلاگ گوگل

تغییر عمده دیگر این است که گوگل باید به توسعه دهندگان اجازه دهد تا مصرف کنندگان را به سمت بارگذاری جانبی هدایت کنند تا از پرداخت هزینه های فروشگاه Play گوگل برای اشتراک ها و موارد مشابه جلوگیری کنند. این کار را از طریق به روز رسانی انجام می دهد "زبانی که کاربران را در مورد خطرات احتمالی بارگیری مستقیم برنامه ها از وب برای اولین بار آگاه می کند." با این حال، طبق فرمول حل و فصل مشخص شده توسط، این اقدامات محدود به هفت سال برای بارگذاری جانبی و پنج سال برای زبان به روز خواهد بود. آستانه.

گوگل همچنین زبانی را که بیان می کند درج خواهد کرد "OEM ها می توانند به ارائه گزینه های خارج از جعبه به کاربران ادامه دهند تا از Play یا فروشگاه برنامه دیگری استفاده کنند." با شروع اندروید ۱۴، فروشگاه‌های شخص ثالث مجاز خواهند بود به‌روزرسانی‌های برنامه‌های آینده، از جمله نصب خودکار را مدیریت کنند. همچنین در حال گسترش صورت‌حساب انتخاب کاربر است که به برنامه‌ها و بازی‌های اندروید اجازه می‌دهد سیستم پرداخت خود را در ایالات متحده ارائه دهند. "توسعه‌دهندگان همچنین می‌توانند هنگام خرید دیجیتالی، گزینه‌های قیمت‌گذاری مختلف را در برنامه نشان دهند." گوگل بیان می کند.

این شرکت تنها به مدت حداکثر پنج یا شش سال موظف است این تغییرات را انجام دهد (هفت سال برای ابزارهای جایگزین برای دانلود برنامه ها). به عبارت دیگر، می‌تواند پس از آن زمان دسترسی به برنامه‌های جانبی یا فروشگاه‌های برنامه شخص ثالث را قطع کند یا یافتن این گزینه را برای مصرف‌کننده عادی سخت‌تر کند.

یکی دیگر از چیزهای مهم که از دست رفته لینک های پرداخت خارجی است. "Google ملزم نیست به توسعه دهندگان اجازه دهد پیوندهایی را اضافه کنند که کاربر را به خارج از برنامه توزیع شده از طریق Google Play برای خرید می برد." توافقنامه حل و فصل می گوید.

مبلغ تسویه حساب نشان دهنده بخش کوچکی از گردش مالی Google است و سایر شرایط تغییرات نسبتاً جزئی نسبت به آنچه قبلاً انجام می دهد هستند. همچنین شامل Epic Games نمی شود که دعوی خود را برنده شد در اوایل این ماه علیه گوگل (گوگل متعهد به درخواست تجدید نظر شده است). یک دادگاه هنوز باید به طور رسمی توافق ایالت ها را تأیید کند.

گوگل همچنین در آزمایش Epic خود استدلال کرد که مصرف‌کنندگان می‌توانند بازی‌ها را با بارگذاری جانبی و سایر ابزارها دریافت کنند، اما این موضوع نتوانست هیئت منصفه را تحت تأثیر قرار دهد. زمانی که توافق با ایالت ها در سپتامبر اعلام شد، تیم سوینی، مدیرعامل اپیک، گفت که اگر چنین شود "مالیات گوگل سر جای خود باقی ماند" شرکت او می جنگید. "مصرف کنندگان تنها در صورتی سود می برند که اجرای ضد انحصار نه تنها بازارها را باز کند، بلکه رقابت قیمتی را نیز احیا کند." او در آن زمان گفت.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/googles-multi-state-lawsuit-settlement-will-cost-it-700-million-103512109.html?src=rss ظاهر شد


منبع: https://www.engadget.com/googles-multi-state-lawsuit-settlement-will-cost-it-700-million-103512109.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *