حماسی ترین دوچرخه های ورزشی که تازه واردها واقعاً نباید بخرند

حماسی ترین دوچرخه های ورزشی که تازه واردها واقعاً نباید بخرند

سوزوکی هایابوسا GSX1300R دوچرخه دیگری است که بسیاری از علاقه مندان به دوچرخه های ورزشی به آن توجه دارند، اما چالش های متعددی را برای سوارکاران مبتدی نیز به همراه دارد. توان خروجی آن ۱۸۷ اسب بخار، همراه با وزن سنگین ۵۸۲ پوندی، برای سوارکاران تازه کار دردسرهای زیادی ایجاد می کند. ارتفاع صندلی بلند ۳۱٫۵ اینچی دوچرخه می تواند برای تازه کارها ترسناک و ناراحت کننده باشد و حتی بیشتر از آن برای سواران کوتاه قد. اما چالش واقعی برای سوارکاران جدید، شتاب Hayabusa است که چیزی کمتر از انفجار نیست.

هندلینگ حوزه دیگری است که هایابوسا به احترام و تجربه نیاز دارد. اگرچه کیفیت سواری آن قابل توجه است، اما به لطف شاخک ها و شوک های کاملاً قابل تنظیم KYB، دوچرخه به اجبار در پیچ ها واکنش نشان نمی دهد. این نیاز به یک لمس ظریف و کنترل دقیق دارد که با تجربه سواری همراه است. این شامل یک بسته الکترونیکی پیچیده با حالت‌های سواری متعدد، کنترل کشش، و کنترل پرتاب است که می‌تواند سوارکارانی را که برای اولین بار بار اول می‌کنند تحت تأثیر قرار دهد. طراحی آیرودینامیکی که به شهرت آن به عنوان یکی از سریع ترین موتورسیکلت های تولیدی با سرعت ۱۹۰ مایل در ساعت کمک می کند، برای بسیاری از موتورسواران مبتدی نیز کمی بیش از حد است.

به طور معمول، دوچرخه های با کارایی بالا مانند Hayabusa به دلیل فناوری پیشرفته، موتورهای قدرتمند و همچنین قطعات تخصصی، هزینه تعمیر و نگهداری بالاتری دارند. این دوچرخه‌ها اغلب به سرویس‌های مکرر نیاز دارند و هزینه تعویض قطعات در مقایسه با مدل‌های استانداردتر می‌تواند بیشتر باشد، بنابراین دلیل دیگری است که موتورسواران جدید ممکن است بخواهند از این دوچرخه اجتناب کنند.


منبع: https://www.slashgear.com/1474020/sports-bikes-new-riders-shouldnt-buy/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *