خالق Touch ID و عملکرد چندلمسی نمایشگر آیفون از اپل جدا می‌شود

یکی از مدیران باسابقه اپل که در طول چند سال گذشته روی ویژگی‌های زیادی کار کرده است، قصد دارد غول فناوری را ترک کند. طبق گزارش بلومبرگ، «استیو هتلینگ» که مسئول توسعه فناوری‌های مهمی مانند قابلیت چند لمسی آیفون، تاچ آیدی و فیس آیدی است، از اپل جدا خواهد شد.

همانطور که بلومبرگ توضیح می‌دهد، هتلینگ اخیراً به‌عنوان معاون اپل مشغول به فعالیت بوده است و گزارش‌های خود را به «جانی سروجی»، معاون ارشد فناوری‌های سخت‌افزاری این شرکت گزارش می‌داد. همچنین در زمان بازنشستگی، او مسئولیت نظارت بر فناوری نمایشگر لمسی، سنسورهای سلامت و Face ID را برعهده داشته است.

فعالیت‌های مدیر سابق اپل

خالق Touch ID و عملکرد چندلمسی نمایشگر آیفون از اپل جدا می‌شود

هتلینگ طی سال‌های اخیر، در توسعه برخی از مهم‌ترین نوآوری‌های اپل نقش مهمی را ایفا کرده است. همانطور که بلومبرگ توضیح می‌دهد، فعالیت‌های او مواردی از جمله اختراع Face ID تا فناوری پیشرفته دوربین و فناوری‌های ProMotion را شامل می‌شود. او همچنین در اختراع نمایشگر چند لمسی اولین آیفون و آیپد نقش داشته است.

یکی از منابع بلومبرگ که سابقه همکاری با هتلینگ را داشته است، توضیح می‌دهد که جدای از تلاش‌های اپل در زمینه ساخت تراشه، او «بزرگ‌ترین محرک برای نوآوری‌های» این شرکت بوده است. یکی دیگر از همکاران قدیمی هتلینگ نیز به بلومبرگ گفت که عملکرد «هیچ‌کس درخشان‌تر از استیو نبوده است.»

هتلینگ همچنین بر تیم مهندسی دوربین ا‌پل نظارت داشت و برای توسعه سنسورهای سفارشی آن تلاش کرده است. اپل از گذشته تاکنون عکاسی را به یکی از مهم‌ترین نقاط قوت دستگاه‌های خود تبدیل کرده است که این امر اهمیت کار هتلینگ را نشان می‌دهد. یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های اخیر هتلینگ نیز به توسعه هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو ا‌پل مربوط می‌شود که در حال حاضر قرار است اوایل سال ۲۰۲۴ عرضه شود.

اکنون مسئولیت‌های مدیر سابق اپل قرار است بین چندین مدیر با سابقه دیگر از تیم سروجی تقسیم شود. از جمله این مدیران به «آلن گیلکریست» اشاره شده که مدیریت تیم‌های دوربین و سنسور تشخیص عمق را برعهده گرفته است.


منبع: https://digiato.com/articles/veteran-apple-exec-iphone-multi-touch-screen-touch-id-and-more-departing

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *