خداحافظی با سالی که با هم دختر بودیم

در سال ۲۰۲۳، یک طوفان صورتی کامل از رویدادها توطئه کردند تا امسال را به سالی تبدیل کنیم که در آن بتوانیم شادی های دخترانه خود را دوباره ببینیم و بازیابیم: سعادت آدامس حبابی باربیتورهای پیروزمندانه تیلور سویفت و بیانسه و بازگشت زیبایی شناسی Y2K. جریانی از فعالیت های مارک “دختر” فیدهای رسانه های اجتماعی ما را زیبا کرد: شام دخترانه، ریاضی دختر، و دختر داغ راه می رود. خودمون رو با کمان تزیین کردیم و دستبند دوستی. ما با هم دختر بودیم

این روند منتقدان خود را دارد. همکاران خبرنگار من، النا کاوندر و چیس دی بندتو، تمام روش هایی را که ما سال خود را دخترانه ساختیم، بازگو کردند. گذشته نگر باید خوانده شود و در نهایت تحت تاثیر قرار نگرفتند “مصرف گرایی با حجاب نازک… به عنوان جامعه ساز نامیده شد.”

ایزابل کریستو و برش او عقیده داشت که “شوق شدید زنان بالغ برای شرکت در ستایش دختری، یک سوال کمی نگران کننده را ایجاد می کند: دقیقاً چه چیزی اینقدر ناخواسته در مورد یک زن بالغ است؟”

پاسخ این است: تقریباً همه چیز. حقوق باروری ما سلب می شود، انتقام و پورنو عمیق جعلی تهدیدی واقعی برای استقلال بدن باقی می ماند، تغییرات آب و هوایی بقای ما و بسیاری از جوانان را در ایالات متحده تهدید می کند. توان پرداخت اجاره بها را ندارد.

کی تموم شد، این همه لذت؟ مدتی پیش برای بسیاری از ما به پایان رسید.

کریستو خاطرنشان می کند که وقتی با این واقعیت روبرو می شویم، دختر بودن ایده نسبتاً جذابی است. در نوجوانی، دوستی ها در یک لحظه شکل می گیرد. ما نباید نگران اجاره یا مالیات یا اینکه آیا لایک ما بدون رضایت ما در اینترنت قرار می گیرد، نگران نباشیم. ما هنوز نمی دانیم کی هستیم و به این ترتیب آزاد هستیم.

کاوندر و دی بندتو احساس می‌کنند که وسواس دخترانه در سال ۲۰۲۳ نتوانسته است هیچ حس معناداری از جامعه را ایجاد کند. اما با مرور مجدد دوران دخترانه، دریافتم که امسال یکی از پیوندهای عمیق و واقعی با زنان دیگر است.

عبارت “ما با هم دختر بودیم” در تابستان امسال پس از انتشار ویدئویی از یک TikTokker در سراسر اینترنت به اشتراک گذاشته شد. کتیبه روی نیمکت پارک مرکزی که نوشته شده بود “برای بهترین دوست من جودی. از جنیس. ما با هم دختر بودیم.”

یکی از کامنت‌ها می‌خواند: «ما با هم دختر بودیم، مرا از درون می‌کشد». دیگری گفت: “من روی زانوهایم گریه می کنم.” یکی از کاربران دوستی به نام لیلا را تگ کرد و نوشت “این باعث شد به تو فکر کنم. خیلی خوش شانسم که با تو دختر شدم.”

به نظر می رسد اولین نمونه از این عبارت در ادبیات در رمان تونی موریسون در سال ۱۹۷۳ باشد. سولا. این کتاب به بررسی پیوند بین شخصیت عنوان و دوستش نل می پردازد که در دوران جوانی آنها شکل می گیرد تا در بزرگسالی به دلیل اختلاف نظر در مورد آزادی جنسی، خانواده، مادری و ازدواج از هم بپاشد. هر دو زن به دنبال آرامش در روابط با مردان هستند اما در نهایت آن را “یک عاشق” می یابند. [is] نه یک رفیق.» هیچ چیز نمی تواند جای پیوند دوران کودکی آنها را بگیرد و در جملات پایانی کتاب، نل به قبر سولا می رود تا در چهار کلمه برای دوستی آنها سوگواری کند: «ما با هم دختر بودیم».

امسال از اینکه زن بودم و با زنان دیگر دختر بودم سپاسگزار بودم. رابطه ما با زنانگی ما شکننده است. آنچه ما در مورد زن بودن دوست داریم اغلب می تواند به چیزی تبدیل شود که بیش از همه در مورد خود و یکدیگر متنفریم.

روند دخترانه ۲۰۲۳ ممکن است هیچ تغییر اجتماعی پایداری ایجاد نکند. اما من این را جشن می‌گیرم که امسال، زمانی که با بازیابی شادی‌های دخترانه‌مان به زنانگی خود افتخار کردیم، با هم این کار را انجام دادیم. در سینماها و سالن‌ها، روی میزهای آشپزخانه و فیدهای TikTok، همدیگر را همانطور که هستیم و آن زمان بودیم در آغوش گرفتیم.


منبع: https://mashable.com/article/2023-girl-trends-barbie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *