خروج از مدار خانه: ناسا به زودی خارج کردن ایستگاه فضایی بین‌المللی از فضا را آغاز می‌کند. اینجاست که چرا میلیاردها هزینه برای آنها خواهد داشت

خروج از مدار خانه: ناسا به زودی خارج کردن ایستگاه فضایی بین‌المللی از فضا را آغاز می‌کند.  اینجاست که چرا میلیاردها هزینه برای آنها خواهد داشت

ناسا قصد دارد ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) را در اوایل دهه ۲۰۳۰ از رده خارج کند و در حال حاضر بررسی طرح‌ها و بررسی گزینه‌هایی برای خلاص شدن از شر آن را آغاز کرده است. با این حال، هزینه هنگفت پروژه چیزی است که ناسا پیش بینی نکرده بود.

بر اساس گزارش ها، هزینه تخمینی دفع ایمن ایستگاه فضایی کهنه حداقل یک میلیارد دلار خواهد بود. ایستگاه فضایی بین المللی به مدت ۲۳ سال به طور مداوم میزبان فضانوردان بوده است و نشانه هایی از فرسودگی، از جمله ترک ها و نشتی ها آشکار شده است. در اصل، به نقطه ای نزدیک می شود که میزبانی از فضانوردان برای آن امن نخواهد بود.

هدف ناسا این است که ایستگاه فضایی بین‌المللی را به‌طور ایمن به سمت زمین دور کند تا اطمینان حاصل شود که هنگام ورود به اتمسفر بی‌خطر می‌سوزد. آنچه ناسا اکنون به دنبال آن است، راه هایی برای انجام این کار است، در حالی که تضمین می کند حداقل آسیب زیست محیطی وجود دارد و همچنین هیچ آسیبی به اموال و جان ها وارد نمی شود.

دو گزینه بالقوه برای خروج از مدار وجود دارد: فرود غیرقابل کنترل یا فرود با دقت بیشتر با استفاده از یک فضاپیمای ویژه. اولی خطر ریزش زباله های بزرگ در مناطق پرجمعیت را به همراه دارد، در حالی که دومی به یک وسیله نقلیه سفارشی ساخته شده نیاز دارد که به اندازه کافی قدرتمند باشد تا ایستگاه فضایی بین المللی را خارج کند و در هنگام فرود آن را همراهی کند.

هزینه تخمینی ناسا برای طرح خلع سلاح حداقل ۱ میلیارد دلار خواهد بود که ممکن است تحت تأثیر تصمیم آژانس مبنی بر عدم استفاده از وسایل نقلیه روسی برای این کار باشد. ایستگاه فضایی بین المللی در طول تاریخ به فضاپیمای روسی متکی بوده است. با این حال، وضعیت ژئوپلیتیک کنونی، روند انحلال را پیچیده می کند.

پایان ISS نشان دهنده پایان ده ها همکاری بین المللی در فضا است که نماد وحدت در روابط ایالات متحده و روسیه است. از کار انداختن ایستگاه فضایی بین‌المللی مستلزم پرداختن به چالش به حداقل رساندن زباله‌هایی است که می‌توانند به زمین سقوط کنند، کاری که با گردش ایستگاه به دور سیاره هر ۹۰ دقیقه پیچیده‌تر می‌شود.

علیرغم چالش ها و هزینه ها، طرح خلع ید نشان دهنده پایان دوره ای برای ایستگاه فضایی بین المللی است که نقش مهمی در تحقیقات علمی و همکاری های بین المللی در اکتشافات فضایی ایفا کرده است.


منبع: https://www.firstpost.com/tech/deorbiting-home-nasa-to-soon-start-dismantling-the-iss-in-space-heres-why-it-will-cost-them-billions-13435782.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *