خلاصه روز اول نمایشگاه CES 2024: سامسونگ و سونی و چیپ‌ها و لپ‌تاپ‌ها تسلط داشتند

اولین روز غیررسمی نمایشگاه CES 2024 آمد و رفت و به نظر می رسد که توسط یک هجده چرخ غول پیکر استعاری پر از کنفرانس های مطبوعاتی زیر گرفته شده ایم. از روبات‌های خانگی گرفته تا وسایل نقلیه الکتریکی گرفته تا هوش مصنوعی، لپ‌تاپ‌ها و پردازنده‌ها، تقریباً از همه حوزه‌های فناوری خبرهایی وجود داشت. سورپرایزهای دلپذیری مانند توپ ربات بالی جدید سامسونگ و هدست ایجاد محتوای فضایی سونی و مفاهیم جالبی مانند بالشتک لرزان Razer برای گیمرها وجود داشت. ما همچنین دقیقاً همان چیزی را که انتظار داشتیم در قالب پردازنده‌های جدید مانند AMD، Intel و NVIDIA و همچنین سیل لپ‌تاپ‌های متعاقب آن که تراشه‌های معرفی‌شده برای سال ۲۰۲۴ را حمل می‌کردند، دریافت کردیم.

و برای بقیه، این CES همچنین شاهد عرضه چیزهایی مانند هدفون، وسایل نقلیه الکتریکی، دستی های بازی، کباب پز، تلفن های بازی، تبلت های جوهر الکترونیکی، دستگاه های هیبریدی عجیب، ماسک های سرکوب کننده صدا، میزهای ایستاده و موارد دیگر بود. این یک رایگان برای همه است و ما به هیچ وجه به انجام آن نزدیک نیستیم. در اینجا فقط مجموعه کوچکی از بزرگترین اخبار روز مطبوعاتی CES 2024، درست قبل از افتتاح رسمی نمایشگاه آمده است.

کنفرانس های مطبوعاتی سامسونگ و سونی برخی از بهترین سورپرایزهای امسال را داشت. سامسونگ به ما نشان داد نسخه جدید ربات Ballie آن، که مثل جهنم زیباست. این در اصل یک توپ بولینگ زرد با یک پروژکتور داخلی است و می تواند پیام های متنی و کلیپ های ویدیویی از آنچه در خانه است در حالی که بیرون هستید برای شما ارسال کند. می‌توانید از آن بخواهید که پرده‌هایتان را ببندد، چراغ‌هایتان را روشن کند یا ویدیوی یوگای مورد علاقه‌تان را در حالی که برای یک جلسه مدیتیشن به پشت دراز می‌کشید روی سقف پخش کند. سامسونگ گفت واشنگتن پست که Ballie برای مدتی در سال جاری برای فروش در دسترس خواهد بود، اما نگفت که چقدر هزینه دارد. من حدس می‌زنم این یک شگفتی دیگر است که می‌توانیم در ماه‌های آینده منتظر آن باشیم.

در همین حال، سونی چند دموی غیرمنتظره را برای ما به ارمغان آورد با استفاده از کنترلر پلی استیشن، ماشین الکتریکی مفهومی Afeela خود را روی صحنه می راند. سپس، هدست واقعیت ترکیبی خود را برای «ایجاد محتوای فضایی» به نمایش گذاشت که تا حدودی شبیه به Vision Pro اپل و HoloLens مایکروسافت است. با این حال، به نظر می رسد سونی سازندگان محتوا را هدف قرار می دهد و به نظر می رسد یک هدست PSVR2 کاهش یافته است. این دستگاه مجهز به چیپست Snapdragon XR2+ Gen 2، دارای دو نمایشگر میکرو OLED 4K و ردیابی کاربر و فضا است. هدست جدید سونی هنوز نامی ندارد، قیمتی ندارد، اما همین است اواخر امسال در دسترس خواهد بود.

همچنین رگبار اخبار مربوط به تراشه های اینتل، AMD و NVIDIA بر فیدهای خبری ما در روز اول غالب بود. به عنوان مثال، AMD یک را راه اندازی کرد پردازنده گرافیکی جدید Radeon RX 7600 XT، که یک ارتقاء جزئی نسبت به مدل پایه سال گذشته است. این شرکت همچنین با اعلام این خبر، پردازنده‌هایی با واحدهای پردازش عصبی برای شتاب هوش مصنوعی را به محصولات دسکتاپ خود آورده است. سری Ryzen 8000G. در همین حال، NVIDIA رونمایی کرد RTX 4080 Super، RTX 4070 Ti Super و RTX 4070 Superقیمتی که به ترتیب ۹۹۹، ۷۹۹ و ۵۹۹ دلار خواهد بود. همچنین اعلام کرد به روز رسانی برای GeForce Now سرویس بازی ابری، اضافه کردن پشتیبانی از G-Sync و مجوزهای روزانه برای پخش جریانی. اینتل همه چیز را نسبتاً رام و مرتب نگه می داشت و به سادگی به ما می داد خانواده کامل CPU نسل چهاردهم آناز جمله تراشه های سری HX مانند مدل ۲۴ هسته ای i9. همچنین پردازنده Core U سری ۱ را عرضه کرد که برای متعادل کردن کارایی و بهره وری انرژی در لپ‌تاپ‌های باریک و سبک طراحی شده است.

صحبت از لپ‌تاپ‌ها شد، اکثر سازندگان رایانه‌های شخصی سیل اخبار تراشه‌ها را با اعلام همه مدل‌های جدید خود که حاوی آخرین سیلیکون هستند، دنبال کردند. ما نوت‌بوک‌هایی از Alienware، Lenovo، MSI، Acer، Asus و Razer را دیدیم. MSI همچنین یک دستگاه بازی دستی جدید برای نشان دادن به ما داشت که اولین مورد از رده خود است که از تراشه Core Ultra تازه معرفی شده اینتل استفاده می کند.

ایسوس همچنین این تراشه را در یک محصول غیر لپ‌تاپ قرار داد و یک NUC داخلی جدید را معرفی کرد. در همین حال، لنوو همچنان به چالش کشیدن تصورات ما از لپ تاپ ادامه داد ThinkBook Plus Gen 5، که یک گجت عجیب و غریب از نوع پری دریایی است. نیمه بالایی آن یک تبلت اندرویدی ۱۴ اینچی است، در حالی که نیمه پایینی آن یک صفحه کلید ویندوزی است و همه آن فقط بد بو است.

صحبت از تبلت های اندرویدی عجیب و غریب شد، TCL اینجا با یک نسخه جدید تبلت NXTPAPER e-ink-ish آن. مدل امسال می تواند بین یک صفحه نمایش مات مانند کاغذ الکترونیکی و یک LCD تمام رنگی با فشار یک دکمه جابجا شود. این شرکت همچنین یک تلویزیون miniLED را به نمایش گذاشت که با اندازه ۱۱۵ اینچ، بسیار بزرگ است بزرگترین تلویزیون MiniLED با فناوری کوانتوم دات به روز.

ما هم باید چک کنیم پروژه ریزر استر، که اثباتی بر بالشتک ارتعاشی مفهومی است که پلتفرم لمسی جدید Sensa HD این شرکت را برای تجربه‌های بازی همهجانبه‌تر به نمایش می‌گذارد. این ممکن است یکی از دموهای مورد علاقه من باشد زیرا… خوب… می لرزد. این یک بالشتک لرزان برای اکثر صندلی های اداری یا بازی است.

اخبار ماشین و حمل و نقل هم مثل کیا زیاد بود ناوگان جدید ون های مدولار و فولکس واگن قدرت های ChatGPT را به دستیار صوتی داخل خودرو خود اضافه می کند. به لطف اطلاعیه‌های JBL، Sennheiser و نام‌های کمتر شناخته‌شده‌ای مانند Mojawa، که یک مربی دویدن مجهز به هوش مصنوعی را در هدفون‌های رسانای استخوانی خود قرار داده‌اند، کف نمایشگاه CES 2024 نیز مملو از انبوهی از هدفون، هدفون (و جرم گوش) بود.

در نمایشگاه پپکام، محصولات جالب و سرگرم کننده ای مانند ماسک بی صدا Skyted که به شما امکان می دهد به صورت خصوصی و در جمع صحبت کنید دوچرخه رومیزی ایستاده LifeSpan که به شما امکان می دهد برای تولید انرژی کافی برای شارژ کردن تلفن خود، به سختی دوچرخه سواری کنید.

شیفته؟ مقالات و ویدیوهای ما را با جزئیات بیشتر در مورد همه چیزهایی که ذکر کردم و موارد دیگر بررسی کنید. یا اگر ترجیح می‌دهید، فردا برمی‌گردیم تا همه مهم‌ترین اخبار را دوباره مرور کنیم تا زندگی شما آسان‌تر شود. ما کنفرانس های مطبوعاتی زیادی در راه است، و سالن نمایش به طور رسمی افتتاح شده است، به این معنی که هنوز چیزهای زیادی برای بررسی در روزهای آینده وجود دارد.

ما در حال گزارش زنده از نمایشگاه CES 2024 در لاس وگاس از ۶ تا ۱۲ ژانویه هستیم. با آخرین اخبار این نمایش همراه باشید اینجا.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/ces-2024-day-1-recap-samsung-and-sony-dominated-as-did-chips-and-laptops-140024127.html?src منتشر شد. = rss


منبع: https://www.engadget.com/ces-2024-day-1-recap-samsung-and-sony-dominated-as-did-chips-and-laptops-140024127.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *