خودروهای برقی در میان جمهوری‌خواهان به شدت متلاشی می‌شوند، زیرا بایدن مانع از کاهش ۷٫۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شارژرهای آمریکایی بخرد.

پرزیدنت بایدن از حق وتوی خود برای جلوگیری از قطعنامه رهبری جمهوری خواهان با هدف جلوگیری از برنامه دولت برای اختصاص ۷٫۵ میلیارد دلار برای ساخت ایستگاه های شارژ وسایل نقلیه الکتریکی (EV) در سراسر ایالات متحده استفاده کرد.

بایدن در وتوی خود استدلال کرد که قطعنامه کنگره اثرات نامطلوبی بر تولید داخلی خواهد داشت و مانع پیشرفت در انتقال به انرژی پاک خواهد شد.

بایدن بر تأثیر منفی بالقوه بر سرمایه گذاری های قابل توجه بخش خصوصی که قبلاً در تولید داخلی شارژ خودروهای برقی انجام شده است، تأکید کرد.

وتوی رئیس جمهور با تعهد دولت به ترویج وسایل نقلیه الکتریکی به عنوان عنصری حیاتی در مبارزه با گرمایش جهانی همسو است.

قانون کاهش تورم، یک قانون مهم آب و هوایی که در سال ۲۰۲۲ امضا شد، مشوق هایی را برای مصرف کنندگانی که خودروهای برقی خریداری می کنند و تولیدکنندگانی که آنها را در ایالات متحده تولید می کنند، فراهم می کند.

با توجه به اینکه دولت بایدن از نقش آنها در مبارزه با تغییرات آب و هوایی دفاع می کند، چشم انداز سیاسی به طور فزاینده ای در حال دو قطبی شدن است، در حالی که برخی از جمهوری خواهان، از جمله رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ، خودروهای الکتریکی را غیرقابل اعتماد، نامناسب و مضر برای خودروسازی ایالات متحده می دانند.

در اقدامی اخیر، جمهوری‌خواهان، به همراه برخی دموکرات‌ها، به لغو معافیت‌هایی رای دادند که اجازه می‌داد شارژرهای برقی با بودجه فدرال در صورت مونتاژ در ایالات متحده از آهن و فولاد وارداتی ساخته شوند. الزام «خرید آمریکایی» قانون زیرساخت ۲۰۲۱، استفاده از آهن و فولاد آمریکا را برای پروژه‌های با بودجه فدرال الزامی می‌کند.

قانون زیرساخت ۷٫۵ میلیارد دلار برای ایجاد یک شبکه ملی برای شارژ مجدد وسایل نقلیه الکتریکی اختصاص می‌دهد که نیاز حیاتی به ایستگاه‌های شارژ راحت را برای تشویق بیشتر رانندگان به استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی برطرف می‌کند.

سناتور مارکو روبیو، یک جمهوری‌خواه از فلوریدا، تلاش‌ها را برای حذف معافیت رهبری کرد و اظهار داشت که این معافیت به شرکت‌های آمریکایی آسیب می‌زند و به دشمنان خارجی مانند چین در کنترل زیرساخت‌های انرژی ایالات متحده قدرت می‌دهد. وتوی پرزیدنت بایدن بر نگرانی دولت مبنی بر اینکه لغو معافیت ممکن است منجر به صرف بودجه فدرال برای شارژرهای تولید شده در کشورهای رقیب، از جمله چین شود، تاکید می کند.

در نوامبر، سنا با ۵۰ رای موافق در برابر ۴۸ به نفع لغو معافیت، با پیوستن سه دموکرات به جمهوری خواهان، رأی مثبت داد. مجلس نمایندگان در ژانویه با ۲۰۹ رای موافق در مقابل ۱۹۸ رای مثبت داد تا از لغو این قانون حمایت کند.

(با ورودی های نمایندگی ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/evs-drive-wedge-among-republicans-as-biden-blocks-move-to-scuttle-7-and-a-half-bn-buy-american-chargers-investment-13654052.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *