خودروهای برقی شفاف از سال ۲۰۲۵ می‌توانند به سوپرشارژرهای تسلا دسترسی داشته باشند

خودروهای الکتریکی Lucid قادر خواهند بود وصل کنید بیش از ۱۵۰۰۰ سوپرشارژر تسلا در آمریکای شمالی از سال ۲۰۲۵ شروع می شود. این خودروساز جدیدترین ورودی در لیست رو به رشد شرکت هایی است که متعهد به پشتیبانی از استاندارد شارژ آمریکای شمالی (NACS) هستند که به عنوان استاندارد شارژ تسلا نیز شناخته می شود. Lucid در سال ۲۰۲۵ به مشتریان امکان دسترسی به یک آداپتور NACS را برای وسایل نقلیه فعلی خود که به سیستم شارژ ترکیبی (CCS) مجهز هستند، می دهد. این شرکت قصد دارد در همان سال ساخت پورت های NACS را در خودروهای برقی خود نیز آغاز کند، به طوری که مدل های جدید دیگر نیازی به استفاده از آداپتور ندارند.

آب کم عمق اولین خودروسازی بود که امسال پس از اینکه کاخ سفید تسلا را متقاعد کرد تا شبکه شارژ خود را با خودروهای دیگر شرکت ها به اشتراک بگذارد، اعلام کرد که قصد دارد به مشتریان خود دسترسی به سوپرشارژرها را بدهد. در ماه های پس از آن، مرسدس بنز، ولوو، ستاره قطبی، هوندا، تویوتا (و لکسوس)، بی ام و، هیوندای و سوبارو فاش کرد که آنها همچنین به مشتریان خود دسترسی به آداپتورهای NACS را می دهند و در نهایت این استاندارد را طی دو سال آینده در وسایل نقلیه خود خواهند گنجاند.

مانند TechCrunch یادداشت ها، وسایل نقلیه Lucid از معماری شارژ ۹۰۰ ولتی استفاده می کنند، که اساس تبلیغات Lucid Air شد که آن را "سریعترین خودروی الکتریکی با شارژر" در حال حاضر، اکثر سوپرشارژرها ولتاژی در حدود ۵۰۰ ولت دارند و این بدان معناست که زمان شارژ آن‌طور که شرکت وعده داده سریع نخواهد بود. گفته می شود، تسلا دارد شروع به استقرار سوپرشارژرهای V4 کرد که شارژ ولتاژ بالاتری را در ایالات متحده ارائه می دهند و پشتیبانی از NACS می تواند مشتریان بالقوه در منطقه را متقاعد کند که خودروهای الکتریکی Lucid را خریداری کنند. همانطور که پیتر راولینسون مدیر عامل شرکت گفت: "[a]اتخاذ NACS یک گام مهم بعدی برای ارائه است [its] مشتریان با دسترسی گسترده به راه حل های شارژ قابل اعتماد و راحت برای وسایل نقلیه Lucid خود."

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/lucid-evs-will-be-able-to-access-teslas-superchargers-starting-in-2025-055045292.html?src=rss ظاهر شد


منبع: https://www.engadget.com/lucid-evs-will-be-able-to-access-teslas-superchargers-starting-in-2025-055045292.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *