خودروی برقی ایلان ماسک روی استروئیدها: سایبرتراک تسلا سلطان جدید درگ است، در حالی که پورشه را به دوش می کشد، پورشه را شکست می دهد.

Cybertruck تسلا در حال تبدیل شدن به انواع خبرها است. با وجود تأخیر و کاستی‌هایی که در قیمت و محدوده رانندگی دارد، جدیدترین خودروی الکتریکی ایلان ماسک بار دیگر نشان می‌دهد که تسلا چگونه خودروهای الکتریکی را سرگرم‌کننده می‌کند. ایلان ماسک در جریان رونمایی از Cybertruck جدید خود نشان داد که پیکاپ EV 6800 پوندی در واقع چقدر سریع است. با این حال، چیزهای بیشتری از آنچه به چشم می آید وجود دارد.

در ویدیوی کوتاهی که ماسک و تسلا در X منتشر کردند، یک تسلا سایبرتراک را می‌بینیم که به راحتی یک پورشه ۹۱۱ فوق‌سرعت را در مسابقه درگ شکست می‌دهد. همان‌قدر که شگفت‌انگیز است، اما شگفت‌انگیزتر این واقعیت است که Cybertruck در حالی که یک پورشه متفاوت را پشت سر خود، روی یک تخت مسطح، یدک می‌کشید، بهتر از پورشه عمل کرد.

این که خودروهای برقی در مقایسه با بهترین خودروهای ICE شتاب دیوانه‌واری دارند، یک واقعیت کاملاً ثابت است. دلیل اینکه موفقیت Cybertruck با پورشه حتی بیشتر چشمگیرتر است به دلیل توانایی پایدار آن برای دویدن در اوج عملکرد – ترکیبی بین گشتاور بالا و شکستن اسب بخار – در حالی است که وزن یک ماشین را حمل می کند.

همه اینها بسیار چشمگیر است. یعنی تا زمانی که از نزدیک شروع به بررسی آن نکنید.

مسافت مسابقه نامشخص است و پیکربندی خاص Cybertruck که در ویدیو نشان داده شده است ناشناخته است. اگرچه نمی توان نوع دقیق ۹۱۱ مورد استفاده در مسابقه را شناسایی کرد، اما بدیهی است که یک مدل نسل ۹۹۲ بدون ورودی های جانبی برای مسابقه استفاده شده است. این نشان می‌دهد که تسلا به جای یک تریم که به خاطر سرعت خط مستقیمش شناخته می‌شود، مانند ۹۱۱ توربو، یک Carrera، Carrera S، Carrera T یا Carrera GTS در دستان خود داشتند.

پس از ارائه ویدئو، یک تصویر گرافیکی زمان ادعایی یک چهارم مایل را کمتر از ۱۱ ثانیه و شتاب صفر تا ۶۰ مایل در ساعت را ۲٫۶ ثانیه نشان داد. این ارقام با مشخصات پر قیمت ترین تریم «Cyberbeast» موجود در وب سایت تسلا مطابقت دارد.

تابلوهای نمایش رویدادهای تسلا مفهوم “حالت جانور” را برای Cybertruck معرفی کردند که به پیشرانه سه موتوره اجازه می دهد حداکثر ۸۴۵ اسب بخار نیرو تولید کند، همانطور که در تابلو ذکر شده است. با وزن محدود ۶۸۵۰ پوندی، به نظر می رسد قابل قبول است که یک سایبرتراک که وسیله نقلیه دیگری را یدک می کشد، حداقل برای مدت کوتاهی از ۹۱۱ در یک خط مستقیم بهتر عمل کند.

از طرف دیگر، ماهیت کمتر ترسناک تریم های پایین تر به اندازه Cyberbeast هیجان انگیز نیست.

هر دو مدل چهار چرخ متحرک استاندارد و دیفرانسیل عقب پایه دارای زمان ۰-۶۰ مایل در ساعت هستند که بیش از چهار ثانیه است. نوع دیفرانسیل عقب Cybertruck که قرار است در سال ۲۰۲۵ عرضه شود، به ۶٫۵ ثانیه نیاز دارد تا به سرعت ۶۰ مایل در ساعت برسد.


منبع: https://www.firstpost.com/tech/elon-musks-ev-on-steroids-teslas-cybertruck-is-new-king-of-drag-beats-a-porsche-while-lugging-a-porsche-13453242.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *