خودرو سایبرتراک به قایق بدل می‌شود!

خودرو سایبرتراک به قایق بدل می‌شود!

زومیت نوشت: ایلان ماسک می‌گوید سایبرتراک تسلا می‌تواند با یک‌سری تغییرات اندک، به قایق تبدیل شود.

سایبرتراک می‌تواند به قایق تبدیل شود، البته اگر ایلان ماسک حرف خودش را به کرسی بنشاند. مدیرعامل اسپیس‌ایکس در شبکه‌ی اجتماعی ایکس اعلام کرد کرد که تسلا ممکن است پکیچی را ارائه دهد که سایبرتراک را قادر کند حداقل ۱۰۰ متر مسیر آبی را به عنوان قایق طی کند. ماسک افزود برای این کار احتمالاً فقط نیاز است درزگیرهای درِ کابین ارتقاء پیدا کنند.

بیشتر بخوانید:

ورود نسل جدید کیا اپتیما به ایران/ عکس

اظهار نظر ماسک پس از آن مطرح شد که لارس موراوی، معاون مهندسی خودرو تسلا، به جی لنو گفت که ماسک مشتاق است سایبرتراک بتواند به یک قایق تبدیل شود.

موراوی به لنو گفت: «شاید برای اجرای آن و تبدیل سایبرتراک به قایق باید کمی نیروی شناوری به خودرو اضافه کرد. اگر خلاق هستید، احتمالاً می‌دانید چگونه باید یک موتور قایق‌رانی را متصل کنید، موتور خود را روشن کنید و قایق‌سواری کنید.»

در واقع این اولین‌بار نیست که ماسک تمایل دارد پیکاپ تمام‌برقی تسلا را که اخیراً به‌صورت محدود عرضه شده است، به آب بیندازد.

خودرو سایبرتراک به قایق بدل می‌شود!

ماسک بیش از یک سال قبل از عرضه‌ی این وسیله‌ی نقلیه در نوامبر (آبان و آذر)، نوشته بود: «سایبرتراک به اندازه کافی ضدآب خواهد بود که بتواند به عنوان یک قایق عمل کند. سایبرتراک می‌تواند از رودخانه‌ها، دریاچه‌ها و حتی دریاهایی که خیلی متلاطم نیستند عبور کند.»

توجه داشته باشید که سایبرتراک جدید بدون مجوزهای مربوط‌به قایق‌ها عرضه شده، بنابراین مالکان فعلی نباید از آن به انواع قایق استفاده کنند، چون غرق خواهد شد.

طراحی عجیب‌وغریب سایبرتراک، آن را به‌شدت از پیکاپ‌های الکتریکی رقیب متمایز می‌کند، اما داشتن توانایی شناور بودن، این منحصربه‌فردبودن را به سطح جدیدی می‌برد.

هیچ زمان مشخصی در مورد اینکه کی ممکن است یک سایبرتراک بتواند روی آب شناور باشد ذکر نشده است. رونمایی سایبرتراک چهار سال طول کشید و احتمالاً شناور شدن آن به زمان زیادی نیاز دارد.

بیشتر بخوانید:

۲۲۷۲۲۷


منبع: https://www.khabaronline.ir/news/1850878/%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1%D8%A7%DA%A9-%D8%A8%D9%87-%D9%82%D8%A7%DB%8C%D9%82-%D8%A8%D8%AF%D9%84-%D9%85%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D8%AF

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *