خورشید قوی ترین شعله خورشیدی خود را در ۶ سال گذشته ساطع کرد

در یک پست وبلاگی در روز پنجشنبه، رصدخانه دینامیک خورشیدی ناسا یک شعله خورشیدی X2.8 را مشاهده کرد که آن را قوی‌ترین شراره‌ای است که از سال ۲۰۱۷ از خورشید ساطع شده است.

به گفته SpaceWeather.com، همراه با این انفجار هیولایی انرژی، یک پرتاب جرم تاجی (CME) بود که یک انفجار عظیم از پلاسمای خورشیدی است. اعتقاد بر این است که این CME خاص دارای یک “مولفه هدایت شده به زمین” است که با سرعت تخمینی بیش از ۲۱۰۰ کیلومتر بر ثانیه (۴٫۷ میلیون مایل در ساعت) حرکت می کند.

در حالی که جو زمین از ما در برابر تشعشعات مضر محافظت می کند، CME ها می توانند طوفان های ژئومغناطیسی ایجاد کنند که می تواند GPS و ماهواره های ارتباطی را مختل کند. “[X2.8] باعث خاموشی عمیق امواج کوتاه رادیویی در قاره آمریکا شد.” SpaceWeather.com نوشت.

سرعت نور Mashable

فضای و داستان های علمی بیشتری در صندوق ورودی خود می خواهید؟
برای خبرنامه هفتگی Light Speed ​​Mashable ثبت نام کنید.





با ثبت نام با ما موافقت می کنید شرایط استفاده و سیاست حفظ حریم خصوصی.

از ثبت نام شما سپاسگزاریم!

شعله ور شدن به این اندازه غیرمنتظره نیست. خورشید در حال حاضر است در حال گذراندن نسخه خود از یک “فصل طوفان” چرخه ای از آب و هوا که برای ستاره سیاره ما ۱۱ سال طول می کشد. طبق پیش بینی اداره ملی اقیانوسی و جوی ایالات متحده، انتظار می رود چرخه فعلی، Solar Cycle 25، بین ژانویه و اکتبر سال آینده به اوج خود برسد.

شعله های خورشیدی بر اساس قدرت آنها اندازه گیری می شود که کلاس B کوچکترین و X قویترین آنهاست. شراره های کلاس X پتانسیل ایجاد اختلال در آرایه مخابراتی ما را دارند، اما نادر است و دانشمندان صدها سال است که خورشید را رصد می کنند.

در حالی که در حدود یک سال گذشته مشعل های کلاس X دیده شده اند (از سال ۲۰۱۹ تاکنون ۲۱ مورد وجود داشته است)، از سپتامبر ۲۰۱۷، X8.2، شعله ای به این اندازه دیده نشده است. یکی از بزرگترین خاطرات اخیر شراره X45 در سال ۲۰۰۳.

موضوعات
ناسا


منبع: https://mashable.com/article/sun-emits-strongest-solar-flare-in-6-years

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *