داخل کارخانه هوشمند علمی تخیلی جدید هیوندای – جایی که می‌توانید با گوشی هوشمند خود یک ماشین سفارش دهید و آن را در عرض چند ساعت دور کنید.

روند خرید خودرو برای دهه‌ها تقریباً بدون تغییر بوده است، اما کارخانه هوشمند جدید هیوندای که با هوش مصنوعی کار می‌کند، آن را به موقع تغییر می‌دهد – و من فقط برای دیدن آینده باورنکردنی خودروهای برقی شخصی‌سازی شده در داخل پرسه می‌زنم.

مرکز نوآوری گروه موتور هیوندای سنگاپور (به اختصار HMGICS) فقط یک به‌روزرسانی سیستم‌افزار خط مونتاژ سنتی نیست – این یک نگاه آینده‌نگر (و کمی وحشتناک) به آینده رباتیک‌شده و مبتنی بر هوش مصنوعی ما است.

در حالی که ربات Spot Boston Dynamics برای تأیید وسایل نقلیه دور می‌چرخد، یک دوقلو دیجیتال کامل از کف کارخانه شبیه‌سازی‌هایی را انجام می‌دهد که نشان می‌دهد چگونه می‌توان فضا را بهتر بهینه کرد. اما مسلماً جالب‌ترین چیز این است که می‌توانید یک خودروی جدید در کارخانه هیوندای سفارش دهید و در همان روز آن را برانید. به کارخانه آینده خوش آمدید…

به طرز وحشتناکی ساکته

از لحظه ای که پا به داخل مرکز نوآوری گروه موتور هیوندای سنگاپور (به اختصار HMGICS) گذاشتید، کاملاً مشخص است که مانند هیچ کارخانه تولید انبوه اتومبیل دیگری نیست.

اولاً، به طرز وحشتناکی ساکت است، دیوارها، سقف و کف سفید آزمایشگاه علمی هستند و رباتی وجود دارد که با دقت به انواع برگ‌های سالاد در مزرعه عمودی رسیدگی می‌کند که جای خود را در راهروی ورودی به خود اختصاص می‌دهد.

انسان ها توسط روبات ها پشتیبانی می شوند – و گاهی اوقات به آنها گزارش می شود. تعداد زیادی ربات.

تأسیساتی که هیوندای از شما می خواهد آن را «مرکز تحرک شهری هوشمند» بنامید، ایده شرکت کره جنوبی از یک کارخانه هوشمند آینده‌نگر است که به شدت بر قدرت محاسباتی، هوش مصنوعی و روباتیک تکیه دارد تا پاسخ‌های سریع به تغییرات ارائه دهد. نیازهای مشتری. و الزامات تولید

HMGICS که در هفت طبقه، شبیه کارخانه قدیمی لینگوتو فیات، و در مرکز کلانشهر نوپا شلوغ سنگاپور واقع شده است، فاصله زیادی با سایت گسترده ۲۰۰ هکتاری این شرکت (بیش از ۳۰۰ زمین فوتبال) در نوشوویس، جمهوری چک دارد. که بیش از ۳۰۰۰ پرسنل دارد و حدود ۳۵۰۰۰۰ خودرو در سال تولید می کند.

مرکز نوآوری گروه موتور هیوندای سنگاپور

(اعتبار تصویر: گروه موتور هیوندای)

این توضیح می دهد که چرا داخل آن بسیار آرام است، زیرا کارخانه هوشمند پیشرفته هیوندای در حال حاضر فقط ۲۹ کارمند را در “طبقه کارخانه” استخدام می کند. این عدد ممکن است عجیب به نظر برسد، اما در HMGICS، انسان ها توسط روبات ها پشتیبانی می شوند – و گاهی اوقات به آنها گزارش می دهند. مقدار زیادی و مقدار زیادی از روبات ها

واحدهای تحویل خودکار بی سر و صدا در اطراف کف کارخانه حرکت می کنند، آسانسور را کار می کنند و در سطوح مختلف بالا و پایین می روند تا قطعات را به تیم کوچکی از مهندسان که بر روی وسایل نقلیه کار می کنند در یک فرآیند تولید مبتنی بر سلول تحویل دهند.

آلپش پاتل معاون و رئیس فناوری کارخانه هوشمند توضیح می دهد: «این مانند یک کارخانه تولید سنتی نیست. او می افزاید: “ما قصد داریم روزانه حدود ۷۰ خودرو در اینجا تولید کنیم، بنابراین خط تولید انبوه نیست، اما این نکته مهم نیست. سرعتی که ما می توانیم با آن به خواسته های شخصی سازی مشتری واکنش نشان دهیم و نیازهای پروژه های سفارشی را برآورده کنیم، مانند موارد کمی است.” . .

تنظیم به این معنی است که اکثر کارکنان HGMICS مهندسان بسیار ماهری هستند که در یک سلول کار می کنند و از آخرین نسل فناوری اسکلت بیرونی برای پشتیبانی از کارهای دستی استفاده می کنند.

هنگامی که ربات‌ها بخش اعظم مونتاژ خودرو را انجام دادند، بیش از ۴۰ کار را روی یک وسیله نقلیه انجام می‌دهند، به جای اینکه فقط یک کار را زمانی که شاسی در خط تولید می‌چرخد، تکرار کنند.

بیشتر ببین

هیوندای برای مقابله با مشکلات احتمالی کنترل کیفیت، از Spot، سگ رباتیک چابک شرکت Boston Dynamics کمک گرفته است.

در اینجا، Spot به طور معمول از ایستگاه شارژ خود خارج می شود تا خودرو یا پروژه مورد نظر را بررسی کند و از قدرت دوربین پیشرفته، حسگر و فناوری هوش مصنوعی استفاده کند تا خودرو را برای عیوب اسکن کند و سپس هرگونه یافته را به عامل و فرماندهی دیجیتال گزارش دهد. مرکزی که بر کل عملیات نظارت دارد.

تنها زمانی که Spot (و مرکز فرماندهی) از طرز کار راضی باشد، مهندس می تواند به کار روی وسیله نقلیه ادامه دهد. Patel می‌گوید که مسائل مربوط به کنترل کیفیت را که معمولاً در پایان فرآیند یافت می‌شوند تقریباً به هیچ‌وجه کاهش می‌دهد.

مرکز نوآوری گروه موتور هیوندای سنگاپور

(اعتبار تصویر: گروه موتور هیوندای)

چگونه سفارش می دهید؟

اگرچه HMGICS یک کارخانه کاملاً عملیاتی است، با توانایی تولید ۳۰۰۰۰ خودروی الکتریکی در سال، از جمله تاکسی‌های روبو مبتنی بر Ioniq 5، Ioniq 6 و Ioniq 5 برای شرکای رانندگی خودران Motional، همچنین به عنوان یک مرکز تجربه مشتری پر زرق و برق عمل می‌کند.

آلپش پاتل، رئیس کارخانه هوشمند، از سطوح بالای سفارشی‌سازی که تصور می‌کرد این تسهیلات به مشتریان بالقوه و خوش‌قدم ارائه می‌کند، صحبت کرد. او می‌گوید: «آنها می‌توانند یک وسیله نقلیه را از خانه یا از اینجا در مرکز سفارش دهند، رنگ خود را انتخاب کنند و حتی عناصر بسیار شخصی‌سازی شده را برای خودروی خود انتخاب کنند، سپس شاهد زنده شدن آن باشند».

پاتل ادعا می‌کند که به لطف راه‌اندازی منحصربه‌فرد فرآیند تولید بسیار خودکار مبتنی بر سلول، از سفارش‌دادن یک وسیله نقلیه به مشتری تا دور کردن آن، می‌تواند سه ساعت طول بکشد.

مرکز نوآوری گروه موتور هیوندای سنگاپور

(اعتبار تصویر: گروه موتور هیوندای)

پس از اتمام کار، مشتریان می‌توانند روی برگ‌های سالاد مزرعه عمودی داخلی غذا بخورند و وسیله نقلیه جدید خود را برای رانندگی آزمایشی در مسیر ۶۲۰ متری روی پشت بام تأسیسات ببرند. موازی کاری با کارخانه لینگوتو فیات همچنان ادامه دارد.

اما پاتل می‌گوید که بیش از راهی برای شگفت‌انگیز کردن مشتریان، این تسهیلات در طراحی و ساخت وسایل نقلیه هدفمند (PBV) در آینده یکپارچه خواهد بود.

او می افزاید: “ما می خواهیم ارائه دهندگان جابجایی آینده را به داخل دعوت کنیم و به آنها اجازه دهیم ایده های خود را تحقق بخشند. این تسهیلات به ما امکان می دهد تا بسیار واکنش پذیر باشیم و وسایل نقلیه ای را برای نیازهای خاص به جای خواسته های افراد ایجاد کنیم.”

یک دوقلو دیجیتال

با حدود ۵۰ درصد از تمام وظایف انجام شده توسط حدود ۲۰۰ ربات، HGMICS به طور قابل پیش بینی نیاز به مقدار جدی قدرت محاسباتی دارد تا اطمینان حاصل شود که همه چیز به خوبی اجرا می شود. در این مورد، از آن به عنوان مرکز فرماندهی دیجیتال یاد می شود و اگر ناگهان به ماموریت های فضایی ناسا فکر می کنید، دور از دسترس نیستید.

مرکز نوآوری گروه موتور هیوندای سنگاپور

(اعتبار تصویر: گروه موتور هیوندای)

تعداد انگشت شماری از کارکنان بسیار ماهر با دیوارهای صفحه‌نمایش کار می‌کنند که می‌توانند داده‌های هوشمند کارخانه‌ای را جمع‌آوری کنند، سطح کارایی هر سلول تولیدی را بررسی می‌کنند و پیش‌بینی می‌کنند که ربات چه زمانی نیاز به سرویس دارد یا قطعه‌ای باید خیلی قبل از نیاز سفارش داده شود. ناشی می شود.

بخش جداگانه‌ای از اتاق دارای یک دوقلو دیجیتال کامل از کف کارخانه (به عنوان یک کارخانه متا) است که می‌تواند شبیه‌سازی‌ها را زمانی که نیازهای تولید جدید ایجاد می‌شود، اجرا کند. پاتل ادعا می‌کند که در حال حاضر، کارکنان مرکز فرماندهی دیجیتال جزئی از عملیات هستند، اما او اظهار می‌کند که هوش مصنوعی به زودی تقویت می‌شود و مراقبت از بیشتر عملکردهای روزانه را آغاز می‌کند.

وقتی از پاتل پرسیده شد که آیا فقط یک مرکز فرماندهی دیجیتال می‌تواند از راه دور چندین کارخانه هوشمند مانند این را نظارت کند، گفت که نمی‌داند چرا نه. او گفت: “این فقط خط پایه است. ما فقط چند هفته است که عملیاتی شده ایم. هنگامی که هوش مصنوعی به سرعت بالا می رود، همه کارکنان آنجا را برای کار روی پروژه های نرم افزاری دیگر آزاد می کند.”

اگر نگران آمدن رباتیک و هوش مصنوعی برای شغل خود هستید، احتمالاً بهتر است از HMGICS بازدید نکنید. هنگامی که پاتل در مورد تأثیر آن بر کارگران با مهارت پایین سؤال شد، این موضوع را تشخیص داد و اظهار داشت که این مرکز برای بهبود سطح مهارت در کارگران خود برنامه ریزی کرده است. اگرچه او تکرار کرد که جایگزین خط تولید سنتی نخواهد شد.

اما در واقعیت، ربات‌ها بیشتر وظایف را در اینجا انجام می‌دهند و Spot the Boston Dynamics رئیس است.

کارخانه آینده

مرکز نوآوری گروه موتور هیوندای سنگاپور

(اعتبار تصویر: گروه موتور هیوندای)

اگرچه برای جایگزینی خطوط تولید انبوه امروزی طراحی نشده است (این مجموعه بسیار رباتیک شده بسیار گران است)، مرکز نوآوری هیوندای راه را برای یک فرآیند تولید بسیار انعطاف‌پذیر هموار خواهد کرد که به تولید وسایل نقلیه هدفمند و راه‌حل‌های تحرک هوشمند کمک می‌کند. آینده.

در طول بحث، جوزف هونگ‌بام جونگ، مدیر اجرایی HMGICS، اظهار داشت که از آنجایی که شهرهایی مانند سنگاپور شلوغ‌تر می‌شوند، برای عملکرد مؤثر به راه‌حل‌های حمل‌ونقل هوشمندتری نیاز دارند. او تصور می کند که هیوندای بخشی از این راه حل باشد.

با در نظر گرفتن این موضوع، تیم HMGICS اظهار داشت که کارخانه تولید آینده نگر به سازگاری با تقاضاهای در حال تغییر ادامه خواهد داد، به عنوان مثال، این کارخانه در تولید خودروهای eVTOL Urban Air Mobility یکپارچه خواهد بود.

به لطف همکاری با سوپرنال، که در حال حاضر یک کاردستی مفهومی eVTOL در مرحله آزمایشی دارد، می‌توانیم تا اوایل سال ۲۰۲۸ شاهد ورود تحرک هوایی پیشرفته باشیم.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید


منبع: https://www.techradar.com/vehicle-tech/hybrid-electric-vehicles/inside-hyundais-new-sci-fi-smart-factory-where-you-can-order-a-car-with-your-smartphone-and-drive-it-away-in-hours

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *