دادگاه از گوگل خواست هزینه تغییرات خواسته‌شده توسط اپیک را حساب کند

سال گذشته، دادگاه سیاست‌های گوگل در پلی استور را انحصارطلبانه و ضدرقابتی نامید تا اپیک گیمز پیروز دادگاه خود با غول موتور جستجو شود. پس از آن، اپیک گیمز خواسته‌های خود از گو‌گل برای اصلاح قوانین پلی استور را اعلام کرد و اکنون، قاضی «جیمز دوناتو» به گو‌گل دستور داده که هزینه‌های مربوط به پیروی از خواسته‌های اپیک را تا ۲۴ ژوئن (۴ تیر) محاسبه و اعلام کند.

براساس گزارش ورج، قاضی دوناتو به گوگل اعلام کرده که تا ۲۴ ژوئن ۲۰۲۴ جزئیات مربوط به اقدامات فنی موردنیاز و همچنین هزینه‌های اقتصادی، برای ارائه «دسترسی به کاتالوگ» و «انتقال کتابخانه» به استورهای برنامه رقیب برای مدت حداکثر ۶ سال را ارائه کند. با این شرایط، به‌نظر می‌رسد که گو‌گل موظف خواهد شد که تا ۶ سال، اجازه انتشار استورهای رقیب را در پلی استور فراهم کند.

دادگاه از گوگل خواست هزینه تغییرات خواسته‌شده توسط اپیک را حساب کند

طبق این دستور، اپیک همچنین این فرصت را خواهد داشت تا از کارشناسان و مهندسان گوگل در مورد صحت محاسبات خود سؤال کند و قبل از جلسه نهایی دادگاه در ۱۴ آگوست (۲۴ مرداد)، دفاعیه خود را ارائه کند.

اپیک در خواسته‌های خود به مواردی مانند ساده‌کردن دانلود برنامه‌ها از استورهای شخص ثالث اشاره کرده بود و امیدوار است که قاضی دادگاه آن‌ها را تایید کند. گوگل در مقابل ادعا کرده که این تغییرات به حریم خصوصی، امنیت و تجربه کلی مصرف‌کنندگان آسیب می‌رسانند.

حالا هرچند قاضی دوناتو می‌گوید که برخی از پیشنهادهای ارائه‌شده توسط اپیک «بیش از اندازه مبهم» هستند، اما به گفته او، گوگل باید تغییراتی را اعمال کند که احتمالاً موردپسند این شرکت نیست، اما شاید این تغییرات به‌اندازه‌ای که اپیک انتظار دارد نیز نباشند. دوناتو روز گذشته در طول جلسه دادگاه گفت:

«می‌خواهم واضح سخن بگویم: گوگل به عنوان یک انحصارگر غیرقانونی باید جریمه‌هایی بپردازد. این پرونده به‌طور کلی در مورد فرصتی برای رقابت است. من به‌دنبال راه‌حلی نیستم که فقط به اپیک کمک می‌کند، بلکه کاری که انجام می‌دهیم برای تقسیم زمین رقابت و برداشتن موانع است.»

مخالفت قاضی دادگاه با ادعاهای گوگل

دوناتو همچنین به ادعاهای گوگل که در آن‌ها گفته شده تغییرات پیشنهادی اپیک بر امنیت کاربران تأثیرگذار خواهد بود، اعتراض کرد. او گفت:

«چنین چیزی را قبول ندارم. ما قرار است برای مدتی در زمین جدیدی قدم بزنیم. این فقط نتیجه شکستن قوانین ضدانحصار است – ما باید کارها را به روش دیگری انجام دهیم. بالا‌ و‌ پایین پریدن و گفتن اینکه راه جدید دنیایی خواهد بود که هیچ کس نمی‌خواهد در آن زندگی کند، بی‌اساس است»

انتظار می‌رود گوگل و اپیک در ماه آگوست به بحث نهایی خود بپردازند و دوناتو به‌زودی جریمه‌هایی را صادر کند.


منبع: https://digiato.com/finance-investment/google-epic-world-of-chaos-antitrust-monopoly-case

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *