دادگاه عالی بریتانیا حکم داد که هوش مصنوعی نمی تواند مخترع حق ثبت اختراع باشد، “باید یک شخص طبیعی” باشد.

ممکن است هوش مصنوعی در سال‌های آینده شغل افراد را بگیرد یا نگیرد، اما در این میان، یک چیز وجود دارد که آنها نمی‌توانند به دست آورند: ثبت اختراع. دکتر استفان تالر سال‌ها تلاش کرده است تا برای دو اختراع که توسط “ماشین خلاقیت” هوش مصنوعی او DABUS ایجاد شده است، حق ثبت اختراع به دست آورد. اکنون، دادگاه عالی بریتانیا درخواست او را برای تأیید این پتنت ها در هنگام فهرست کردن DABUS به عنوان مخترع رد کرده است. رویترز گزارش ها.

منطق دادگاه از ماده ای در قانون ثبت اختراع بریتانیا ناشی می شود که می گوید: “مخترع باید یک شخص حقیقی باشد.” حکم تصریح کرد که درخواست تجدیدنظر نگران این نیست که آیا این باید در آینده تغییر کند یا خیر. وکلای تالر در بیانیه‌ای گفتند: «این حکم ثابت می‌کند که قانون ثبت اختراع بریتانیا در حال حاضر برای محافظت از اختراعات تولید شده توسط ماشین‌های هوش مصنوعی کاملاً نامناسب است.

اولین تلاش تالر برای ثبت اختراع – برای ظرف غذا و چراغ چشمک زن – در سال ۲۰۱۸ به عنوان صاحب ماشینی بود که آنها را اختراع کرد. با این حال، اداره مالکیت معنوی بریتانیا گفت که او باید یک انسان واقعی را در این درخواست فهرست کند و وقتی او رد کرد، درخواست او را پس گرفت. تالر با تصمیم در دادگاه عالی مبارزه کرد و سپس در دادگاه عالی دادگاه تجدید نظربا لیدی قاضی الیزابت لینگ اظهار داشت: “فقط یک شخص می تواند حقوق داشته باشد. ماشین نمی تواند.”

تالر آمریکایی نیز این دو محصول را به اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده ارسال کرد که درخواست او را رد کرد. به علاوه، او قبلاً از اداره کپی رایت ایالات متحده (USCO) به دلیل عدم اعطای حق چاپ برای یک اثر هنری که توسط DABUS ساخته شده بود شکایت کرد. این پرونده به دادگاه منطقه ای کلمبیا ایالات متحده رسیدبا حکم قاضی بریل هاول توضیح داد: “تألیف انسان یکی از الزامات حق چاپ است.” تالر استدلال کرده است که این ماده مغایر قانون اساسی است، اما دادگاه عالی ایالات متحده از استماع پرونده وی خودداری کرد و به هر فرصت دیگری برای استدلال در موضع وی پایان داد. در حالی که بریتانیا و ایالات متحده درخواست های تالر را رد کرده اند، او در کشورهایی مانند استرالیا و آفریقای جنوبی موفق بوده است.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/uk-supreme-court-rules-ai-cant-be-a-patent-inventor-must-be-a-natural-person-131207359.html منتشر شد. ?src=rss


منبع: https://www.engadget.com/uk-supreme-court-rules-ai-cant-be-a-patent-inventor-must-be-a-natural-person-131207359.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *