دادگاه می‌گوید اپل در شکایت «باتری‌گیت» آیفون در بریتانیا با محاکمه روبرو خواهد شد.

تلاش اپل برای رد شکایت دسته جمعی که ادعا می کرد این شرکت از باتری های نامرغوب آیفون استفاده می کند، توسط یک قاضی بریتانیا رد شده است. این شکایت ادعا می کند که اپل از به روز رسانی های نرم افزاری برای کاهش عمدی عملکرد سیستم عامل های آیفون در تلاش برای پنهان کردن باتری های معیوب استفاده کرده است.

اپل به شدت این اتهامات را رد کرده و این شکایت را “بی اساس” و فاقد ارزش توصیف کرده است. برخلاف ادعاهایی که می‌گویند میلیون‌ها آیفون آسیب دیده‌اند، اپل ادعا می‌کند که تنها تعداد محدودی از مدل‌های آیفون ۶ دارای باتری‌های معیوب هستند و این شرکت جایگزینی رایگان باتری را برای واحدهای آیفون ۶ آسیب‌دیده ارائه کرده است.

دادگاه استیناف رقابت بریتانیا (CAT) حکم داده است که این دعوا ممکن است ادامه یابد. با این حال، دادگاه به «عدم وضوح و مشخص بودن» در دعوا اشاره کرد که باید قبل از شروع پرونده به محاکمه رسیدگی شود. این تصمیم در یک پرونده قضایی که روز چهارشنبه منتشر شد، مستند شده است.

این شکایت که به نمایندگی از ۲۴ میلیون کاربر آیفون آغاز شده است، ادعا می کند که اپل باتری های معیوب را در مدل های مختلف آیفون از جمله ۶، ۶ پلاس، ۶S، ۶S Plus، SE، ۷ و ۷ Plus نصب کرده است. همچنین ادعا می‌کند که به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار اپل به‌طور خاص برای پنهان کردن باتری‌های ناکافی و «دریافت گاز» عملکرد این آیفون‌ها طراحی شده‌اند. این شکایت ادعا می کند که اپل با عدم ارائه محصول با کیفیتی که برای آن پرداخت کرده بودند، مشتریان را گمراه کرد و به طور بالقوه منجر به خسارتی بالغ بر ۲ میلیارد دلار شد.

اپل موضع خود را مجدداً اعلام کرده است و ادعا می کند که ادعاهای موجود در این دعوی اثبات نشده است. سخنگوی این شرکت به رویترز گفت که اپل هرگز عمدا به دنبال کاهش طول عمر هیچ یک از محصولات خود یا تضعیف تجربه کاربری برای تشویق مشتریان به ارتقای دستگاه های خود نبوده است.

شایان ذکر است که در سال ۲۰۱۸، وزارت دادگستری و کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده تحقیقاتی را در پی گزارش‌هایی مبنی بر اینکه اپل عمداً از طریق به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری غیرضروری سرعت آیفون‌های قدیمی‌تر را کاهش می‌دهد، آغاز کردند. در پاسخ، اپل قیمت تعویض باتری آیفون ۶، ۶ اس و ۶ اس پلاس را از ۷۹ دلار به ۲۹ دلار کاهش داد و متعهد شد که عمدا مانع عملکرد صحیح آیفون‌ها نشود.

این اقدام قانونی در بریتانیا به دنبال موافقت اپل با پرداخت ۵۰۰ میلیون دلاری در ایالات متحده در رابطه با اتهامات کاهش عمدی آیفون های قدیمی است. مصرف کنندگان تحت تاثیر مدل های آیفون ۶، ۷ و SE در ماه اوت شروع به دریافت غرامت کردند.


منبع: https://www.firstpost.com/tech/news-analysis/apple-will-face-trial-in-iphone-batterygate-lawsuit-in-the-uk-cant-throw-out-case-says-court-13332832.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *