دانشمندان جهان ناشناخته ماقبل تاریخ را در زمین کشف کردند

در صحرای بسیار دور افتاده آرژانتین، با ارتفاع بیش از ۱۲۰۰۰ فوت، و در مکانی که هیچ جاده ای در آن وجود ندارد، دانشمندان دنیای عجیب و غریب جدیدی را برای علم پیدا کردند.

در میان دشت‌های نمک سفید در بالای فلات پونا د آتاکاما، سیستمی از تالاب‌های مایل به سبز وجود دارد که جوامع وسیعی از باکتری‌ها به نام استروماتولیت‌ها را در خود جای داده‌اند که با گسترش تپه‌های لایه‌ای ایجاد می‌کنند. اکوسیستم منحصر به فرد ممکن است نگاهی اجمالی به آن باشد زمینمیلیاردها سال پیش، زمانی که موجودات اولیه برای اولین بار در سیاره ما ظاهر شدند.

برایان هاینک، زمین شناس، یکی از دانشمندانی که این اکوسیستم گریزان را پیدا کرده است، می گوید: «این تالاب می تواند یکی از بهترین نمونه های مدرن از اولین نشانه های حیات روی زمین باشد. بیانیه. “این برخلاف هر چیزی است که من تا به حال دیده ام یا، واقعاً، شبیه هر چیزی است که هر دانشمندی تا به حال دیده است.”

هاینک، پروفسور CU Boulder، تعجب کرد: «این شگفت‌انگیز است که شما هنوز هم می‌توانید چیزهای غیرمستندی مانند آن را در سیاره ما پیدا کنید.

در فیلم‌های پهپاد زیر، می‌توانید این تالاب‌های اسرارآمیز و زندگی در حال شکوفایی درون آن را مشاهده کنید:

برخی از قدیمی ترین شواهد حیات زمینی استروماتولیت های حفظ شده هستند، مانند سازه های فسیل شده ۳٫۴۵ میلیارد ساله در نوار مرمر، در غرب استرالیا یافت شد. در آن زمان، میکروب های فتوسنتز کننده به نام سیانوباکتری ها این تپه های لایه ای را ایجاد کردند. مقدار قابل توجهی از اکسیژن از سیانوباکتری ها حتی تا مدت ها بعد، یعنی حدود ۲٫۵ میلیارد سال پیش، در جو زمین ظاهر نمی شد.

این محیط تازه کشف شده همچنین می تواند به چیستی سیاره بیابانی اشاره کند مریخ زمانی مثل زمانی بود که معتدل بود، دنیای آب با دریاچه ها و حتی رودخانه های خروشان.

“این برخلاف هر چیزی است که من تا به حال دیده ام یا، واقعاً، شبیه هر چیزی است که هر دانشمندی تا به حال دیده است.”

هاینک می‌گوید: «اگر زندگی در مریخ تا حد فسیل‌ها تکامل می‌یابد، اینطور می‌شد. درک این جوامع مدرن روی زمین می‌تواند به ما درباره آنچه که باید در جستجوی ویژگی‌های مشابه در صخره‌های مریخ بگردیم، آگاه کند.

بیشتر می خواهید علوم پایه و اخبار فنی مستقیماً به صندوق ورودی شما تحویل داده می شود؟ ثبت نام برای خبرنامه سرعت نور Mashable امروز.

جای تعجب نیست که این تالاب های عجیب ناشناخته مانده اند – حداقل برای دانشمندان مدرن. محققان در حین اقامت در یک دهکده کوچک بیابانی مرتفع (جمعیت ۳۵ نفر)، نکاتی از تالاب را در تصاویر ماهواره ای مشاهده کردند. آنها تا زمانی که جاده تمام شد رانندگی کردند و سپس با پای پیاده عبور کردند و در نهایت به توده های آبی مایل به سبز رسیدند.

هاینک گفت: «در بعضی جاها تا زانو در لجن نمک فرو می رفتیم.


منبع: https://mashable.com/article/earth-unique-alien-life

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *