درآمد بازی مایکروسافت در سه ماهه دوم ۴۹ درصد افزایش یافته است که بیشتر به لطف قرارداد Activision است

مایکروسافت پست کرد یکی دیگر از گزارش درآمدهای انفجاری برای سه ماهه دوم سال مالی ۲۰۲۴، با درآمد ۶۲ میلیارد دلاری (افزایش ۱۸ درصدی نسبت به سال گذشته) و سود ۲۱٫۹ میلیارد دلاری (۳۳ افزایش) اما واقعاً جالب‌ترین چیز در مورد این سه ماهه این است که ما در نهایت می‌توانیم ببینیم که چگونه خرید ۶۸٫۷ میلیارد دلاری اکتیویژن بلیزارد این شرکت ۳ تریلیون دلاری را تحت تاثیر قرار می دهد. در حالی که مایکروسافت اعداد خاصی را اعلام نمی کند، می گوید که درآمد کلی بازی آن ۴۹ درصد افزایش یافته است که ۴۴ امتیاز آن ناشی از “تأثیر خالص” معامله Activision است.

بخش More Personal Computing مایکروسافت که شامل Xbox، Surface و Windows می شود، نسبت به سال گذشته ۱۹ درصد (۱۶٫۹ میلیارد دلار) رشد داشته است. این شرکت می گوید معامله Activision 15 امتیاز از این افزایش را به خود اختصاص داده است. این یک تغییر بزرگ برای بخش هایی است که به شدت تحت تاثیر کاهش فروش رایانه های شخصی (که بر مجوزهای ویندوز و سرفیس ها تأثیر می گذارد) و کنسول های ایکس باکس با مشکل مواجه شده است. درآمد دستگاه های رایانه شخصی در این سه ماهه ۹ درصد کاهش یافت، در حالی که فروش سخت افزار ایکس باکس ۳ درصد افزایش یافت.

درآمد محتوا و خدمات ایکس باکس نیز نسبت به سال گذشته ۶۱ درصد افزایش یافته است که ۵۵ امتیاز آن متعلق به Activision است. جالب است که ببینیم آیا مایکروسافت واقعاً می‌تواند از این خرید برای کمک به فروش Xbox استفاده کند یا حداقل، علاقه بیشتری به اشتراک‌های Game Pass را افزایش دهد. (متاسفانه، ما هیچ به روز رسانی در مورد نحوه عملکرد آن سرویس نداریم.)

این مقاله ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/microsofts-gaming-revenue-is-up-49-percent-in-q2-mostly-thanks-to-the-activision-deal-222502444.html منتشر شد. ?src=rss


منبع: https://www.engadget.com/microsofts-gaming-revenue-is-up-49-percent-in-q2-mostly-thanks-to-the-activision-deal-222502444.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *