درام OpenAI بازتابی از لحظه محوری هوش مصنوعی است

درام OpenAI بازتابی از لحظه محوری هوش مصنوعی است

آیا آماده اید تا آگاهی بیشتری را به برند خود بیاورید؟ در نظر بگیرید که برای تور AI Impact Tour اسپانسر شوید. درباره فرصت ها بیشتر بدانید اینجا.


نبرد فلسفی بین «شتاب‌دهنده‌ها» و «محصول‌کنندگان» هوش مصنوعی در معرض دید کامل قرار گرفته است. OpenAI. اساساً، شتاب گرایان از پیشرفت سریع در فناوری هوش مصنوعی حمایت می کنند و بر مزایای بالقوه عظیم تأکید می کنند. در مقابل، “محصولان” خواهان یک رویکرد محتاطانه هستند که بر خطرات بالقوه مرتبط با توسعه بی‌رویه هوش مصنوعی تاکید کند.

گزارش های مختلف حاکی از درگیری بین مدیر عامل شرکت سام آلتمن است که می خواست بیشتر از توسعه OpenAI درآمدزایی کند و هیئت مدیره که اقدامات ایمنی را در اولویت قرار داده بود. هیئت مدیره طبق منشور غیرانتفاعی خود عمل می کرد، در حالی که مدیر عامل در حال بررسی راه هایی برای تأمین بودجه لازم برای توسعه مداوم در این زمینه بسیار رقابتی بود. هیئت مدیره در درگیری اولیه پیروز شد و منجر به برکناری آلتمن در آنچه به نظر می رسد “کودتای کاخ” بود، شد.

آلتمن شخصیت اصلی این داستان است، در حالی که دانشمند ارشد هوش مصنوعی و عضو هیئت مدیره است ایلیا سوتسکور به نظر می رسد آنتاگونیست است. Sutskever، یک توسعه‌دهنده اولیه یادگیری عمیق و دانش‌آموز ستاره سابق جفری هینتون، پیشگام هوش مصنوعی، درک قوی از مسائل موجود دارد. ظاهراً او کسی بود که برای تغییر فشار می آورد. Axios پیشنهادی که Sutskever ممکن است اعضای هیئت مدیره را متقاعد کرده باشد که رویکرد تسریع شده آلتمن برای استقرار هوش مصنوعی بسیار خطرناک و شاید حتی خطرناک است.

که در گزارش نویسی توسط The Information، Sutskever در یک جلسه اضطراری جمعه گذشته به کارکنان گفت که “هیئت مدیره [was] انجام وظیفه خود در قبال مأموریت سازمان غیرانتفاعی، یعنی اطمینان از اینکه OpenAI AGI را ایجاد می کند که به نفع تمام بشریت است.”

رویداد VB

تور AI Impact Tour

در تور AI Impact VentureBeat که به شهر نزدیک شما می آید، با جامعه هوش مصنوعی سازمانی ارتباط برقرار کنید!

بیشتر بدانید

با این حال، واکنش ناظران صنعت، سرمایه‌گذاران OpenAI و بسیاری از کارکنان OpenAI در کنار آلتمن بوده است. یک “شورش” در میان این گروه ها ممکن است کلمه ای خیلی قوی نباشد. در نتیجه، هیئت مدیره ظاهراً به آلتمن بازگشت، احتمالاً با خجالت، تا در مورد احتمال بازگشت او به سمت مدیرعاملی مذاکره کند.

دیدگاه و ارزش های آلتمن

اینکه آلتمن را پر زرق و برق بنامیم اغراق آمیز خواهد بود. در واقع، او اغلب به اندازه سنجیده می شود – طرفدار پیشرفت هوش مصنوعی و در عین حال در مورد خطرات وجودی بالقوه هشدار می دهد. او در بهار گذشته به واشنگتن دی سی رفت و درباره این خطرات هشدار داد و اغلب خواستار مقررات دولتی در مورد مدل‌های هوش مصنوعی «مرز» شده است. البته، برخی این را تلاشی نابخردانه برای جذب نظارتی برای منجمد کردن رقبای کوچکتر می‌دانند.

همچنین درست است که آلتمن در چندین پروژه جانبی از جمله World Coin، یک طرح مبتنی بر ارز دیجیتال برای احراز هویت مبتنی بر اسکن عنبیه برای تسهیل پرداخت‌های آینده درآمد پایه جهانی پس از حذف مشاغل توسط هوش مصنوعی، دست دارد.

یک ثروت داستان توضیح می‌دهد که چگونه آلتمن اخیراً روی «دجله» کار می‌کرده است، ابتکاری برای ایجاد «یک شرکت تراشه‌های متمرکز بر هوش مصنوعی که می‌تواند نیمه‌هادی‌هایی تولید کند که با آن‌ها رقابت کند. Nvidia” به طور مشابه، او برای یک دستگاه سخت افزاری که همراه با متخصص طراحی Jony Ive در حال توسعه آن بوده است، پول جمع آوری کرده است.

هر چیز دیگری که ممکن است در مورد آلتمن صادق باشد، اعتبار سرمایه‌داری و سرمایه‌داری خطرپذیر او درجه یک است. این دیدگاه‌ها با ماموریت غیرانتفاعی OpenAI برای ساخت هوش مصنوعی عمومی تسکین یافته است.AGI) که به نفع همه بشریت است.

تاکید بر ارزش های آمریکا

در آمریکا برای “باران ساز” ارزش قائل هستیم. سوابق آلتمن قبل از پیوستن به OpenAI و زمانی که در این شرکت بود، از توانایی او در ایجاد باران از طریق هدایت نوآوری، تأمین بودجه و ابتکارات پیشرو که مرزهای فناوری و تجارت را جابجا می‌کند، صحبت می‌کند. به طور خلاصه، فلسفه و دستاوردهای او نمونه‌ای از آنچه آمریکایی‌ها برایشان ارزش زیادی قائل هستند، نشان می‌دهد. بنابراین حمایت از آلتمن در کودتای OpenAI تعجب آور نیست.

همچنین جای تعجب نیست که آلتمن گزینه هایی فراتر از OpenAI داشت. ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت، قول حمایت از او را در هر کاری که پیش می آید، داد. از آنجایی که خورشید تنها سه روز پس از شلیک او طلوع کرد، اکنون می دانیم که چه چیزی در آینده خواهد آمد. آلتمن و دیگران از جمله بنیانگذار OpenAI و رئیس جمهور گرگ براکمن به جای پیوستن به OpenAI، به مایکروسافت خواهند پیوست تا تیم تحقیقاتی جدید هوش مصنوعی را رهبری کنند.

باید دید که چند نفر دیگر او را دنبال می کنند، اما آکسیوس گزارش شده است بیش از ۵۰۰ کارمند OpenAI از مجموع بیش از ۷۰۰ نیروی کار، نامه ای را امضا کردند که در آن تهدید به ترک و پیروی از آلتمن می شود و می گویند: “ما به زودی این گام را انجام خواهیم داد، مگر اینکه همه اعضای فعلی هیئت مدیره استعفا دهند.”

کفش دیگر می افتد

از صبح دوشنبه، هیئت مدیره استعفا نداد و در عوض مدیر عامل سابق Twitch، Emmett Shear را به عنوان مدیر عامل موقت منصوب کرد. با این حال، حداقل یکی از اعضای هیئت مدیره ابراز تردید کرده است – در کمال تعجب، آن Sutskever است.

منبع: https://twitter.com/ilyasut/status/1726590052392956028

به گزارش CNN، Shear گفت روند اخراج آلتمن “بسیار بد انجام شد، که به طور جدی به اعتماد ما آسیب وارد کرد.”

اینکه به طور خاص با OpenAI و به طور کلی توسعه هوش مصنوعی چه اتفاقی می افتد یک سوال باز است. برخی از بازیکنان ممکن است جایی که نشسته‌اند جابجا شده باشند، اما رقابت در توسعه هوش مصنوعی احتمالاً ادامه خواهد داشت. می توانیم با خیال راحت فرض کنیم که مایکروسافت با همان حس فوریتی که از زمانی که ChatGPT برای اولین بار تقریباً یک سال پیش ظاهر شد و آنها شروع به چرخش مدل کسب و کار خود کردند و به شدت شروع به استفاده از فناوری OpenAI در بسیاری از محصولات خود کردند، جلو خواهد رفت.

در همین حال، انتظار می‌رود Google Deepmind مدل زبان بزرگ «جمینی» (LLM) خود را احتمالاً قبل از پایان سال وارد بازار کند. انتظارات این است که این رقیب و احتمالاً از GPT-4 OpenAI فراتر رود.

مانند اشاره شد توسط نیویورک تایمز، OpenAI به وضوح یک بازنده بزرگ در این تحولات است. با این حال، درام در OpenAI به عنوان یک عالم کوچک از بحث بزرگتر در حال انجام عمل می کند: چگونه می توانیم انگیزه جاه طلبانه برای نوآوری هوش مصنوعی را که نویدبخش مزایای بی سابقه است، با نیاز محتاطانه به ایمنی و ملاحظات اخلاقی متعادل کنیم؟ صداهای محتاطانه ای که به تفکر متفکرانه در مورد جنبه های منفی بالقوه پیشرفت بی بند و بار هوش مصنوعی می پردازند، اعتبار دارند.

این تعادل فقط به سیاست یا استراتژی شرکت مربوط نمی شود. این بازتابی از ارزش های اجتماعی ما و آینده ای است که ما آرزوی ایجاد آن را داریم. داستان سام آلتمن و OpenAI فقط در مورد برخورد شخصیت ها یا استراتژی های شرکتی نیست. این بازتابی از یک لحظه مهم در سفر تکنولوژیکی ما است.

گری گروسمن EVP عمل فناوری در است ادلمن و رهبر جهانی مرکز تعالی هوش مصنوعی Edelman.

DataDecisionMakers

به انجمن VentureBeat خوش آمدید!

DataDecisionMakers جایی است که کارشناسان، از جمله افراد فنی که کار داده را انجام می دهند، می توانند بینش ها و نوآوری های مرتبط با داده را به اشتراک بگذارند.

اگر می‌خواهید درباره ایده‌های پیشرفته و اطلاعات به‌روز، بهترین شیوه‌ها و آینده فناوری داده و داده مطالعه کنید، به ما در DataDecisionMakers بپیوندید.

حتی ممکن است در نظر بگیرید مشارکت در مقاله از خودت!

از DataDecisionMakers بیشتر بخوانید


منبع: https://venturebeat.com/ai/openai-drama-a-reflection-of-ais-pivotal-moment/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *