درایورهای هدفون حالت جامد اولتراسونیک نسل بعدی MEMS صدای بیس را ارائه خواهند کرد

در حالی که درایورهای MEMS ممکن است باشند چیز بزرگ بعدی در ایربادهای بی‌سیم واقعی، اولین مدل‌های دارای اجزای حالت جامد هنوز به یک راه‌اندازی هیبریدی نیاز دارند. این محصولات یک بلندگوی MEMS را با یک درایور پویا جفت می کنند تا عملکرد بیس مناسبی را تضمین کنند. راننده نسل فعلی از XMEMS ، یک شرکت مستقر در کالیفرنیا که اجزای صوتی را توسعه می دهد ، Cowell نامیده می شود و از قبل در گوش های گوش از امثال موجود در دسترس است خلاق و نوبل صوتی.

درایور MEMS نسل بعدی سرو نام دارد، و در حالی که تا سال ۲۰۲۵ به محصولات جدید نمی رسد ، من تغییر می کنم تا تفاوت آن و Cowell را در CES 2024 بشنوم – و کاملاً چشمگیر است. با Cowell، باس وجود دارد، اما آن را فروکش کرده است و تاکید بر اوج و متوسط ​​است. هم در محصولات کامل و هم در طرح‌های مرجع عالی به نظر می‌رسد. با این حال، با Cypress به تنهایی، یک پتوی گرم و با کیفیت پایین وجود دارد که واقعا صحنه صدا را پر می کند. این یک پیشرفت بزرگ برای آنچه درایورهای MEMS می توانند برای هدفون های بی سیم انجام دهند، خواهد بود.

“ما از اصل سونوگرافی به صدایی منتقل شدیم که در آن ما مدولاسیون و تخریب اولتراسونیک داریم تا ۳۰ تا ۴۰ برابر فشار فرکانس پایین برای تولید ضد نویز برای گوشواره های ANC ارائه دهیم ، در حالی که هنوز هم تمام مزایای بلندگوهای حالت جامد ما را ارائه می دهیم.” معاون بازاریابی xMEMS Mike Householder توضیح داد. “بازه دینامیکی گسترده، با عملکرد عالی در فرکانس پایین برای باس عمیق و حذف نویز.”

درایورهای هدفون حالت جامد اولتراسونیک نسل بعدی MEMS صدای بیس را ارائه خواهند کرد
عکس بیلی استیل/Engadget

در واقع، آن پاسخ باس ۳۰ تا ۴۰ برابر بلندتر در طراحی مرجع Cypress به وضوح مشهود بود. نمونه اولیه برای نمایش درایورهای MEMS به تنهایی، بدون آن درایور دینامیک ثانویه ساخته شد که مدل‌های بی‌سیم واقعی امروزی به باس نیاز دارند. نتایج به وضوح بی نظیری است که در یک جفت هدفون بی سیم سطح بالا یا حتی برخی از قوطی های درجه یک صدا دوست دارید. بیس اضافی بلند و قوی نیست، اما در عوض گرم و کامل است و شما را دعوت می کند که بمانید و مدتی گوش دهید. و این کار را انجام دادم: حتی زمانی که احساس می‌کردم استقبالم را از بین برده‌ام، به سختی می‌توانم نمونه اولیه Cypress را کنار بگذارم.

به طور کلی، درایورهای MEMS مزایای زیادی نسبت به بلندگوهای سیم پیچی ارائه می دهند که همگی باید به کیفیت صدای بهتر در ایربادهای شما منجر شوند. آنها از نظر پاسخ مکانیکی کارآمدتر هستند، با سرعت‌های سریع‌تر که به افزایش جزئیات و وضوح کمک می‌کند – چیزی که من مطمئناً در هدفون‌های بی‌سیم Noble Audio FoKus Triumph متوجه شدم. این مدل کاول را با یک درایور دینامیک ۶٫۵ میلی‌متری جفت می‌کند، اما افزایش وفاداری در میان و اوج‌ها آشکار است. و دریافت مجموعه ای از هدفون با درایورهای MEMS به این معنی نیست که هزینه بیشتری پرداخت خواهید کرد. این دو مدل Creative قبلاً عرضه شده است ۱۳۰ دلار و ۱۵۰ دلار است. به گفته Housholder، همین امر در مورد محصولات آینده با درایور Cypress اولتراسونیک نیز صادق خواهد بود.

او گفت: “ما خود را می بینیم که ابتدا محصولات شاخص را وارد بازار می کنیم.” “مانند محصولات فعلی ما، ما واقعاً نقطه شیرین محصولات خود را در هر نقطه ۱۵۰ و بالاتر می بینیم، [which] روز اول به راحتی قابل دستیابی است. و سپس با گذشت زمان و با افزایش حجم، به قیمت ۱۰۰ دلار کاهش می یابد.”

xMEMS
درایورهای مختلف MEMS برای IEM و هدفون های بی سیم
عکس بیلی استیل/Engadget

و این واقعاً نکته مهمی از من است. برای سال‌ها، شرکت‌ها هدفون‌های بی‌سیم واقعی را با برخی از ویژگی‌های مدل‌های پرچم‌دار برتر ارائه می‌کنند، اما معمولاً فاقد عملکرد صوتی گزینه‌های گران‌تر هستند. با درایورهای MEMS، کیفیت صدا در مدل‌های مقرون‌به‌صرفه که نصف قیمت هدفون‌های رده بالا حذف نویز سونی یا سنهایزر هستند، بسیار بهبود می‌یابد. و با Cypress، xMEMS می تواند به شرکت های صوتی توانایی بهبود کیفیت کلی صدا را بدون نیاز به افزایش قیمت ارائه دهد.

xMEMS همچنین آنچه را که می نامد توسعه داده است یک DynamicVent برای رفع گرفتگی در هدفون های خواب. بسته به اینکه جوانه‌ها صدای محیط را مانند خروپف کردن همسر تشخیص دهند، می‌تواند به‌طور خودکار باز یا بسته شود. هنگامی که باز است، DynamicVent مانند AirPods حالت نیمه باز را ارائه می دهد، اما زمانی که آن بسته است، گوش کاملاً بسته می شود. دریچه باز همچنین باید صداهای تنفس خود یا مالش هدفون گوشی به بالش را از ایجاد اختلال در خواب شما جلوگیری کند. xMEMS DynamicVent را در CES در مجموعه ای از جوانه های خواب مرجع مجهز به درایورهای Cowell MEMS خود به نمایش می گذارد.

ما در حال گزارش زنده از نمایشگاه CES 2024 در لاس وگاس از ۶ تا ۱۲ ژانویه هستیم. با آخرین اخبار این نمایش همراه باشید اینجا.

این مقاله ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/next-gen-mems-ultrasonic-solid-state-earbud-drivers-will-deliver-the-bass-214131547.html?src=rss منتشر شد


منبع: https://www.engadget.com/next-gen-mems-ultrasonic-solid-state-earbud-drivers-will-deliver-the-bass-214131547.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *